Positivt overrasket over Sanyo Z3 !!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lyd&Bilde testet AE700 mot Z3, og der kom vel AE700 så vidt best ut. Når det er sagt, er det nesten utilgivelig av deg Gorm å ikke ha testet Z3, spesielt etter at jeg endelig har fått AE700 i hus. :evil:

Vesentlig dyrere er ikke Z3, ettersom differansen kun er kr 2000. Er sortnivået bedre, skarpheten bedre, fargene bedre, samt lens shiften bedre er Z3 verdt de ekstra pengene.

Noen som vil bytte en nesten ny AE700 mot en Z3 mot et mellomlegg på kr 2000 ?:wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Positivt overrasket over Sanyo Z3 !!!

Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Har testet denne litt i dag, og må bare ta av meg hatten (så noen kan slå meg i bakhodet).
    Hvorfor har jeg ikke sjekket ut denne tidligere? Sortnivået er helt rått (til å være LCD), kontrastnivået er mer enn godt nok, og maken til knivskarpe bilder skal en lete lenge etter.
    Ja det er litt VB, ja det er litt screendoor, men denne projektoren overgår AE700 likevel. Sistnevnte har mindre screendoor, men det er på bekostning av skarpheten.
    Z3 har fantastiske farger, og selv grønt og gult er på referansenivå. Støynivået er lavt, og fjernkontrollen er en av de bedre jeg har testet.

Det er rett og slett en skam at jeg ikke har testet denne tidligere, for dette er nam nam.
    Lenge siden sist et innlegg engasjerte meg såpasss, HiFil, så takk for den.. :wink:

Men når du, som du selv sier, stiller deg til lags for bakhodeslag så kan jeg ikke la være.

For det første syns jeg det er på grensen til skammelig, ja nesten uforsvarlig, at du som ansvarlig PJ-tester for DVD&Hjemmekino ikke har sett og testet ut denne enda. Den har jo vært diskutert opp og ned i mente, både mot AE700 og flere andre i lang tid, og hadde gjort seg for lenge siden som omtalt produkt i deres blad. Håper at dette var en glipp, og at dere ikke er like "trege" ved neste korsvei......

For det andre må jeg begynne å tale "mannen i gatas" sak i denne tråden. For når dere "mer-enn-gjennomsnittlig-interesserte brukere/journalister" uttaler dere, så er det med store ord og fakter. Og for veldig mange brukere av dette forum er du synonymt med "PJ-Gud". Og det ansvaret bør du være bevisst. Den gjennomsnittlige hjemmekino-bruker har sikkert god peiling, men at forskjellene er såååå ekstreme som du gjør her (og i flere innlegg i det siste), så kan det bli like forvirrende som klargjørende for den "gjengse" bruker.

Jeg har selv testet Z3, var en god kandidat mot AE700. Begge var kalibrerte. At jeg valgte AE700 sier vel sitt. Men jeg kan kanskje si litt om hvorfor:

Farger: Her må jeg si det ikke var mulig å se de store forskjellene. Synes generelt at LCD-prosjektorer har gode farger for tiden, så det var ikke noe problem. Dersom du skal klare å se noen forskjeller her må du være garvet bruker av DVE og teste dem side ved side, er min påstand. Uavgjort 0-0

Optikk/brukervennlighet: At du mener optikken er bedre på Z3 har jeg ingen planer om å motbevise. For det kan jeg ikke. Men begge LCD-prosjektorene er mye mer fleksible mtp plassering, lens-shift o.l. i forhold til DLP-konkurrenter, og gjør valget veldig mye lettere for oss som ikke ønsker å takmontere en prosjektor. Dersom det må velges en vinner, får jeg ta ditt ord for det; Seier: Z3 1-0

Sortnivå: Sortnivået er ikke optimalt på hverken AE700 eller Z3. Det må jeg desverre som LCD-tilhenger innrømme. Men at du kan påstå at sortnivået er rått på Z3 (med andre ord mye bedre enn AE700 som du tidligere har klassifisert som akseptabelt) finner jeg merkerlig. Selv synes jeg at det var minimale forskjeller her, og klarer ikke med beste evne å skille disse så mye fraværende: Uavgjort 0-0

Screendoor: At du her mener at bildet er veldig mye skarpere på Z3 gjør at du ser mer screendoor, så mener jeg at da får det må gå an å leve med litt mindre skarpe bilder. Men det går ikke an å leve med den screendooren som Z3 svinger opp med. Her mener jeg at Z3 ligger langt bak AE700. Seier: AE700 2-0

VB: Dette ser jeg ikke på noen av prosjektorene. Ikke det at jeg er spesielt plaget, vet teoretisk hva det er, men er tydeligvis ikke mye plaget av det (værre med regnbuer som er en sann plage for undertegnede). Uavgjort 0-0

Støy: Ingen av prosjektorene er spesielt "bråkmakere" og du skal være rimelig sær for å høre forskjell i støynivået på disse (jeg har hørt begge hylle-montert). Uavgjort 0-0

Pris: På kjøpstidspunktet kunne jeg få AE700 2000,- billigere, og det tellte selvfølgelig med lavest pris: Seier AE700 1-0

Teller du opp her, så kommer du til at for mitt vedkommende endte det med 3-1, som var bakgrunnen for mitt valg. Allikevel snakker vi om marginer her, og både eiere av Z3 og AE700 kunne nok uansett vært lykkelige eiere av hverandres PJer dersom vi hadde levd i uvitenhet. Fjernkontrollene er gode på begge to, btw.

Poenget mitt her, HiFil er at opplevelsen for den vanlige mann i gata er tilnærmelsesvis like bra på begge. Og når du leverer et innlegg, og skriver det så revolusjonerende som du her har gjort, mener jeg det blir feil, og som tidligere sagt muigens like forvirrende som klargjørende. Men det selger nok flere blader med store og flotte ord........ :wink: :wink:

Og dersom noen lurte; dette innlegget er ikke ment å forsvare AE700 til "evigheten" som noen SVS eiere gjør (legg merke til at jeg eier en av dem også... :wink: ). Men er mitt forsøk til å folkeligjøre de "enorme" foskjellene noen mener finnes på produktene. Det vil alltid komme nye produkter som gjør mitt valg "avleggs", men dette er ikke Z3 :twisted:

Sorry, HiFil, du stillte deg for hogg, så jeg tok øksa fatt....... :wink:

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: godt skrevet, nøkternt og godt argumentert. Skulle nesten hatt din egen spalte

Hi-Fil: jeg mener ikke med dette å nedvurdere dine oppdagelser bare ett "two thumbs up" til Anfield for et godt innlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield: Dette var godt å høre, spesielt siden jeg eier en AE700 selv. Den 3-1 seieren smakte like godt som NÅR Liverpool slår Man Utd 3-1 :lol:

Seriøst så er jeg enig med deg i at Hi Fi bladene skriver ofte om enorme forskjeller som oss dødelige knapt nok ser med det blåtte øye. Dette har jeg selv erfart med test av DVD spillere og HDMI vs komponent (les andre innlegg på forumet).

Og for veldig mange brukere av dette forum er du synonymt med "PJ-Gud"
    Gorm: Riktignok er du flyvertinne og nærmere Gud enn de fleste, men guddommelig er du vel ikke ?? :lol: :lol: :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Anfield: Dette var godt å høre, spesielt siden jeg eier en AE700 selv. Den 3-1 seieren smakte like godt som NÅR Liverpool slår Man Utd 3-1 :lol:
    Det dumme her er jo at det begynner å bli en liten stund siden. Ellers er vel Chelsea i ferd med å bli hat-lag nr 1 i England......

Seriøst så er jeg enig med deg i at Hi Fi bladene skriver ofte om enorme forskjeller som oss dødelige knapt nok ser med det blåtte øye. Dette har jeg selv erfart med test av DVD spillere og HDMI vs komponent (les andre innlegg på forumet).
    Hadde ditt og Tors innlegg om DVD-spillere i tankene også. Ikke mening å disse Hi-Fil unødvendig her, mange gode meninger han, og han er i tillegg svært villig til å lære vekk, og har lært masse av han. Men mange av disse erfaringene baserer seg jo på subjektive opplevelser og erfaringer, og da er det jo lett å bli litt bastant......

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper man en vare ene og alene basert på en annen manns anbefaling,
    så vil man slite hver gang den mannen endrer mening.
    Sånn er det bare, enkelt og greit.

Jeg sier ikke at dere har gjort nettopp den tabben, så ikke hakk meg ihjel nå :wink:

Og en annen ting, det finnes fullt av tester som favoriserer AE700. Les heller de da, hvis dere trenger en testers mening for å være fornøyd med prosjektoren.

Jeg har AE700 jeg også, og jeg er godt fornøyd, ytelse sett opp mot pris.
    Noe Guds gave til folket er den derimot selvsagt ikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Kjøper man en vare ene og alene basert på en annen manns anbefaling,
    så vil man slite hver gang den mannen endrer mening.
    Sånn er det bare, enkelt og greit.

Jeg sier ikke at dere har gjort nettopp den tabben, så ikke hakk meg ihjel nå :wink:

Og en annen ting, det finnes fullt av tester som favoriserer AE700. Les heller de da, hvis dere trenger en testers mening for å være fornøyd med prosjektoren.

Jeg har AE700 jeg også, og jeg er godt fornøyd, ytelse sett opp mot pris.
    Noe Guds gave til folket er den derimot selvsagt ikke.
    Poenget her var vel mer at jeg var "faglig" uenig, ikke det at alle trengte å være enig med meg heller........ :wink:

Kjøpte min PJ basert på egne tester, og det synes jeg da også at alle burde. Men det er desverre mange som baserer seg på andres meninger, sånn er det bare....

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anfield, tror du må få på deg lesebrillene. virker mer som om det er du som blåser opp forskjellene. leste igjennom alle innleggene her til gorm uten å se det du ser. han skriver feks: rått sortnivå(til lcd å være). da oversetter du det til bare rått sortnivå. leser du innleggene skikkelig så ser du at forskjellene ikke er så veldig store, men at flere faktorer bikker z3 sin vei. han skriver også at han fortsatt tror at ae700 gir bedre valuta for pengene. det vi la mest merke til var hvor skarpt bildet var på z3. sortnivået var godt, noe av det beste jeg har sett på lcd, med untak for hs50. bedre lensshift. selv ikke en ihuga panasonic eier vil påstå at den joysticken på 700 er noe å skrive hjem om. så det enkle valget for de som skal kjøpe blir smoothscreen(med dertil hørende uskarpt bilde) og mindre screendoor, eller sylskarpt og mer screendoor. støynivå ligger på det samme, litt bedre sort muligens på z3, fargene var på plass rett ut av boksen, det husker jeg ikke hvordan var på ae700. så smak og behag.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    anfield, tror du må få på deg lesebrillene. virker mer som om det er du som blåser opp forskjellene. leste igjennom alle innleggene her til gorm uten å se det du ser. han skriver feks: rått sortnivå(til lcd å være). da oversetter du det til bare rått sortnivå. leser du innleggene skikkelig så ser du at forskjellene ikke er så veldig store, men at flere faktorer bikker z3 sin vei. han skriver også at han fortsatt tror at ae700 gir bedre valuta for pengene. det vi la mest merke til var hvor skarpt bildet var på z3. sortnivået var godt, noe av det beste jeg har sett på lcd, med untak for hs50. bedre lensshift. selv ikke en ihuga panasonic eier vil påstå at den joysticken på 700 er noe å skrive hjem om. så det enkle valget for de som skal kjøpe blir smoothscreen(med dertil hørende uskarpt bilde) og mindre screendoor, eller sylskarpt og mer screendoor. støynivå ligger på det samme, litt bedre sort muligens på z3, fargene var på plass rett ut av boksen, det husker jeg ikke hvordan var på ae700. så smak og behag.
    hehe, jfinneru!

Tror heller ikke du skal overvurdere min lille kritikk. Mente vel egentlig det samme jeg har sagt til deg (og andre) tidligere, at små og ubetydelige forskjeller ofte blir store og svært så betydelige avhengig av hvem det kommer fra... :wink: :wink:

Jeg vet at Gorm/HiFil er/var fornøyd med AE700 jeg, ikke noe med det å gjøre. Men synes bare det er merkelig at halleluja-omtalen kom nå, så lenge etter at den ble lansert....

Testet du denne sammen med Gorm? Og du er helt enig?

Uansett, kanskje å blåse opp til storm i et bittelite vannglass, men jeg må vel få komme med motargumenter til "bastante" kommentarer, Jørn...?? :lol: :lol:

Setter ekstremt pris på den erfaringen og hjelpen dere bidrar med her på forumet, men for min del påberoper jeg meg retten til (av og til) å være uenig med dere, det tror jeg kan være sunt for begge parter.......

Edit/btw: Joy-sticken til AE700 er jeg selvfølgelig heller ikke fornøyd med. Ergo 1-0 seier til Z3 på dette punktet.... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget mitt anfield er jo at de ikke var noen bastante komentarer. les på nytt. står da ingen steder at z3 gruser ae700.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    poenget mitt anfield er jo at de ikke var noen bastante komentarer. les på nytt. står da ingen steder at z3 gruser ae700.
    For å avslutte dette da Jørn; Dere mener at Z3 er best, jeg mener at AE700 er best. Og innlegget mitt er ment som en begrunnelse på hvorfor. Er det greit da?

Som sagt smaken er forsjellig og subjektiv..... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For å avslutte dette da Jørn; Dere mener at Z3 er best, jeg mener at AE700 er best. Og innlegget mitt er ment som en begrunnelse på hvorfor. Er det greit da?

Som sagt smaken er forsjellig og subjektiv..... :wink:
    forskjellen er at du eier en ae700. ingen av oss som eier en z3... :wink: begge to er bra projektorer, så det er bare preferansene og hvilke styrker man vektlegger selv som bestemmer hvilken man blir mest fornøyd med.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joysticken til AE700 er et stort ankepunkt mot projektoren, og den irriterer meg mer og mer for hver dag som går. Det tar jo en 20-30 minutter å finstille bildet hver gang jeg har flyttet på projektoren (dvs hver gang jeg må dra inn og ut ledninger bak).

Når det gjelder sortnivå og skarphet, så er dette 2 ting jeg er litt skuffet over på AE700. Jeg sitter ikke så nærme lerretet (minst 2xlerretbredde) og hadde heller godtatt litt screendoor mot ekstra skarphet. Sortnivå er jeg sykelig opptatt av (smittet av Gorm) og blir vel egentlig ikke fornøyd før det henger en CRT i taket ??

Å basere kjøpet på andres uttalelser er dessverre ofte det eneste man kan gjøre. Da jeg kjøpte AE 700 baserte jeg det på test i L&B, DVD&HJK samt tilbakemeldinger på Forumet. INGEN butikker i Bergen hadde denne på demonstrasjon, eller Z3. De butikker som har demo-projektorer, har ofte dårlige testrom (les SONY Centeret og Hi FI Centeret).

Jeg er ikke misfornøyd med AE700, langt derifra, og jeg synes jeg har fått mye bilde for 15 000. AE700 har dog sine svakheter. Er du sykelig opptatt av screendoor, så vet jeg ingen projektorer under 15 000 (LCD) som slår denne. Er du sykelig opptatt av sortnivå og skarphet, så er jeg mer usikker.

Uansett, den er MYE bedre enn Hitachi TX10, som var min forrige projektor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen er at du eier en ae700. ingen av oss som eier en z3... :wink: begge to er bra projektorer, så det er bare preferansene og hvilke styrker man vektlegger selv som bestemmer hvilken man blir mest fornøyd med.
    Riktig! Det jeg har sagt jeg og!! Og mine preferanser og styrker som vektlegges er da annerledes enn deres........ Til ca. 15k er man desverre nødt til å svelge noen kameler, spørsmålet er da bare hvor store og hårete de skal være....

Men de som kjenner meg etterhvert nå vet at jeg også sier ifra når jeg ikke er fornøyd med noe, selvom jeg eier det selv. Se bare på SVS! Er vel ingen SVS-eiere her inne som har vært så skeptiske til sitt eget produkt som undertegnede...... :wink: :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joysticken til AE700 er et stort ankepunkt mot projektoren, og den irriterer meg mer og mer for hver dag som går. Det tar jo en 20-30 minutter å finstille bildet hver gang jeg har flyttet på projektoren (dvs hver gang jeg må dra inn og ut ledninger bak).
    Pleier du å gjøre dette ofte da, Alex F :shock:

Er du sykelig opptatt av sortnivå og skarphet, så er jeg mer usikker.
    Da kjøper man en DLP-prosjektor istedet.... :wink: :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier du å gjøre dette ofte da, Alex F :shock:
    Jeg har hatt Tor Rasmussen på besøk her 3 ganger på relativt kort tid for å teste DVD spiller og AE700. I tillegg har jeg hatt en kamerat på besøk for å teste Pioneer 686 på AE700 (komponent vs HDMI)

Er du sykelig opptatt av sortnivå og skarphet, så er jeg mer usikker.
    Da kjøper man en DLP-prosjektor istedet.... :wink: :wink:
    Ikke hvis man har et budsjett på max kr 15 000, ønsker høy oppløsning, har krav til plasseringsvennlighet (god zoom + lens shift) og ser regnbuer (dette er jeg dog usikker på om jeg gjør. Har ikke fått testet skikkelig ettersom testrommene til butikkene er dårlige og utvalget enda dårligere). 4805 testet jeg på Hi Fi Centeret, men den bråkte som et lokomotiv + var ikke plasseringsvennlig. Jeg datt heller ikke av stolen av sortnivået.

HS50 er nok muligens en vinner for meg, men den var litt for stor, viste for stort bilde til mitt rom og var litt for dyr. I tillegg venter jeg heller 2-3 år på skikkelig kontrast og ikke auto-IRIS.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig har ikke Z3 blitt uendelig mye bedre fordi at Gorm var imponert over den. Nøkternt sett er det, som Ak nevnte, svært lite som skiller disse to (Z3 og AE700). Men jeg tror at det er flere her som har uttalt seg rimelig bastant uten selv å ha sammenlignet disse to. Og som jeg har nevnt i tidligere tråder har jeg en mistanke om at det er til dels store individuelle forskjeller på samme produkt her. (Jeg har lest omtaler av Z3 hvor man ikke ser nevneverdig screendoor, og på AE700 hvor man er plaget av VB).
    Min erfaring er at Z3 har nevneverdig screendoor, og at AE700 ikke har særlig mer VB enn Z3 (ubetydelig på begge).

Så til Anfield's poengberegning. For meg ser det ut til at det som oftest går stang ut for Z3 og stang inn for AE700 :
    På sortnivå er det jevnt over enighet om at Z3 litt bedre - likevel 0-0.
    Samme med støy, hvor Z3 også er bedre (23dB mot 26dB) - likevel 0-0.
    Og på screendoor, hvor AE700 utvilsomt er bedre, smeller du til med en 2-0.

Ingen vurdering på skarphet i bildet, hvor AE700 sannsynligvis kunne fått et eller to baklengsmål.
    Samme med lens-shift, hvor Z3 både kan flytte linsen mer og i tillegg har en mer brukervennlig løsning (dreiehjul på Z3 mot joystick på 700).

Til slutt vil jeg poengtere at jeg synes at Panasonic AE700 er en meget bra projector, og på ingen måte noen bomkjøp. Jeg mener at det er ganske "close race" mellom disse to, og vil være med på å nyansere oppfatningen her inne om at AE700 er sine konkurrenter overlegen.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke jeg har så mye konstruktivt å komme med her, bortsett fra at jeg kan garantere potensielle kjøpere av Z3 eller AE700 at forskjellene er små. Ja, Z3 har kanskje bedre sortnivå, AE700 mindre SDE osv. Tingen her at man ikke gjør et bomkjøp uansett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Selvfølgelig har ikke Z3 blitt uendelig mye bedre fordi at Gorm var imponert over den. Nøkternt sett er det, som Ak nevnte, svært lite som skiller disse to (Z3 og AE700). Men jeg tror at det er flere her som har uttalt seg rimelig bastant uten selv å ha sammenlignet disse to. Og som jeg har nevnt i tidligere tråder har jeg en mistanke om at det er til dels store individuelle forskjeller på samme produkt her. (Jeg har lest omtaler av Z3 hvor man ikke ser nevneverdig screendoor, og på AE700 hvor man er plaget av VB).
    Min erfaring er at Z3 har nevneverdig screendoor, og at AE700 ikke har særlig mer VB enn Z3 (ubetydelig på begge).

Så til Anfield's poengberegning. For meg ser det ut til at det som oftest går stang ut for Z3 og stang inn for AE700 :
    På sortnivå er det jevnt over enighet om at Z3 litt bedre - likevel 0-0.
    Samme med støy, hvor Z3 også er bedre (23dB mot 26dB) - likevel 0-0.
    Og på screendoor, hvor AE700 utvilsomt er bedre, smeller du til med en 2-0.

Ingen vurdering på skarphet i bildet, hvor AE700 sannsynligvis kunne fått et eller to baklengsmål.
    Samme med lens-shift, hvor Z3 både kan flytte linsen mer og i tillegg har en mer brukervennlig løsning (dreiehjul på Z3 mot joystick på 700).

Til slutt vil jeg poengtere at jeg synes at Panasonic AE700 er en meget bra projector, og på ingen måte noen bomkjøp. Jeg mener at det er ganske "close race" mellom disse to, og vil være med på å nyansere oppfatningen her inne om at AE700 er sine konkurrenter overlegen.
    Svært enig i det både du og Ak skriver, at det er en hårfin forskjell på disse. Dersom jeg hadde ment det var større forskjell, hadde det nok vært 10-1.... :wink:

Fra spøk til revolver; er glad jeg ikke er journalist. Det er vanskelig å skille disse, og det er hele poenget mitt også. Kunne sikkert satt 3-3, men mangelen på SD hadde allikevel tippet det i retning av AE700.

Men denne tråden er jo beviset på at preferanser og sammenligning av produkter er subjektivt, og at det er marginale forskjeller på disse.

Når jeg leste første innlegg, tolket jeg det dithen at det var stor forskjell i retning Z3 når disse ble sammenlignet. Mitt påfølgende innlegg var derfor ment som nyansering. Skulle det så være at jeg har misforstått dette helt, beklager jeg dette! Men budskapet mitt er altså at det er marginale forskjeller mellom disse, og at det er personlige preferanser og vurderinger som avgjør hvilken som vil bli "Best buy" for hver og en..... :wink:

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å basere kjøpet på andres uttalelser er dessverre ofte det eneste man kan gjøre. Da jeg kjøpte AE 700 baserte jeg det på test i L&B, DVD&HJK samt tilbakemeldinger på Forumet. INGEN butikker i Bergen hadde denne på demonstrasjon, eller Z3. De butikker som har demo-projektorer, har ofte dårlige testrom (les SONY Centeret og Hi FI Centeret).
    BMH hadde i hvertfall Z3 på demo for noen uker siden.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •