Billige prosjektorer! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 100
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roy the boy
    He, he, sitter just nu og kikker på aktuelle spillere, men hva menes med progressiv PAL, progressiv scan etc.?
    Progressiv scan legger opp bilde på en annen og bedre måte som gir bedre billekvalitet, et must for oss med pj. Pioneer og Denon har sikkert dvd spillere som du kan bruke eks: Denon 1910 eller Pioneer 575/ alt.470.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 575 har; RGB-Y/C Video utgang (på Euro-Scart). Betyr dette at jeg kan benytte min 10 meter lange RGB Monitor Cable mellom DVD og pj? Finnes det overgang mellom scart (på dvd-spilleren) og den 15-pinners vga-kabelen. Blir dette i så fall bortimot "komponent-kvalitet"?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For få den løsningen så må du ha en RGB (scart) til vga konverter (1200 kr) men du har ikke vga inn på 5120 så du trenger også en vga til DVI overgang. Blir omtrent som komponent kvalitet. Kostnadsmessig høres dette "dumt" ut, bruk heller komponent utgang og komponent inngang med ny kabel imellom eks. Clas til ca 280 kr for 10 meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var ikke klar over at prisforskjellen var så "voldsom". De komponentkablene jeg sjekket opp i går, kostet 10x prisen på Clas O.
    Har bestillt ny DVD-spiller, Pioneer 575.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2roy the boy

Thomson var fra 2002, ja. Ingen s-video støtte, klarte jeg å finne ut.

Men det er jo ikke viktig nå lenger da. Gratulerer med ny DVD-spiller!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, var ikke klar over at prisforskjellen var så "voldsom". De komponentkablene jeg sjekket opp i går, kostet 10x prisen på Clas O.
    Har bestillt ny DVD-spiller, Pioneer 575.
    Gratulerer med 575 8)
    Oppgradere med dyrere komponentkabler kan du gjøre seinere, hvis du finner ut at du behøver det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt komponentkabler fra Clas O. til kr 279,-. De stusset litt og lurte på hvorfor jeg ikke ville benytte s-video. Er tydeligvis delte meninger om hva som gir best kvalitet.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt komponentkabler fra Clas O. til kr 279,-. De stusset litt og lurte på hvorfor jeg ikke ville benytte s-video. Er tydeligvis delte meninger om hva som gir best kvalitet.
    De trodde kanskje at du skal bruke kompositt...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas har tydelig vis ikke forstått som så mange andre :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bra du kjøpte komponent-kabler, da dette gir utrolig mye bedre bilder enn s-vhs på BenQ 5120.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta videre kabeldiskusjoner i riktig kategori folkens.

Takk,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huttetu, dette ble bra greier!! Terminator 3 på ca 80 tommer er ikke å forakte. Men, jeg likte ikke RGB-flimmeret. Spesielt i mørke scener så var flimmeret direkte plagsomt. Er det noe som kan gjøres med dette?

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få koblet Tv-signal til pj'n? Jeg har vanlig koaksial-antennekabel fra TV'n i 1. etg. og opp til loftstua, men har ingen tuner der oppe. Finnes det overganger som kan benyttes direkte på Benq'n? Noen som har gode forslag :?: :?: :?:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huttetu, dette ble bra greier!! Terminator 3 på ca 80 tommer er ikke å forakte. Men, jeg likte ikke RGB-flimmeret. Spesielt i mørke scener så var flimmeret direkte plagsomt. Er det noe som kan gjøres med dette?

:?:

Regnbuemedisin
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange tabletter trengs? :wink:

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror regnbuemedisin normalt sett er flytende. Dersom du får tak i slikt i tablettform så tror jeg muligens ikke det er lovlig... :-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til topic folkens !!

Takk,

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere som har sagt at ved å se mye film blir de mindre og mindre plaget og at ved lengre opphold så kommer det tilbake, så kjør film 24 timer i døgnet :wink:

Er det noen som har tips om hvordan jeg kan få koblet Tv-signal til pj'n? Jeg har vanlig koaksial-antennekabel fra TV'n i 1. etg. og opp til loftstua, men har ingen tuner der oppe. Finnes det overganger som kan benyttes direkte på Benq'n? Noen som har gode forslag :?: :?: :?:
    Overgang kan være en billig VHS spiller, antenna inn og signal ut (kompositt/s-video) til pj.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De billigste videospillerne har vel ikke s-video ut, og de aller færreste støtter s-video gjennom scart. Du vil da få sort/hvitt bilde.
    Dette er greit å vite så du ikke kjøper flere kabler enn nødvendig. (det har jeg gjort...)
    Kompositt gjennom scart fungerer bra.
    dette er hvis du kobler direkte fra videospiller til projektor, vet ikke hvordan det blir hvis det blir koblet via reciever.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig det, prøv å få tak i en SVHS for den har s-video ut som gir beste bilde i forhold til kompositt. Bilde signaler igjennom receiver forringes ikke hvis denne er av et godt merke. Kjøper du en dyr receiver kan du få signalkonverter eks. kompositt til komponent.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer fan ikke akseptere regnbueflimmeret. Blir koko etter et par timer foran skjermen. Har ei uke på meg hvis jeg skal bytte hos leverandøren.

Etter dette ser det ut til at LCD er tingen for meg. Dere som "vet alt"; hvis jeg skal bytte til LCD-prosjektor til ca 10 k, hva anbefaler dere? Ser at Epson sin EMP TW 10H koster 8700. Blir bildet helt for jævlig, eller????? HJEEEEEEELP!!! ops: ops: :!: :!: :!:

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •