Finst det eit forum man kan bli meir forvirra av? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Jeg og en kompis testet AE700 mot sp4805, og kan ikke si jeg var så imponert...
    På AE700 var det masse irriterende streker når det var mye lyst i bildet.
    Man ser også dette på 4805, hvis man ser nøye, men de er ikke så klare.
    Og 4805 hadde mye klarer bilde...

De koster omtrent det samme, så mitt valg hadde klart vært 4805 hvis jeg skulle kjøpt i dag.
    For det første kan du få 4805 nesten kr 2000 billigere enn AE700 (komplett.no m.flere).

For det andre synes jeg det er merkelig at du synes bildet er klarere på 4805. AE700 har oppløsning 1280 x 720 mens 4805 har oppløsning 854 x 480. Når det gjelder vertikale striper (VB) så finnes disse på AE700. Hvordan du klarer å se dem på 4805 skjønner jeg ikke. Jeg trodde at VB var et LCD problem ? :wink:

Leser en tester (L&B) fremgår det at AE700 ikke står tilbake for sortnivå i forhold til 4805. Dette er det tydelig delte meninger om. En ting som er sikkert er at AE700 støyer MYE mindre, den er plasseringsvennlig (2xzoom + lens shift) noe som 4805 ikke er. Den har litt VB men 4805 har regnbuer. Personlig synes jeg fargene på AE700 er mye bedre enn på 4805 (det er vel en kjensgjerning at LCD slår DLP på sprut i farger, spesielt på animasjonsfilmer).

Men, du får velge selv. 4805 kan testes på HI FI Centeret dersom du har en slik butikk i nærheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis 7700 kommer i mars/april så er det sikkert verdt ventetiden
    hva er veiledende pris paa denne da ,og hvilken specs har den siden den er saa verdt aa vente pa ??

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    4805 kan testes på HI FI Centeret dersom du har en slik butikk i nærheten.

Butikker har som regel daarlige forhold og ikkje kalibrerte projektorer, skal du virkelig faa sjaa kva den enkelte makter anbefaler eg aa spoerre om det er mulig aa faa ein test hos noen paa forumet.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Alex F"]
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    For det andre synes jeg det er merkelig at du synes bildet er klarere på 4805. AE700 har oppløsning 1280 x 720 mens 4805 har oppløsning 854 x 480. Når det gjelder vertikale striper (VB) så finnes disse på AE700. Hvordan du klarer å se dem på 4805 skjønner jeg ikke. Jeg trodde at VB var et LCD problem ? :wink:

Men, du får velge selv. 4805 kan testes på HI FI Centeret dersom du har en slik butikk i nærheten.
    Har sp 4805... En kompis har AE700...
    Kan heller ikke si jeg er plaget med regnbuer.. Vi er 6 stk som har "filmaften" (mest for å komme unna kjærring og unger) hver tirsdag, og heller ingen av de er plaget med det.
    Vi koblet opp begge og spilte samme scene fra forskjellige filmer.
    Mente vel egentlig at du ser små "ruter" på hvit bilde på 4805 hvis du går nærme nok.
    Når det gjelder klartheten i bilde er veldig mulig at han ikke hadde "stilt inn" PJ riktig eller godt nok.
    Men vi var 6 stk som alle så at bilder var klarer og bedre på 4805.
    Det var ihvertfall min (og 5 andres) oppfatning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    hvis 7700 kommer i mars/april så er det sikkert verdt ventetiden
    hva er veiledende pris paa denne da ,og hvilken specs har den siden den er saa verdt aa vente pa ??
    specs:

1280x720 nedskalad Mustang
    variabel spinn på 4x eller 5x...
    1000 Lumens
    6-segments färghjul
    2500:1 Kontrast
    Noise: 26dB
    Riktpris i USA: 3300$
    Senseye technology: En form av automatisk och dynamisk bildbehandling som, enligt BenQ själva, ska säkerställa att man alltid har optimal bild.
    Introdution förmodligen samtidigt som 8720, dvs mars/april

prisen vet jeg ikke om stemmer, men det sies at 7800 fortsatt skal være i salg og da faller vel i det minste den i pris tipper jeg.

Newcomer r-data sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Kjekt å sjå at det er mange som har gode argumenter for det eine og det andre...

Begynte tråen med total uvitenheit, halla så mot 700, men no lurer eg på å vente... hehe..

4805 veit eg ikkje om eg liker heilt tanken på. Synst kansje det blir litt feil å ikkje ta eit større hopp når man først skal skifte.. 700 liker eg litt tanke på enda.

Sortnivå er svært vikti.. Eg synst av og til at det er på grensa dåreleg på X1 å kunne gjerne ha tenkt meg bedre..
    Men man får vell det man betaler for...

Kjøpe brukt er eg tvilande til... Man veit jo aldri kva man kan få...

Eg hadde ALDRI solgt X1 hadde det ikkje vært for prisen eg fekk å det gode tilbodet på nytt lerret...

Plaserings vennlig er eg vell ikkje så nøyen på.. Har jo hatt X1 hengane å dingle over hode ei stund å det har funka bra... Er så heldig at eg har ei dame som elsker film/kino så det meste går ann å argumenter seg fram til her...
    Har som sakt ca5.5m fra lerret til 235x130 lerrete...

SJR

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivå er svært vikti.. Eg synst av og til at det er på grensa dåreleg på X1 å kunne gjerne ha tenkt meg bedre..
    Dersom du synes X1 ligger i grenseland hva sortnivå angår, tror jeg du vil bli skuffet over AE700 som har omtrent samme sortnivå.

Newcomer r-data sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Okey eg ser at eg kansje må lempe litt til på penge sekken for kansje å komme i mål med noko som eg blir fornøgd med...

Kva om vi seier opp til max 25 000.-????
    Er det noko spesielle som utmerker seg bedre då ???
    Eller er det fortsatt så lite å hente at dei 10 000.- er bedre å bruke på noko anna?

SJR

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex F
    Ekspert

Skrevet: 10/02/2005, 8:42 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

Formel 1 skrev:
    For å gjøre forvirringen enda større- Mtt inntrykk er at Z3 er en del bedre enn Panasonic 700, etter å ha lest om disse på en del andre forum. Det ser imidlertid ikke ut til at Z3 er så populær her hjemme.

---------------------------------------------------------------------------------
    Forvirringa blir ikke større av dette. Lyd&Bilde testet Z3 vs AE700, der AE700 gikk av med en knapp seier. Jeg tror blant annet sortnivået var bedre på AE700 (usikker).

Det er ikke bare selve bildekvaliteten som betyr noe ved valg av projektor (selv om det er det viktigste). Størrelse, design, lens shift, zoom, støy, fjernkontroll, menyer, etc betyr også noe. Folk har ulike preferanser og foretrekker ulike produkter.

Nå skriver Bigscreen at Z3 er bedre enn Panasonicen, så tester skal man vel lese med en stooor klype salt.

BÄSTA BUDGET-LCD – 2004!

Vi gick direkt från testet av Panasonic PT-AE700E till Sanyos motsvarighet här; PLV-Z3 – en maskin med i stort sett identiska förutsättningar så när som några små detaljer. Den största skillnaden är dock att Sanyo Z3 saknar de få men märkbara svagheter som Panasonic 700 har. Detta gör denna maskin till den tveklöst bästa budget-LCD jag har någonsin testat eller trott att jag skall testa.

Z3 har også muligheter for å "justere bort" VB, som jeg blant annet leser at mange finner nyttig. Dessuten virker det som om Sanoy har hørt på brukerne og lagt inn en del nyttige betjeningløsninger og software som gjør den meget brukervennlig.

I mitt eget tilfelle så var det Hitachi 100 - Panasonic 500, InFocus 4805 og Benq 7800 som var aktuelle. Valget ble en Benq 7800. Av den grunn at jeg synes den var best da, for cirka 6 måneder siden. Infocus hadde for liten oppløsning syntes jeg og så støya den vesentlig mere enn all de andre tilsammen :roll: . Panasonic 500 synes jeg hadde en del VB.

Nå har jeg ikke sett de siste modellene foruten 700, men jeg tror fremdeles at 7800 burde være et høyst aktuelt valg. Eneste lille aberet som jeg ser det er at den ikke har HDMI, men DVI inngang.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og man velger selføfgelig ikke 4805 nå, men optoma h31.
    det får man tydeligvis ganske bra sortnivå, men bare litt bedre oppløsning(i fothold til x1)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r-data
    Okey eg ser at eg kansje må lempe litt til på penge sekken for kansje å komme i mål med noko som eg blir fornøgd med...

Kva om vi seier opp til max 25 000.-????
    Er det noko spesielle som utmerker seg bedre då ???
    Eller er det fortsatt så lite å hente at dei 10 000.- er bedre å bruke på noko anna?
    Da utmerker Sony HS-50 seg.
    Jeg for min del sitter nå og er spent på hvilken pris BenQ PE7700 får, og inntrykk fra første tester.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen reelle konkurrenter her egentlig? 14-18k sier du.

valget ditt står mellom panny 700 og benq 7800.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Nå skriver Bigscreen at Z3 er bedre enn Panasonicen, så tester skal man vel lese med en stooor klype salt.
    De er da ikke alene om å mene det.
    Poenget er at Z3 var ca. 4000 kr. dyrere enn AE700 i Norge da de ble sluppet på markedet. Og at de fleste konkluderte med at forskjellen var så liten at Panasonic AE700 ga mest for pengene.

Men hvis budsjettet økes til 25000, er vel Sony HS-50 en klar kandidat.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I prisklassen opptil 25k er det jo Sony HS-50 av LCD-prosjektorer, ja.

Men i din opprinnelige prisklasse 14-18k stemmer jeg fremdeles for Panasonic AE-700.

En annen ting jeg bet meg merke i når jeg sjekket Z3 er at det er en god del mere screendoor på den. Mye mer enn Pana 700. VB hadde jeg ikke problemer med på noen av dem når jeg sjekket........

Men jeg hadde nok klart valgt Z3 fremfor 7800 også jeg da, siden jeg er såpass rammet av regnbuer som jeg er....... :wink:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •