Noen som har prøvd Hitachi PJTX100W ??????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer sbrua sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har prøvd Hitachi PJTX100W ??????

Funderer på å kjøpe denne, men lurer på om noen har testa den? Har ikke noe peiling på PJ'er så hadde vært hyggelig med noen gode råd :-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel grei, men den er noget dyr i Norge. Titt litt på Panasonic AE-700.. Koster vel litt mindre og er minst like god (hvis ikke bedre). Ser at den er noe mer fornuftig priset nå, men det er fortsatt litt igjen.

Ellers er det mange som venter på benq 7700.. Tiden vil vise hva den er god for.

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet TX100, og jeg synes den var meget bra, men den er ikke like bra som Panasonic AE700. Hvilken prisramme har du?

Newcomer sbrua sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke over 20k i hvertfall. Kan få denne pj'en med på hjemmepc pakka på jobben. Den eller Acer Pd725. Så blir nok Hitachi på meg da ;-)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den selges for 16k enkelte steder uten å gjøre dette til prisjakt.

Mvh

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du den mye billigere via jobben? Dersom du ikke gjør det, vil jeg anbefale deg å titte på AE700. Om du velger PJTX100 blir du sikkert fornøyd med den også

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderte denne når jeg kjøpte min projektor. Så den da sammen med AE 500, og synes at den var hakket bedre enn denne. I mellomtiden har Panasonic kommet med 700 modellen, og den er også billigere og forbedret. Ville ha sett på den også, som det blir sagt over her. Støynivået var behagelig i forhold til Infocus sin 4805 husker jeg i hvert fall. Selv om ikke det var tema her . Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konrad har en slik. Jeg så Uno på den i går, meget bra bilde. Bedre enn min TW-100H på alle punkter unntatt ett; grayscale tracking i den mørke delen var ikke helt 100%. Dvs. at mørkegrå partier fikk et svakt blå/lilla skjær. Sannsynligvis trenger den bare kalibrering, det var ikke endret noe fra fabrikkinnstillingene.

10-stegs manuell iris er ikke dumt å ha. Vertikal + horisontal lens-shift har den også, samt en STOR linse som så ut til å være av meget god kvalitet.

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hi-Fi Centeret i Stavanger i dag og iflg. en kar der, så gruser PTJX100 Panasonic'en. Dette skal være målt av en ledende ekspert på området. Ikke vet jeg, og ikke sjekket jeg hva som var spesielt bra med den. Hadde ikke tid til å se på den, men veiledende pris er jo nå rundt som for Panasonic, så det er vel bare å sjekke selv....i den grad det er mulig å få demo av Panasonic'en - virker ikke som om den selges av hifi-butikker i Stavanger-området iallefall...

AK: Hva var det med Hitachi'n som ikke var så bra som Panasonic?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonrune
    Var innom Hi-Fi Centeret i Stavanger i dag og iflg. en kar der, så gruser PTJX100 Panasonic'en. Dette skal være målt av en ledende ekspert på området. Ikke vet jeg, og ikke sjekket jeg hva som var spesielt bra med den. Hadde ikke tid til å se på den, men veiledende pris er jo nå rundt som for Panasonic, så det er vel bare å sjekke selv....i den grad det er mulig å få demo av Panasonic'en - virker ikke som om den selges av hifi-butikker i Stavanger-området iallefall...

AK: Hva var det med Hitachi'n som ikke var så bra som Panasonic?
    Utrolig irriterende med selgere som sier hva som helst for å få et salg. At TX-100 skal gruse AE700 er noe forbanna svada.... :x (sjelden jeg bruker kraftuttrykk, men....)

Har sjekket begge selv. For det første var det mye mer VB på Hitachien. Screendoor var det også merkbart mye mer av. Når det gjelder støynivå syns jeg det var forholdsvis likt. Noen liker designet på Hitachien bedre enn Panasonicen. Men at den skal være en bedre filmfremviser på noe punkt, det stiller jeg meg sterkt tvilende til. (PS! Dette sier jeg ikke bare fordi jeg har AE700 selv).

Moralen i historien er; selgere er "horer". De sier stort sett det de må for å få et salg. Ta det fra meg som gammel bilselger, desverre...... :wink:
    Derimot, hvis en selger snakker positivt om et produkt han ikke har selv i butikken, kan det være aktuelt å snakke videre med vedkommende. Da kan det faktisk være at han har peiling.......

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også testet begge, dog ikke ved siden av hverandre. Tror ennå ikke jeg har hørt noen på forumet som foretrekker TX100 foran AE700 når det gjelder bildekvalitet (lens shift er bedre på TX100).

Hi Fil har testet begge og han sier at AE700 er klart bedre, og da gjelder dette spesielt VB, screendoor og sortnivå. Hi Fil bør være objektiv. En selger fra Hi Fi Centeret er alt annet enn objektiv.

Når det er sagt, er ikke TX100 noen dårlig projektor. Jeg hadde TX10 tidligere og var veldig fornøyd med denne (kontrast og oppløsning var dog altfor lav).

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •