Test av AE300 med S-video og monster scart - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har panasonic RV41

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du de samme linjene når du prøvde de andre kablene. I så tilfelle ligger feilen enten i DVD spilleren eller i DVD platen. Dersom de er der med andre kabler og når du ser andre plater ligger nok problemet i spilleren. Du får bruke eliminerings metoden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke sett dem før..med andre filmer...la oss håpe at problemet ligger i dvd-platen da

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet ligger på platen. Jeg har okså sett det på den filmen. Det var også en topic om dette for en stund siden.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jo det løst. Jeg har filmen liggende sammen med 17 andre filmer jeg ikke har sett enda, det er jo sommer for pok... . Bygger opp et lite lager til mørke høst og vinter kvelder (som en liten hamster).
    Tipper du er lettet over at det ikke var noe verre da Runar.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fil skrev:
    S-VHS er en standard for videospillere, S-VIDEO er en kabel type.
    Bare for å pirke litt, så er s-vhs en opptaks-standard (med omtrent 400 linjers oppløsning mot 270 linjer for vanlig vhs).
    s-video er en video-signal standard hvor signalet er delt opp i 2 deler; Fargeinformasjon i egen leder og kontrast-informasjon i egen leder. Altså ikke kabelen i seg selv. Husk at s-video også kan håndteres av scart-kabel.

Når det gjelder "Saving Private Ryan", så har denne filmen en del effekter som ser ut som kvalitets-brister. Hensikten er å etterligne gammle opptak fra krigen. Det skal altså se ut som ekte "war footage". Kan det være dette som misforsås som "feil" her?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er utrolig lettet over at det ikke var annet enn DÅRLIG dvd plate. Jeg fryktet at det var min kjære AE300 som viste svakhetstegn. Genialt med dette forumet. Takk skal dere ha gutter..for all info..dere har reddet dagen min...livet mitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er helt enig i at scart RGB gir et mere riktig bilde,en S utgangen,men samtidig syntes jeg å merke et litt blassere bilde med RGB.men dette kan kansje variere på hvilket tv man har.Jeg har et 33 tommer tosiba,som ble kåret til beste tv i år 2000 av Lyd og Bilde.Har også en projektor Panasonic pt 300,som jeg er kjempe fornøyd med.jeg har også merket at når jeg bruker projektoren ut fra VGa på datan og inn på dv på projektoren får jeg et bilde som nesten er bedre enn på RGB.jeg kjører da signaler inn på datan,fra en Force Satelittuner og inn på et ATI kort 7500 i datan dette skulle da bli et digitalt bilde,for det er jo digital utgang fra ATI kortet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VGA utgangen på skjermkortet i pc'en din er RGB signal, altså det samme som RGB scart..(Mulig syncen er forskjellig) Men signalet fra PC'en er progressivt, og det hjelper på..

Mvh

AK

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja..alle her inne sier at å kjøre filmer gjennom dataen er så mye bedre enn gjennom vanlig dvd-spiller. Men jeg regner med at man da må ha en pc som er spesiallaget for å vise film????????? Hva gjør egentlig prog scan?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig TV tegner et bilde i to omganger (interlaced). Først tegnes linjene 1-3-5-7-9 etc og ved neste 'sveip' tegnes 2-4-6-8-10...

Med et progressivt signal menes det at alle linjene i bildet tegnes hver gang, 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10...

For å gjøre om et bilde fra interlaced til progressivt benyttes flere forskjellige metoder. De enkleste metodene gir mange stygge artifakter, og de-interlacing blir derfor et viktig aspekt i digitale projektorer, som kun viser progressive signaler.

Om du sender et interlaced signal til en digital projektor vil dette omformes til et progressivt signal i projektoren. Sender du derimot et progressivt signal, vil denne prossesen droppes.

De-interlacing kalles også ofte for linjedobling, ettersom hvert bilde blir tegnet med dobbelt så mange linjer som et interlaced signal.

Ble kanskje litt mye og rotete forklart, men håper du skjønner litt av det...

:roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til... du må ikke ha en spesiallaget pc for å vise film. Mange standard PC'er kan gjøre en god jobb med rett programvare, men jo bedre man planlegger en PC med tanke på video og lyd desto bedre blir selvfølgelig resultatet.

Jeg kjører nå filmer fra en standard Dell Inspiron laptop, og dette fungerer utmerket... uten at jeg forøvrig har sammenlignet med noe annet.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for info! Men blir det merkbar forskjell med og uten prog scan?. Jeg har allerede strukket meg svært langt med alt jeg har og skal installere i stuen, så setter jeg pc'en i stuen tror jeg konemor klikker helt!

Dessuten vil jeg sitte på datarommet mitt å spille battlefield1942 i fred og ro..kan ikke det i stuen.

Ellers fikk jeg i dag takfeste til AE300 (en gurolock GK2). Det hele kostet meg 3k :shock: men jeg orker ikke tanken på å mekke noe selv (Kona tror fremdeles at AE300 bare kostet 5k hihi...måtte lyge ellers hadde hun solgt bilen min). Med dette takfeste kommer jeg 70+ cm ned fra taket (som er 235cm), slik at jeg får bilde godt ned på veggen for å unngå nakkeskader.

Når alt er oppe, skal jeg legge inn bilder over "kinosalen" min. Mangler bare greyline fra shappa til Lygren og montering av blenderullegardiner fra IKEA

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hva slags de-interlacer som sitter i 300'en. Om du har en DVD-spiller med en bra de-interlacer (bedre enn den som sitter i 300'en) vil du mest sannsynlig få et noe bedre resultat av å mate projen med et progressivt component signal.

Eneste måten å finne ut sånt på er å prøve. Man trenger ikke en PC for å få et progressivt signal, og projektoren gjør alle kilder om til progressive signaler uansett.

Det er bare snakk om hvilken de-interlacer som gjør jobben best. Er du fornøyd med bildet som det er så la det være med mindre du virkelig vil bruke masse tid på relativt små forbedringer.

Ting skal ikke være lett...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    S-VHS er jo ein video(kasett) standard
    S-Video er ein videostandard.

Altså S-VHS er Super Video maskiner
    og S-Video er videosignal.

Men kva med YUV kabel da? sånn 3 component sak? Er det bedre?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kva med YUV kabel da? sånn 3 component sak? Er det bedre?
    Egentlig feil plass å diskutere dette, men ja... Component er bedre...

Mvh

AK

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •