Vanskelig å velge rett projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanskelig å velge rett projektor

Hei,

Lurte på om dere kunne gi meg ett tips for å velge rett projektor til dette formålet:
    Skal vise kunstbilder i ett rom med mye lys. Avstanden til lerret (som er ca 2 - 3m bredt) fra der hvor projektor må stå er 8 meter. Projektoren må tåle å stå på i lengre perioder av gangen da den skal brukes under kunstutstillinger som går hele dagen. Altså minst 8 timer på i strekk.

Eneste jeg har funnet til nå er Projectiodesign F1+ som tåler lange perioder på.
    Finnes det andre lys-sterke projektorer som tåler lange perioder på? Hvordan er Projectiondesign sin F3 for eksempel?

Andre?

Finnes det noen gode projektor guider hvor man kan velge projektorer ut fra diverse kriterier som lys-styrke, zoom, drifts-tid, kontrast osv ?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte projectiondesign med en gang når jeg leste hva du trengte den til. Jeg anbefaler deg å kontakte dem fordi de har know how til å hjelpe deg med dette. Det er akkurat slike oppdrag de engasjerer seg for.

En annen mulighet er epson. Fotophono er også engasjert i denne typen oppdrag. Kan jo snakke med de også.

DrE

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Denne databasen har såvidt jeg kan se ikke en eneste projektor som egner seg for forhold der det er mye lys, så jeg tror man bør sjekke de med mere AL enn typiske hjemmekinoprojektorer.

DrE

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke over at det basen trolig kun består av hjemmekino projektorer... ops:

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vanskelig å velge rett projektor

Sitat Opprinnelig postet av F0NIX
    Eneste jeg har funnet til nå er Projectiodesign F1+ som tåler lange perioder på.
    Skal ikke projektorer tåle å stå på lenge?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Vanskelig å velge rett projektor

Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Sitat Opprinnelig postet av F0NIX
    Skal ikke projektorer tåle å stå på lenge?
    Om du mener "stå på" som at de har strøm tilkoblet, så tåler vel de fleste akkurat det. Men det jeg mente med "stå på" var at de var i drift og viste bilder på en skjerm/vegg/lerret i lang tid av gangen. Og det takler få projektører. Grunnen er at de går varme og pæren og resten av projektoren trenger å kjøle seg ned med jevne mellomrom.

Projectiondesign sin F1+ tåler å være i drift i 24 timer/7 dager i uken.

Men jeg var ute etter å finne noen som kunne tåle 8 timer i strekk eller deromkring. Er ofte lett å finne projektorer som støtter "ekstreme" data, slik som 24/7 arbeidstid, eller mye lys eller mye kontrast. Vanskelig å finne de som ligger i mellom disse og så velge rett ut fra dette...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle DLPer tåler helt fint å stå på lenge. hvertfall 8 timer. til visning av kunstbilder ser jeg for meg at oppløsningen bør være god. prioriter god lysstyrke, 2000++. Kontrasten vil du måtte sette i andre rekke, den vil uansett være av mindre betydning i lyst rom. husk at du får allikevel ikke mørkere sort enn lyset i rommet, derfor bør lysstyrken være så høy at gråskalen/kontrastområdet kommer "på oversiden" av lyset i rommet.
    F1 vil uansdett være et godt alternativ, men alle DLPer med XGA oppløsning og 2000+ lysstyrke, lang levetid på pæren vil være gode alternativer. Hvor store skal forresten bildene være?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •