Panasonic PTAE500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PTAE500

Hei noen som vet noe om denne projektoren, og vil det være et godt kjøp å kjøpe en slik brukt, hva er en grei pris? :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 er en helt grei projektor, og forgjengeren til AE700. Kontrastnivået er opgitt til 1300:1, noe som er helt "greit". Grei pris for en pent brukt vil være 6-8k.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE 500 med et filter (for sortnivå) på og matet med dvi/hdmi gir et meget bra bilde. Skiller ikke mye mellom AE700 etter mitt syn.

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skiller ikke mye mellom AE700 etter mitt syn.
    Å nej du! AE700 er myyyye bedre, men med en gang AE900 kommer, så blir AE700 plutselig dårlig den og.
    At man er fornøyd har ingen ting med saken å gjøre, så lenge det finnes noe litt nyere er det ikke bra lenger :roll:

Fra spøk til revolver, poenget mitt er at hvis man er fornøyd med et produkt med en gang man får det, så har man god grunn til å være fornøyd med det i de nærmeste år og, uavhengig av hvor mye "ny teknologi" som kommer. "En gang bra, alltid bra (dvs. brukbart)"

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av megavolt
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skiller ikke mye mellom AE700 etter mitt syn.
    Å nej du! AE700 er myyyye bedre, men med en gang AE900 kommer, så blir AE700 plutselig dårlig den og.
    At man er fornøyd har ingen ting med saken å gjøre, så lenge det finnes noe litt nyere er det ikke bra lenger :roll:

Fra spøk til revolver, poenget mitt er at hvis man er fornøyd med et produkt med en gang man får det, så har man god grunn til å være fornøyd med det i de nærmeste år og, uavhengig av hvor mye "ny teknologi" som kommer. "En gang bra, alltid bra (dvs. brukbart)"
    Selv har jeg Sanyo Z2 og en Barco Graphics 800, og har litt erfaring av projektorer.

Jeg har sett AE500 og AE700 satt opp på samme dvd-spiller (Pioneer 868) og på samme lerret (Stewart Firehawk). Begge projektorene har samme oppløsning. Den største fordelen 700 har er noe bedre sortnivå og litt bedre kontrast. Stor forskjell er det ikke. Etter mitt syn er det i hvertfall ikke noen grunn til å oppgradere.

Samtidig virker det som AE500 fungerer bedre, har mindre konvergensfeil, er raskere ved omstilling av signalkilder, har mindre VB??. Det virker også som om AE har mindre screenddor - dette kan ha med at AE700 har større kontrast.

Skjønte at du var ironisk, men det er jo noen som ville ha informasjon om AE500.

Men noe jeg virkelig stusser over er at AE500 omtrent ble slaktet her inne, når AE700 kom så ble den rost opp i skyene. Merkelige greier, i en blindtest ville et normalt menneske fått problemer med å pukke ut rett projektor av de to.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er mulig og kjøpe en ny AE 500 for 12k noen steder. derfor ville jeg ikke betalt mere enn 6k for en brukt da du kan risikere og må bytte pære( og det er ikke billig).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •