Billige prosjektorer! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 100 av 100
    Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roy the boy
    Klarer fan ikke akseptere regnbueflimmeret. Blir koko etter et par timer foran skjermen. Har ei uke på meg hvis jeg skal bytte hos leverandøren.

Etter dette ser det ut til at LCD er tingen for meg. Dere som "vet alt"; hvis jeg skal bytte til LCD-prosjektor til ca 10 k, hva anbefaler dere? Ser at Epson sin EMP TW 10H koster 8700. Blir bildet helt for jævlig, eller????? HJEEEEEEELP!!! ops: ops: :!: :!: :!:
    Nå er vel Benq 5120 en skikkelig versting når det gjelder regnbuer, og på f.eks en toshiba mt200 vil det være vesentlig mindre regnbuer... Men koster også litt mer, men tror du vil bli mer fornøyd ved å spare opp litt mer og kjøpe en slik!

tw10h har vel ett mye dårligere bilde enn 5120 (men uten regnbuer), så skal du ha lcd bør du (etter min mening) opp på panasonic ae700, men da må du endel over 10k også...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er noen DLP-ere verre enn andre?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På grunn av hastigheten på fargehjulet. 5120 har bare 2x hastighet, og dette medfører MYE RGB-flimmer
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og Toshiba'n har hvor stor hastighet?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba USA sier 5x
    På de Europeiske sidene står det 4x

Uansett det dobbelte av BenQ'en

Det snurrer ikke fysisk mye fortere (sånt blir det støy av), men har dobbelt så mange segmenter av rød, grønn og blå. Derfor vil en runde på fargehjulet tilsvare to runder på 5120.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Jeg har testet Panasonic AE700 i aksjon(som var bra), hvordan er Epson EMP10H sammenlignet med AE700? Kan godta et litt dårligere bilde, med tanke på at prisen er bortimot det halve og at det er en LCD-pj, og at prisen på lamper er "billig".

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner. Jeg har testet Panasonic AE700 i aksjon(som var bra), hvordan er Epson EMP10H sammenlignet med AE700? Kan godta et litt dårligere bilde, med tanke på at prisen er bortimot det halve og at det er en LCD-pj, og at prisen på lamper er "billig".
    Lenge siden jeg så en tw10, og kun sett ae700 i butikk, men er vel i grunnen ikke sammenlignbart... Vil nok være endel mer enn "litt dårligere bilde" ville jeg tro... Vil anbefale deg å spare opp littegranne til, så får du en virkelig god projektor du kan være godt fornøyd med (forhåpentligvis i lang tid).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Toshiba'n fri for RGB-flimmer?

Hvordan kan f.eks. Epson emp10H være dyrere enn Benq5120 hvis den har så mye dårligere bilde enn 5120?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei "roy the boy",

Det står jo en nesten ubrukt Panasonic 500 på bruktbørsen da. Den er ikke mye dårligere enn en 700. :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvordan kan f.eks. Epson emp10H være dyrere enn Benq5120 hvis den har så mye dårligere bilde enn 5120?
    Om toshiba'en er fri for regnbuer kommer helt ann på hvor følsom du er for det... Jeg ser en overflod av regnbuer på 2xhastighet dlp, men klarer ikke engang å framprovosere det på min optoma H57 med 4xhastighet...

Nå er mitt inntrykk at hitachi er ganske overpriset i norge (på projectorer i allefall), mens benq er veldig billige i forhold til alle konkurrenter...
    (Og ikke kan jeg skjønne hvorfor hitachi fortsatt selger (for ikke å si får solgt!) tw10 med så lav oppløsning)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hitachi?? Du mener Epson? Ikke gjør meg mer forvirret nå.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd du var så kraftig råka.

Toshiba er ikke fri men betraktelig mindre, alternativt Optoma H30A som er enda bedre. Noen er kraftig råka og ser rgb-flimmer på det meste av DLP-pj'er.

Epson er dyrere fordi BenQ er den produsenten som presser mest priser og som gir mest bilde pr. krone, vel å merke hvis du da ikke er råka :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener nok Epson men gjelder også for Hitachi :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: ops:

Rotet litt der ja, og mente epson, men som Bidda sier, både epson og hitachi er overpriset...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg på igjen her jeg. Som Bidda sier, det kommer an på hvor råka du er. Selv er jeg i "kategorien mye", og ser masse regnbuer på (spesielt) 5120, 7800, men også Optoma 57 og 77. Men nok om det...

Du spurte om TW10 vs AE700. Jeg skal si det så forsiktig som jeg kan; styr unna TW10 dersom du ikke vil bli helt angrepet av "ribbesvor-mønster (les: screendoor). Det er den helt grusom på.

Som noen sa, vurder sterkt en brukt AE500 dersom det blir for dyrt med AE700 når det gjelder LCD.

Se en skikkelig kalibrert Toshiba MT200 først. Dersom den ikke gir deg samme bryet, kan du fortsatt gå for DLP.

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å være den mest avanserte brukeren på forumet vil jeg anbefale deg å prøve å se hvordan TW10 er. Som sagt, jeg så selv på denne før jeg valgte den over Hitachi sin (modell som inneholder noe med 100?? husker ikke helt), Panasonic500 og X1. Jeg fant ingen større problemer med bildet på TW10 enn på de andre, så jeg gidda ikke bruke mer penger enn nødvendig.

Jeg kjører den på 2meters bredt lerret, og inntill ganske nylig via s-video. Hadde ingen problemer med bildet, og var ikke plaget av hønsenetting i det hele tatt, hvis jeg da ikke ser etter det. RBG-flimmer plaget meg mye mer.
    Nå kjører jeg komponent, og kan da faktisk innrømme at jeg ser LITT netting dersom det er lyse bakgrunner, f.eks i Aliens Vs Predator hvor de i begynnelsen filmer ned over de satelitt-tallerknene.
    Jeg spurte dama om hu så det, men måtte spole tilbake for å få "bekrefta" det.

Jeg kan til tider se vertical banding, men det er for meg ikke et problem som er verdt opp til det dobbelte i kostnad. Har de fått dette helt bort i f.eks Pana700?

Til bruk på xbox syntes jeg noen titler var uspillbare med ledningen som følger med xboxen. Dette skulle da ellers bare mangle med den kvaliteten den medfører. Komponent gjør bildet supert!

Tror faktisk det hjelper på synet å ikke være så "proff"

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    ops: ops:

Rotet litt der ja, og mente epson, men som Bidda sier, både epson og hitachi er overpriset...
    Jeg synes at pærene til Benq er overpriset - vanlig teknikk (billigere i innkjøp, dyrere i drift). Bare for å si det.
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer doberman sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.600 til 2.000 kroner for ei pære til TW10, meiner jeg så den kosta 1.800 sist jeg sjekka. Hva koster pærer til Pana700 og X1? Er det enda over 3.000 ??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå anskaffet meg brukt Panasonic AE500. Virker ok, er ikke så plasseringsvennlig som Benq'n, men det gikk greit. Ingen regnbuer :!: :!: :!:

Synes kanskje Benq'n var noe klarere i fargene, men er fornøyd med Panasonicen!!

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med pj 8)