Alt av bilde til 15k

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Alt av bilde til 15k

Hei,

Det er tid for en liten oppgradering på bildefronten...

Tenkte først å gå for en pana 700, men jeg får ikke utnyttet den noe særlig uten å oppgradere mer av anlegget, så jeg legger lista litt lavere den gangen her (oppgraderer fra en eldgammel 20", så det forskjellen blir enorm uansett).

Hører heller på fornuftige råd om å investere i et bra lerret.

Dvd-spillern min (Denon DVD-1600) har helt kurant lyd, og visstnok var bildet ganske bra for tre år siden. Det er det sikkert fortsatt, men oppløsning er en annen sak... Jeg har kun SCART og S-VIDEO ut. Det er visst bare progressiv scan på ntsc med den spillern sa karen på Hi-Fi Klubben (uten at jeg fatta hvorfor).

Kan jeg få et kurant bilde med f.eks en BenQ 5120 med Denonspillern? Sett at jeg har 15k å bruke på en oppgradering av bilde, hva ville dere anbefale? Jeg trenger alt mellom dvd-spillern og veggen...

Stua mi er hvit :/ , 4,5 meter lang og det er en sitteavstand på maks 3,5m, så et 185cm lerret er sikkert nok. Kommer til å sette opp rullgardiner, men vil gjerne at man skal kunne bruke projektoren uten å ha det mørkt heller - bør jeg ha hvitt lerret da?

Takker for alle svar...

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går an å ta litt om gangen. Ae 700 er nok bedre en 5120 som er plaget med RGB flimmer. Tror jeg heller hadde sett på mt200 eller optoma h31. Eller kanskje ae700.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt på det sjøl. Vet faktisk ikke om jeg er plaga med regnbuer, men jeg hadde uansett tenkt at andre skulle få lov å se også, og hvis det er såpass mange som blir plaget av denne, har du kanskje rett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •