Noen her som kjenner litt til Hitachi lcd projektorer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som kjenner litt til Hitachi lcd projektorer?

Hei, jeg er relativt fersk i projektorverden og har derfor en del spørsmål ang min nye (godt brukte) Hitachi CP-x320. lcd 1024x768 bærbar.
    Jeg har satt den i taket, og bygd en slags HTPC, videospiller som tv tuner, samt en vanlig dvd spiller.

Det første jeg lurer er dette med pæren, den er nær slutten av sin levetid. Jeg har hørt snakk om at den kan eksplodere hvis man ikke bytter i tide :shock: Jeg lurer da på om det er tilfelle, og i såfall hva årsaken til det kan være?

En annen ting jeg lurer på, som jeg ikke klarer å lese meg til, er "Control" rs232 inngangen, og den usb tilkoblingen den har. Hvordan er de ment å brukes?
    Jeg ser på noen bilder at det ser ut til at man kan bruke mus med overgang fra vanlig mus til rs232, men er litt usikker...
    Finnes det noe koblingsjema for dette i så fall?

Jeg har ikke fjernkontroll til den, så om jeg kunne bruke pc'n til å styre den hadde jo det vært midt i blinken, men da trenger jeg vel noe software av noe slag.

(prøvde faktisk og stappe den usb'n inn i en laptop, og den ble da gjenkjent av xp som mus og tastatur, så tror kanskje jeg har missforstått det hele180 grader... at det er slik at man kan styre pc'n med fjernkontrollen, og ikke omvendt som jeg ønsker.)

Det siste jeg lurer litt på i denne omgang, hvis jeg MÅ ha fjernkontroll for å styre den, vil det være mulig med en sånn Claes Ohlsson universal-sak, og få styrt input og envn av/på i det minste? (er i grunn bare det jeg trenger)

Håper noen her vet svaret på noe av dette i alle fall

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg lurer er dette med pæren, den er nær slutten av sin levetid. Jeg har hørt snakk om at den kan eksplodere hvis man ikke bytter i tide Jeg lurer da på om det er tilfelle, og i såfall hva årsaken til det kan være?
    Det er vel ikke så ofte at pæren eksploderer, men det kan skje. Hvorfor dette skjer er ikke godt å si, men slitasje av glass og gass er nok en av årsakene.

En annen ting jeg lurer på, som jeg ikke klarer å lese meg til, er "Control" rs232 inngangen, og den usb tilkoblingen den har. Hvordan er de ment å brukes?
    Jeg ser på noen bilder at det ser ut til at man kan bruke mus med overgang fra vanlig mus til rs232, men er litt usikker...
    Finnes det noe koblingsjema for dette i så fall?
    I hovedsak er slike innganger ment for software/firmware oppdateringer, men som du sier har flere presentasjoneprojektorer også mulighet for mus tilkopling. Ingen ide' når det gjelder koplingskjema.

Jeg har ikke fjernkontroll til den, så om jeg kunne bruke pc'n til å styre den hadde jo det vært midt i blinken, men da trenger jeg vel noe software av noe slag.
    Dette har jeg ikke vært noe borti, men du kan sikkert få svar om du ringer til Hitachi. (Hvor er fjernkontrollen?)

Det siste jeg lurer litt på i denne omgang, hvis jeg MÅ ha fjernkontroll for å styre den, vil det være mulig med en sånn Claes Ohlsson universal-sak, og få styrt input og envn av/på i det minste? (er i grunn bare det jeg trenger)
    Det burde gå, men det kan være du må ha en original fjernkontroll for å lære den universale kontrollen de aktuelle kodene. Men det kan være fjernkontrollen har en pre kode som virker også.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for litt oppklaring. Jeg får prøve å kontakte Hitachi ifht dette med fjernkontroll. Er bare litt redd for at de heller vil selge meg en ny enn å hjelpe meg å gjøre det billig :roll:

Jeg tror jeg tar sjangsen på at den pæra ikke eksploderer innen jeg får byttet den... Er litt usikker på hvor jeg skal få tak i en ny, de er jo fryktelig dyre her i Norge i alle fall.

Jeg skal forhøre meg litt mer med forige eier hva som har skjedd med fjernkontrollen, men tror den er fysisk borte og at jeg kanskje ikke kan regne med å få tak den.

Ser også at PS data selger den, men den er uforholdsmessig dyr pga laserpeker (som jeg da ikke har så veldig bruk for) :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AK
    Dette har jeg ikke vært noe borti, men du kan sikkert få svar om du ringer til Hitachi. (Hvor er fjernkontrollen?)

Sitat: pinking

Det burde gå, men det kan være du må ha en original fjernkontroll for å lære den universale kontrollen de aktuelle kodene. Men det kan være fjernkontrollen har en pre kode som virker også.
    Da har jeg vært i kontakt med forige eier samt Hitachi.
    Fjernkontrollen er vistnok rotet bort/tapt på reise (den har vært brukt av et firma) så den får jeg nok desverre ikke tak i.

Jeg fant en annen Hitachi fjernkontroll hos PS data til ca 300 Kr, som så ganske lik ut, men uten laser-peker. Men i følge Hitachi kan den selvsagt ikke brukes. (er ikke helt overbevist om de hadde sagt det uansett men...)

Så hvis ingen da har noen gode råd, eller om det er mulig å lære opp en "billig kontroll" på annen måte enn med original fjernkontrollen, er vel eneste løsning og kjøpe den ny hos PS data til 1260.Kr :cry:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en annen Hitachi fjernkontroll hos PS data til ca 300 Kr, som så ganske lik ut, men uten laser-peker. Men i følge Hitachi kan den selvsagt ikke brukes. (er ikke helt overbevist om de hadde sagt det uansett men...)
    Dersom du hadde funnet tak i koden Hitachi bruker, kunne du sikkert kjøpt en rimelig universal fjernkontroll. Evt finne noen andre med lik projektor (ikke lett) for å lære opp en universal kontroll.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •