Video og Infokus X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Video og Infokus X1

Prøver å sende tvprogrammer gjennom videomaskin og ut til prosjektor (Infokusx1), men får bare opp et svart/hvit bilde. Når jeg kobler signalet gjennom scartadapteret med s-videoutgang fra videomaskinen og ut til TV'n blir signalet i farger. Men prøver jeg å sende signalet til prosjektoren blir bildet i svart/hvit....hva er feil?
    Kan det være noe med adapteret eller.....? Noen forslag?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette selv.. tv utgangen er beregnet på kun TV så det funker desverre ikke på proj..
    bruk videoutgangen på tuneren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så jeg kan da ikke bruke Scartplugg med S-videoutgang.
    Jeg må da med andre bruke den gule pluggen bak på scartpluggen og plugge den inn i reciveren og deretter kjøre signalet videre til prosjektoren. Kan jeg da bruke S-video kabelen fra reciveren og opp til prosjektoren?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    scart/svideoadapter er det jeg bruker, men du må koble på video ut fra tuneren, ikke tv ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    scart/svideoadapter er det jeg bruker, men du må koble på video ut fra tuneren, ikke tv ut..

Når du skriver tuneren, hva eksakt mener du da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har koblet det...(når det ikke virker) er at jeg har tatt å koblet en skartplugg i videospilleren. Den skartpluggen har 3 plugger og en S-videoutgang og en omstiller for in or out.

bruker kun de 2 pluggene til lyden og bruker da S-videoen som jeg kobler bak på min Harmon Kardon. plugger da S-videokabelen inn i DVD2 inn på baksiden og med en ny S-videokabel går jeg fra Monitor på H/K og inn i prosjektoren (infokusx1) da får jeg bare svart/hvit bilde.......

Hvilken annen måte er det å gjøre det på får å få bildet i farger ut på prosjektoren

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :?: Ja, jeg er heller ikke sikker her, men og kjøre det gjennom "tuneren" eller ta det fra videomaskinen skulle vel gi samme resultat, eller :?: :?: Videoen er jo egentlig en tuner, hvis man splitter scartutgangen så én går til tv og én til proj skulle resultatet da blive at man kan vælge enten man vil bruke tv eller proj....
    Jeg har også hatt det at når jeg taped noe, så blev det bare sort/hvidt eller bare lyd, men det var fordi videoen stod på feil kanal...
    Niels.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sikkert samme adapteren som deg, Bob, høres ihvertfall sånn ut. Med tuner mener jeg kilden du får TV-signalet fra. gikk ut fra du har en satelittmottaker eller noe lignende..(?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får TV signalet via videomaskina.

En på jobb snakket om at de hadde samme problem når de skulle spille playstation gjennom prosjektor......snakket om at scartadaptere sender ut feil signal....RGB istedet for NTCS/PAL eller omvendt...husker ikke helt...de måtte ha et annet slags scartadapter eller kabel

Noen som har vært bort i det samme?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det en standard vhs maskin eller en s-vhs?

Meg bekjent er det kun s-vhs maskiner som kan levere et s-video signal. Prøver man å kjøre et komposit-videosignal (som er det eneste en vhs maskin kan gi fra seg (tror jeg)) gjennom en s-video forbindelse, er resultatet svart/hvitt bilde.

Husk at en scart-kontakt er en standard som alltid leverer komposit-video. Mens den også KAN levere s-video og/eller RGB-video. Hva som faktisk støttes på et spesifikt apparat (f.eks. TV, sat. tuner) må leses ut av apparatets spesifikasjoner.

Noen forsterkere/receivere kan konvertere kompositt-video til s-video. Da vil i så fall valgte inngangs video rutes ut fra s-video out selvom inngangen kun er kompositt.
    Andre forsterkere/receivere har ikke slik konvertering og ruter kun komposit in til komposit out respektivt s-video in til s-video out.

Håper dette hjelper litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, det hjelper en del.

Når jeg tenker på det, kanskje jeg tenker litt feil når jeg bruker en videomaskin mellom tv signalet og prosjektoren

Noen andre som vet en måte å få sett tvprogrammer på prosjektoren i farger......

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -bob-
    Takk, det hjelper en del.

Når jeg tenker på det, kanskje jeg tenker litt feil når jeg bruker en videomaskin mellom tv signalet og prosjektoren

Noen andre som vet en måte å få sett tvprogrammer på prosjektoren i farger......
    Jeg får det på to måter, s-video fra S-VHS spiller og via TV kortet i PC'n.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at min tuner ikke sender ut s-video signaler, men kunn video og RGB, har jeg en scart fra tuner til AV2 inngangen på dvd-spilleren min. Dvd spilleren min er koblet til projektoren min gjennom AV1 og en scart kabel...ehh men sorry..det finnes jo ingen scart inngang på X1..vel vel..kanskje kan min løsning hjelpe noen andre!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men X1 har en composite inngang (den runde gule), har den ikke det? Kan jo koble på en scart-til-composite kabel der, kan man ikke?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrCrool
    Men X1 har en composite inngang (den runde gule), har den ikke det? Kan jo koble på en scart-til-composite kabel der, kan man ikke?
    Det kan man, men forvent ikke stort når det gjelder bildekvalitet. Composite er en standard så dårlig at det er rart de inkluderer den på projektorer, den duger kanskje til powerpoint presentasjoner?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditt problem er at videomaskinen ikke støtter s-video. Hadde samme problemet selv, og det endte med at jeg kjøpte meg en ny video. Dersom du skal beholde eksisterende video er løsningen rca-videokabel (komposit), som uansett er en dårlig løsning. Dersom du har en gammel videomaskin, er tiden nå kanskje inne for å skifte den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk alle for greie svar....det hjalp med composite inngang (den runde gule), det ble fargebilde nå. klart det er en gammel videomaskin, men bruker den tilnærmet aldri. Ville bare prøve om jeg fikk til tv bilde på prosjektoren....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •