Er det umilig å finne en bra projektor til under 12000??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det umilig å finne en bra projektor til under 12000??

Jeg har nå vært på leting etter projektor i tre måneder, men jeg klarer ikke å finne noe som passer mine behov til under 12000 kr.
    Kan noen hjelpe?
    Jeg vil gjerne ha en projektor som kan vise stort bilde, har 16:9 format og som ikke har irriterende regnbueeffekt (hvis Dlp).
    Jeg har sett på toshiba mt200 og Infocus ScreenPlay 4805, men de har lite bilde. Det er mulig jeg setter for store krav til noe som skal koste under 12000kr, jeg trenger hjelp.... :shock:

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er avstanden fra veggen til der du skal plassere prosjektoren, og hvor stort bilde vil du ha?

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Er det umilig å finne en bra projektor til under 12000??

Sitat Opprinnelig postet av Karsten88
    Jeg har nå vært på leting etter projektor i tre måneder, men jeg klarer ikke å finne noe som passer mine behov til under 12000 kr.
    Kan noen hjelpe?
    Jeg vil gjerne ha en projektor som kan vise stort bilde, har 16:9 format og som ikke har irriterende regnbueeffekt (hvis Dlp).
    Jeg har sett på toshiba mt200 og Infocus ScreenPlay 4805, men de har lite bilde. Det er mulig jeg setter for store krav til noe som skal koste under 12000kr, jeg trenger hjelp.... :shock:
    Det står en brukt Panasonic PT-AE500 på AVShop til 8500,-. Den kan kanskje være grei ? Ny PT-AE700 for du for 14.000,- om du har et par tusenlapper ekstra.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra kravene dine må du tydeligvis har en LCD-projektor med god Zoom. Pannasonic PT-AE700 bør være et klart valg da, selv om den koster 2K kr mer. Verdt prisforskjellen tror jeg.

Avstand mellom projektor og lerret har så klart også betydning for hvor stort bilde du får.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4805 tar lett 100t
    med eit fantastisk bilde
    måtte berre sei det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Hva er avstanden fra veggen til der du skal plassere prosjektoren, og hvor stort bilde vil du ha?
    Avstanden er ca 3.8m, har fått bilde opp til 200" med en lånt 3M MP7740. Noe som ga mersmak! Alle "profesjonelle" jeg snakker med sier at det er for stort, det synes ikke jeg.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstanden er ca 3.8m, har fått bilde opp til 200" med en lånt 3M MP7740. Noe som ga mersmak! Alle "profesjonelle" jeg snakker med sier at det er for stort, det synes ikke jeg.
    Det høres vel ut som dobbelt så stort som vanlig på den avstanden!? Blir du ikke sliten i nakken av å sitte å snu hodet etter handlingen på filmen?

Blir litt som de første radene på colosseum hvor du må snu hodet for å lese hele underteksten
    --
    Thorbjørn

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    200" gir en 16:9 bildehøyde på 249cm.... Med mindre du har et eksepsjonelt stort rom, (inkl. takhøyde), så er jeg faktisk enig med ekspertene: Så stort bilde er for mye.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE700 kan gi et bilde på opp mot 120" med 3,8 meters kastelengde, men jeg vet ikke hvordan bildekvaliteten blir da. Har hørt rykter om at prosjektoren gir et noe dårligere bilde ved bruk av maks zoom.

Men såvidt jeg kan se så klarer ikke 3M MP7740 å vise større bilde enn 154" og ikke 200" som du sier :roll:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avstanden er ca 3.8m, har fått bilde opp til 200"
    Ingen "vanlige" digitale projektorer gir idag et godt bilde på den størrelsen, ihvertfall ikke fra 3.8m. Er du sikker på at du skal ha så stort bilde?

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma H30a leverer veldig bra bilder, men kikkeavstanden burdte vel være iallefall 1.5 ganger bildebredden...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    PT-AE700 kan gi et bilde på opp mot 120" med 3,8 meters kastelengde, men jeg vet ikke hvordan bildekvaliteten blir da. Har hørt rykter om at prosjektoren gir et noe dårligere bilde ved bruk av maks zoom.

Men såvidt jeg kan se så klarer ikke 3M MP7740 å vise større bilde enn 154" og ikke 200" som du sier :roll:
    Beklager, det gikk litt fort. Bildestørrelsen var så klart 150". Alikevel er det ikke lett å finne en projektor som lager tilsvarende bilde... det er vel på tide å gå opp snart. Regner med at jeg ender opp med toshiba mt200...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Optoma H30a leverer veldig bra bilder, men kikkeavstanden burdte vel være iallefall 1.5 ganger bildebredden...
    Kanskje det... optoma H30a virker bra, men vet du om regnbueefekten er noe problem på denne, har blitt ganske mye plaget av den....

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er plaget av regnbuer, burde du kanskje titte litt på lcd.... Det skal være vesentlig mindre regnbuer på h30a enn f eks 5120 og x1.

Mvh

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er plaget med regnbuer og i tillegg vil ha så stort bilde kan du bare glemme alt som heter DLP. Når du sitter så nærmt med så stort bilde må du flytte blikket hele tiden, og på denne måten fremprovosere regnbuer i langt større grad enn om du tok til takke med et mindre lerret.

Da er det vel ikke så mye å lure på lenger? Jeg vil ihvertfall anbefale deg en ptae700 siden denne er kjent for lite screendoor, det er vel den eneste som funker i denne prisklassen med så stort bilde, med mindre du liker hønsenetting.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvis du er plaget av regnbuer, burde du kanskje titte litt på lcd.... Det skal være vesentlig mindre regnbuer på h30a enn f eks 5120 og x1.

Mvh
    Og da tar jeg det som en selvfølge at du vet at H30A er DLP..... :wink: :wink: 8)

5120 er jo regnbuemakeren over alle. Dersom en ikke skulle ha problemer her, kan en trygt kjøpe alle andre DLPer.......

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Hitachi PJ-TX10? Har sett litt på den, men finner ikke noen gode omtaler av den... Noen tips om hvordan jeg kan redusere regnbueefekten hvis jeg ender med dlp??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med Hitachi PJ-TX10?
    Det er et dårlig valg, spesielt om du tenker på å ha stort bilde. Rutemønsteret vil bli svært fremtredende. Ble du plaget av regnbuene på MT200?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    hva med Hitachi PJ-TX10?
    Det er et dårlig valg, spesielt om du tenker på å ha stort bilde. Rutemønsteret vil bli svært fremtredende. Ble du plaget av regnbuene på MT200?
    Nei, jeg så den på hifi-klubben i Oslo, men det var ikke helt mørkt i rommet, og filmen jeg så hadde ikke mye mørke bilder, og var uten underteksting, noe som ga mye regnbuer på en Lg rd-jt91.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    hva med Hitachi PJ-TX10?
    Nei, jeg så den på hifi-klubben i Oslo, men det var ikke helt mørkt i rommet, og filmen jeg så hadde ikke mye mørke bilder, og var uten underteksting, noe som ga mye regnbuer på en Lg rd-jt91.
    For å fremprovosere regnbuer (dumt, men...) så sørg for å ha undertekster på, samt en "mørk" film. "Gladiator" er en slik film..... Har da vært lett å se på de DLP-prosjektorene jeg har testet på...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •