Bestemme meg for projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestemme meg for projektor

Jeg hadde store planer om å kjøpe meg projektor før påskeferien. og hadde egentlig bestemt meg for enten en Infocus 4805 eller en 5700.

Men så plutselig begyner jeg å lese om denne FANTASTIske Benq 7700, som skal komme iløpet av april (ettter sigende).

Jeg har alrdi hatt prosjektør før og er veldig i tvil om jeg skal virkelig slå på stortromma og bruke de ca 8000 ekstra det vil koste for en infocus 5700 eller vente og kjøpe en benq 7700.

Jeg har fått tilbud på Hificenter.no på forskjellige pakker (kabler, projektorstativ, lerret etc) med de to overnevnte og prisen er jo som nevnt 8000 i forskjell.

spørsmålet er da: er det verdt prisforskjellen? og hva ville dere valgt vist det stod mellom benq7700 kontra infocus 5700?

Bør jeg eventuelt kjøpe den billige projektoren først, og finne ut av hva jeg har bruk for\er innterisert i før jeg kjøper en dyrere modell? Eller kommer jeg bare til å bli irritert over at jeg ikke slo til og kjøpte den dyre med en gang! (valgets kvaler for en lærling!)

Noen som har noen synspunkter så hadde det vært fint!

Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør jeg eventuelt kjøpe den billige projektoren først, og finne ut av hva jeg har bruk for\er innterisert i før jeg kjøper en dyrere modell? Eller kommer jeg bare til å bli irritert over at jeg ikke slo til og kjøpte den dyre med en gang! (valgets kvaler for en lærling!)
    Er også førstegangs prosjektorkjøper og jeg har tenkt mye på det samme.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at du ikke har erfaring eller har hatt projektor tidligere tror jeg du vil bli veldig godt fornøyd med 7700en. Denne skal visst være veldig bra ut fra specs.

Bruk heller de resterende 8000 på en bra dvd-spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde egentlig ikke noen planer om å innvistere i noen dvd spiller.. hadde tenkt å bruke min eksisterende moddede X-box, + at jeg hadde tenkt å kople den opp mot min stasjonære pc.

Men poenget mitt var egentlig at benq'en er mange tusen kr dyrere en infocus 4805'en.. menmen jeg får vell finne ut av det selv.

En annen ting jeg lurer på er om det er noe tess å kople alt signal gjennom en hjemmekinoforsterker. Feks. flere component inn og en ut, slik som det er på de fleste nye\dyrere forsterkere. Vil kvaliteten bli nevneverdig dårligere? Noen som har noe erfaring?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ'en vil nok være flere hakk bedre en 4805, grunnen er oppløsningen. Jeg ville i allefall ventet til jeg hørte noe mer om denne. 5700 har vel matterhorn oppløsning. Denne er også under 7700 fra benq. Det skal bli spennende å høre mer om 7700, som sprenger grenser for pris/oppløsning på dlp baserte maskiner.

Mvh

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær klar over at i pakker er ofte lerretet dårlig eller lite og husk å kjøpe lerret etter pj. Eks: 16:9 pj, kjøp 16:9 lerret med sorte kanter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret jeg fikk tilbud om er et Lissau 16:9 på 203cm.. vet ikke om det er et kometent lerret?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt om navnet, men er sikkert bra fordi. Ser at flere lager pakker og da er det med et tynt, bølgete og lite lerret :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på at infocus 5700 ligger på ca samme pris som benq 7700 ville jeg gått for benq 7700, hovedesaklig fordi infocusen er en " gammel" pj på markedet mens benq er helt nytt.ny teknologi,
    har snakket med hi fi center kjeden om lissau lerrete som du snakker om, dem påstår det skal holde samme kvalitet som euroscreen lerrete som jeg kjøpte for ca 8500, dem sier det er billigere inn derfor billigere ut :lol: .
    størelsen på lerrete 203 cm synnes jeg er litt lite du må ha benq stående på ca 2,6 til 3,7 meter for og få den inn i lerrete. lerrete blir ca 90 tommer
    link
    http://www.avdtech.se/pdf/PE7700%20offset.xls

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    205 cm bredde lite? hva er normalt da? synest det er rart at de i butikken annbefaler det lerretet da, vist det er for lite? Vist en går inn på Avshoppen så er det jo ikke så mange lerreter som er over 240cm... utgjør de siste 35cm så mye da? Og blir det ikke bildet bare mere kornete dess mer en blåser det opp?

Takknemmlig for alle svar! :?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er din sitteavstand?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitteavstanden blir vell ca 3 til 4 meter... sånn ca.. er det ikke sånn ca 2* bredden av skjermen en skall sitte ifra da?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda. bildet blir mere kornete desto mere du blåser det opp, men om du klarer og se det har meget med sitte avstanden din og gjøre. lengden mellom deg og lerrete.
    har selv et lerret på 100 tommer men kunne ønske et på 110 tommer. kono er som oftest bra med et så stort lerret som man kan bruke uten at det blir ubehagelig. men dette er også noe som man må vurdere selv.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du pj med høy oppløsning (DLP) så kan du greit sitte ned til 1,5-1,6 x bildebredden.

Har 7800 og sitter 3,5 meter fra et bilde på 185cm i bredden og synes dette gir et bra bilde. Med den (7800) kunne jeg egentlig fint økt til 200. 5120/6100 som jeg også har hatt hadde jeg et 200 bilde og det var i grenseland for den sitteavstanden og oppløsningen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde en infocus 4800 og satt ca 4,5 m med en bredde på 200, gikk akkurat, men en del filmer med dårlig bilde kvalitet måtte jeg some litt.
    har bestillt benq 7700 skal bli artig og se eventuel forskjell, husk at det går ann og some inn bilde hvis det er litt dårlig, men vanskelig og gå ut over bredden på lerrete.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det dere sier da er egentlig at jeg bør kjølpe meg et lerret som er større en 2 m bredt, også kan jeg heller minske bildet vist jeg føler behov for det..?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at enkelte gjør dette, men tror ikke det er mange. DVS. ikke hørt om denne praksisen før nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har mange ganger sett på infocus 4805 ja jeg syns det er helt rå bildekvalitet på 2 m bredt lerret og den koster litt mindre enn de to andre 11000 er ikke så galt, syns du får sykt myew for pengene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •