Midnattssol , TV titting og lite støy.Hvilken PJ er best?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midnattssol , TV titting og lite støy.Hvilken PJ er best?

Ser gjerne TV(via digital parabol-Astra) og DVD. I midlertid er stua svært utsatt for midnattssol og jeg vet ikke enda hvor mørkt jeg kan få det. Hvilken PJ har lav viftestøy og mulighet til å kunne se HDTV?
    Jeg må innrømme at jeg fra før var på utkikk etter en plasmaTV men vurderer nå PJ hvis det finnes en til mitt bruk.Pris: Er det noen ting på market <20.000 eller må jeg rundt 25.000?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke de pj'er vi omtaler her særlig egnet for lyse rom og mye tv titting :wink:. Går ut ifra at du har tv til vanlig tv titting og mener at pj'n skal brukes til sportsendinger filmer osv. Hvis pj'n ikke er et suplemang men skal erstatte en tv i dag, tror jeg du er best tjent med å kjøpe en plasma eller lignende.

De fleste pj'er av nyere dato er nå så støysvake at det stort sett er de som er "lett plaget" som påvirkes.

Når du kan strekke deg til 25 lapper så faller vel Sony HS-50 inn som et valg i toppskjiktet, men du har også BenQ PE7700 (er her snart). Optoma H30a og Panasonic AE700 er også gode valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok tengt meg PJ som et suplement. Den nye BenQ7700 hørtes jo lovende ut og da ser jeg egentlig ikke grunn til å investere 5-6000 mer i BenQ8700??
    Hva slags lerret burde man bruke? Lerret skal henge foran stue vinduet(det er en persienner i mellom som skal ta midnatssolen)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig tenkt, vent heller på 7700 enn å kjøpe 8700 som også blir byttet ut om få måneder.

Lerretet spør du om i en ny tråd under lerret, så får du sikrere svar. Uansett, Kjøp: et lystett lerret når du skal ha det foran vinduet, et med god kvalitet så unngår du bølger i lerretet, et som har rett størrelse (anbefalt minst sitteavstand på 1,5 x bilde bredden) Bilde bredden er også avhengig av oppløsningen på pj'n du velger ved høyere oppløsning jo nærmere kan du sitte, husk også at du lett kan få kink i nakken sitter du for nærme bilde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •