Sanyo plv-z3..verdt å kjøpe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo plv-z3..verdt å kjøpe??

Ok...ennå en tråd om hva man bør kjøpe av projektorer..

Jeg har nå lest så øyet har blitt tørt av alle innleggene her, men den jeg vurderer å kjøpe nå, Sanyo plv-z3 står det lite om.

Det er jo forståelig siden den er helt ny på markedet..men det jeg lurer på, er det noen som har kjøpt den ennå og har fått testet den ut.

Ser jo at den selges for 16000 kr og det er omtrent mitt budsjett for en projektor.

Det der med at man kan flytte linsa er fint for meg.

Den skal henges i taket i en kjeller, det er litt over 3 meter høyt til taket, så det er fint da å justere linsa litt nedover uten å måtte bruke keystone.

avstand til skjerm kan være max 4 m.
    Har idag en 4:3 skjerm på 2 meter x 2 m.
    men vurderer enten å få tak i en 2,4 meter widescreen ev en 2,44x2,44...
    helst brukt og billig..

bruker idag en sony vpl-hs3 som er leid av thorn..og som de skal ha 10500 kroner for om jeg vil kjøpe den ut...da må det vel være bedre å legge på 5000 og få en sanyo eventuelt noe annet..???
    Eller en Toshiba mt-200 for samme prisen omtrent.....

Dette ble langt, men håper noen kan ta seg tid til å svare.

Max pris 16-17000. Stillegående, justerbar linse...hva er BEST!!!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet.

Grunnen til at det står nokså lite om Z3'en er all oppmersomheten gis til AE700. Disse to (og flere) er bygget på samme LCD-paneler og er nokså like, men AE700 har hatt gunstigst pris ergo flere kunder.

Det har vært noe klaging på screendoor på Z3'en, kanskje det største ankepunktet den har mot seg. Ellers har den større horisontal og vertikal lensshift enn AE700, men har mindre zoom-område.

Her er en 'gammel' tråd om AE700 vs Z3. LINK

Merker at prisen på Z3 har fallt endel og mener å huske at den ble lansert med en pris på 18.990,- som var altfor dyrt. (Men resten av prisdiskusjon bør taes i en prisjakt-tråd.)

Dersom lensshift er et krav er det mange PJ i aktuell prisklasse som faller bort, inkl de fleste DLP'ene (BenQ). Toshiba MT200 har vel heller ikke lensshift? Men merk at det å ha maks utslag på lensshift, gjerne sammen med maks zoom, kan skape forringelse i bildet på AE700. Gjør dine beregninger skikkelig først på zoom/lensshift...

Ettersom 4 meter er maks, da antar jeg at det er en vegg der som setter grensen. Er det da en ide å sette projektoren på en hylle på veggen i stedet for takmontering og slippe unna lensshift ? Da får du flere alternativer å se på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes absolutt av Z3 er verdt 16K Den har litt bedre sortnivå en AE-700, samt at den har jo et mye mer elegant design. Ellers så er de nok ganske like prestasjonsmessig. Jeg hadde uten tvil kjøpt Z3 fremfor AE700.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett Z3, synes jeg den stiller på rimelig lik linje som AE700. Litt mere screendoor, men litt mindre VB. (Sistnevnte er ikke irriterende på noen) De største fordelene med Z3 er veldig fleksible lensshift, samt utrolig lavt støynivå. Om du kjøper AE700 eller Z3 tror jeg går mye for det samme, men kjøp den som passer deg best.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk demonstrert en Z3 i går. Inntrykket var at den er stille, svært stille. Nå var ikke den Z3 jeg så kalibrert med DVE, men etter litt justering på gamma og kontrast så ble bildet veldig bra synes jeg da. Signalkilden var Yamahe DVD-S1500.

Screendoor var for meg ikke et tema på Z3 med en sitteavstand på ca. 1.5. Fikk demonstrert både animert film og vanlig film.

AE700 har jeg desverre ikke sett, kun AE500.

Skal du bruke projektoren til TV-kilder mener jeg AE700s scartinngang er en fordel, som letter tilkoblingene.

Mitt referansepunkt er Infocus X1+HTPC.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Sanyo plv-z3..verdt å kjøpe??

Sitat Opprinnelig postet av urukhai
    Max pris 16-17000. Stillegående, justerbar linse...hva er BEST!!!
    Hvis disse kriterier er viktige, er Z3 bedre enn AE700.
    Ellers er de nok forholdsvis jevne, med hver sine fordeler og ulemper.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Men merk at det å ha maks utslag på lensshift, gjerne sammen med maks zoom, kan skape forringelse i bildet på AE700.
    Jeg har utnyttet lens shift nesten maksimalt på min Z3, uten at jeg synes det forringer billedkvaliteten merkbart. Jeg har dog zoom på bortimot minimum.

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Gjør dine beregninger skikkelig først på zoom/lensshift...
    Et meget godt råd.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    , samt at den har jo et mye mer elegant design.
    Vel, her er vel smaken forskjellig vel. Tok design med i betraktningen før jeg kjøpte jeg og, og synes at PT-AE700 har et mer elegant og klassisk design. Noe mere "spacet" design på Z3.

Sitat Opprinnelig postet av Klipsch
    Jeg hadde uten tvil kjøpt Z3 fremfor AE700.
    Jeg ville valgt PT-AE700. (Bombe :roll: )

Har sett begge på litt over 3 meters avstand, og synes at det var en god del mer screendoor på Z3. Lydmessig (støy) synes jeg det var rimelig likt på.....

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne så vidt i dag, og jeg må si at det var mer screendoor enn jeg kunne levd med. Støyen la jeg imidlertid ikke merke tiol, så den må ha vært lav.

Mener at når man skal først kjøpe en PJ i dag, bør man kjøpe en som ikke har noen irritasjonsmomenter, som VB, screendoor, støy, regnbuer, dårlig sortnivå og dårlig kontrast. Dette vil bare irritere, og medføre at oppgraderingssyken kommer snikende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør man kjøpe en som ikke har noen irritasjonsmomenter, som VB, screendoor, støy, regnbuer, dårlig sortnivå og dårlig kontrast.
    Da er det strengt tatt ingen igjen å velge. :roll:
    Jeg synes SDE på Z3 ikke var veldig fremtredende, og det ville ikke ha plaget meg nevneverdig i lengden tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg ned på Hifi centret imorra...hørt at de har en man kan se på der.

Man kan jo sikkert ikke få i pose og sekk...vil man ikke legge en formue i en projektor, må man vel leve med en eller annen minus tror jeg.

Har jo en sony-hs3 idag og har mer enn nok screendoor ifra før av, så sanyo er sikkert bedre uansett..

Unasett, takk for alle svar, blir jo egentlig ikke så mye klokere, men jeg får nå bare se....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg ned på Hifi centret imorra...hørt at de har en man kan se på der.
    Trodde ikke de hadde Sanyo ? De har uansett sikkert en Hitachi TX100 du kan se på.

Har jo en sony-hs3 idag og har mer enn nok screendoor ifra før av, så sanyo er sikkert bedre uansett..
    Z3 er MYE bedre enn HS3.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen av dem, men leste en amerikansk test der de ble sammenlignet, og det ble sagt at det var verdt å betale de ekstra dollarene som utgjorde prisdifferansen opp til AE700.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    bør man kjøpe en som ikke har noen irritasjonsmomenter, som VB, screendoor, støy, regnbuer, dårlig sortnivå og dårlig kontrast.
    Da er det strengt tatt ingen igjen å velge. :roll:
    Jeg synes SDE på Z3 ikke var veldig fremtredende, og det ville ikke ha plaget meg nevneverdig i lengden tror jeg.
    Selvfølgelig, men det jeg mente var at man ikke bør kjøpe en som man innser at vil bli et irrittasjonsmoment. Hvis man ser regnbuer godt ved kjøp, men tenker at det ikke spiller så stor rolle, vil de garantert bli mer og mer irriterende etterhvert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •