Bytte vifter på Davis CinemaTen, hvilke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte vifter på Davis CinemaTen, hvilke?

Jeg har en Davis CinemaTen som støyer en del, og jeg lurer på om det er noe å hente på å bytte viftene.

Det er følgende vifter som står i projektoren:
    • 60*25 mm Sunon, 33 dB, 23,5 CFM. Kurant størrelse, bør være lett å få tak i en annen vifte.
    • 60*20 mm Sunon 35,5 dB, 25 CFM. Temperaturstyrt. Ukurant størrelse, men denne må byttes uansett da den bråker, trolig pga et lager som har tatt kveld. Har funnet en identisk vifte på en norsk webshop.
    • 80*15 mm Adda, 33,4 dB, 29,9 CFM. Også noe ukurant størrelse. Vet at Zalman har en sånn vifte, men den ser ut til å flytte mindre luft på tilsvarende støynivå.
    • 51*15 mm Radialvifte, Nidec Gamma. 39 dB, 4(!) CFM. Flytter latterlig lite luft i forhold til støynivået, men jeg regner med radialvifte er valgt pga mottrykksegenskapene.

80*15- og 60*20-viftene står på hver sin side av en luftekanal som går over pæra.

De to andre regner jeg med er for å kjøle små elektroniske duppeditter, det er litt vanskelig å se hva de blåser mot, i tillegg til at jeg er et elektronisk analfabet.

Er det noen som vet om noen av disse lar seg bytte i mer stillegående modeller?

På den luftekanalen som går over pæra er det forresten en dings som tilsynelatende er koblet til viftene, er dette temperatursensorer?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er temperatursensoren på bildet ja.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, regnet nesten med det. Jeg har hvertfall bestilt en ny vifte for å erstatte den ødelagte.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •