Billige prosjektorer! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 100
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    OK, OK, jeg forstår. Da blir det vel benq 5120, regnbuer til tross. Årsaken til min tvil er at jeg bare har sett LCD-prosjektorer som hjemmekino (Panasonic AE700 forrige helg), og synes det har vært bra. Men Epson 10H kan vel ikke sammenlignes med Pana 700.

Men, ved kjøp av Benq 5120, hvor stort lerret skal jeg kjøpe? Avstand fra pj til lerret blir ca. 3-4 meter. Jeg har plass til lerret på maks 2 m bredde. Hva anbefaler dere????

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Billige prosjektorer!

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Hva med denne?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?...amp;Catg=11992

Helt rå oppløsning....

:lol: :lol: :lol: :lol:

Billig å skifte pære da ihvertfall.....
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roy the boy
    ....Men, ved kjøp av Benq 5120, hvor stort lerret skal jeg kjøpe? Avstand fra pj til lerret blir ca. 3-4 meter. Jeg har plass til lerret på maks 2 m bredde. Hva anbefaler dere????
    Først hva blir sitte avstand? 5120 lager 2 meters bilde fra 3,2 meter. Anbefaler Adeo grayvision (ca. 4500,-) eller det som er på tilbud øverst på sida, eller må du ha nedtrekk?. Husk også at du bør sitte på minst 1,8 x lerretsbredden med en 5120.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først hva blir sitte avstand? 5120 lager 2 meters bilde fra 3,2 meter. Anbefaler Adeo grayvision (ca. 4500,-) eller det som er på tilbud øverst på sida, eller må du ha nedtrekk?. Husk også at du bør sitte på minst 1,8 x lerretsbredden med en 5120.

Sitteavstand ca 3 m, men kan "justere" hvis ønskelig, ved å montere lerrete nærmere sitteplassen. Må nok ha nedtrekkbart lerret, dessverre. Etter det du beskriver kan det vel passe med et 200 lerret?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitteavstand ca 3 m, men kan "justere" hvis ønskelig, ved å montere lerrete nærmere sitteplassen. Må nok ha nedtrekkbart lerret, dessverre. Etter det du beskriver kan det vel passe med et 200 lerret?
    Ved 3,5 meter i sitteavstand går det med 200 hvis du ikke er for kresen, jeg har 185 og det passer bedre synes jeg (også med 5120 som jeg hadde før) Hvis du blir sittende på 3 meter bør du ned til 180 for å få et bra bilde som ikke avslører alle feil og som blir slitsomt å se på :wink: Prøv først med å kjøpe et IKEA Tupplur "lerret" som er på 200 og prøv deg litt fram før du bruker mye penger på et ordentlig lerret. IKEA sitt rullgardin koster ca 270 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på Benq'n, driver på med flytting av høyttalere etc. Lurer på om det er mulig rent lydmessig å plassere senter'n bak lerretet? Ellers må jeg sette den under. Jeg har ikke full takhøyde så lerrete blir å gå fra taket og ned til det gjenstår ca 50 cm til gulvet. Noen som har synspunkter på dette?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter på Benq'n, driver på med flytting av høyttalere etc. Lurer på om det er mulig rent lydmessig å plassere senter'n bak lerretet? Ellers må jeg sette den under. Jeg har ikke full takhøyde så lerrete blir å gå fra taket og ned til det gjenstår ca 50 cm til gulvet. Noen som har synspunkter på dette?
    Gratulerer med ny pj. hva kjøpte du?
    Glem senter bak lerret, det er en løsning som fungerer dårlig. Plasser senter over eller under. Jeg har den over og delvis felt inn i taket, se bilder i linken under. Hvilken takhøyde har du og kan du legge ut et bilde av veggen, samt hva ble bildebredden?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget falt på Benq 5120, lerret ble Wictorscreen 180x180cm og IXOS1102 S-Video - S-Video kabel. Har komponent-kabel, men tenkte å bruke S-video. Har ikke mottatt "snadderet" enda.

Alt dette skal plasseres på loftstua. Taket skrår nedover til det gjenstår ca 70 cm av veggen. Lerrete må da trekkes frem til jeg får nok takhøyde, ca 1,8 meter. Jeg har ca 2,5 m i bredden å gå på mellom vegg og trappoppgangen. På sidene av lerrete blir fronthøytalerne stående, mens jeg ikke helt ser for meg hvordan sentern skal stå.

Hvis jeg setter denne under blir den stående i veien når lerrete trekkes opp. Er kanskje best å montere den i taket, må da trekke den litt frem i så fall. Sentern er ikke så rent liten, loftstua blir seende ut som et "lydstudio" før jeg blir ferdig. Kommer til å bli kastet ut av kjerringa!!

Skal få tatt noen bilder og legge ut, men får ikke tid før til helga.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke noe problem: sett senter på en vogn med hjul og dra den fram når du ser film ellers så står den inne ved veggen :wink: Alternativt kan du i receiver sette senter til off og du bør får denne lyden fra fronthøytalerene.

PS hvorfor kjøpte du ikke 16:9 lerret?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for idèen med vogn, Bidda. 16:9 lerret, ja si det, det var pakke-tilbud hos ECE.no, pj med lerret 180x180. Trenger vel ikke å dra det helt ned? Blir ikke det det samme som å ha 16:9, eller tar jeg feil? Har du forresten noe peil om hvor mye dårligere kvaliteten på signalene blir på S-video kontra komponent? Hva med scart?

DVD-spiller'n min har bare komponent og Scart-utgang.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for idèen med vogn, Bidda. 16:9 lerret, ja si det, det var pakke-tilbud hos ECE.no, pj med lerret 180x180. Trenger vel ikke å dra det helt ned? Blir ikke det det samme som å ha 16:9, eller tar jeg feil? Har du forresten noe peil om hvor mye dårligere kvaliteten på signalene blir på S-video kontra komponent? Hva med scart?

DVD-spiller'n min har bare komponent og Scart-utgang.
    Bare hyggelig å avgi noen ideer.

Forskjellen på lerretet er vel at du mister den sortekanten rundt hele bilde, men i og med at øvre billedkant blir helt inne ved rullen så bør ikke dett være noe problem.

Bruk komponent hvis mulig du ser klart forskjell fra s-video, særlig ved progresiv scan. Scart m /RGB gir tilnærmet lik kvalitet som komponent men scart til komponent (inn på 5120) krever en konverter til over tusenlappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har scart-kontakt med utgang for s-video som jeg tenkte å benytte. Bak på DVD'n er det phono-lignende uttak (rød/hvit/gul hvis jeg ikke husker feil). Er dette RGB?

Jeg har også en datakabel liggende som skal brukes fra PC til pj. Kan denne brukes mellom DVD og pj? Finnes det noen overganger for dette?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er rød, hvit og gul, er det sannsynligvis; Rød+hvit: analoge lydutganger. Gul: Kompositt video (som for guds skyld ikke må forveksles med komponent).

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har scart-kontakt med utgang for s-video som jeg tenkte å benytte. Bak på DVD'n er det phono-lignende uttak (rød/hvit/gul hvis jeg ikke husker feil). Er dette RGB?

Jeg har også en datakabel liggende som skal brukes fra PC til pj. Kan denne brukes mellom DVD og pj? Finnes det noen overganger for dette?
    Komponent har 3 stk RCA plugger rød/blå/grønn denne er bra.
    Kompositt har 1 stk RCA plugg gul (også kalt: video)

Rød og hvit er som før sagt analog lyd som du kobler til receiver.

Din datakabel er det vga (d-sub m/ 15 pinner)? I så fall kan denne brukes hvis scart har RGB og hvis du kjøper en overgang (konverter) til ca 1000 kr hos avhifi.no (heter CYP)

Høres ut som om det snart er rimeligere å oppgrader DVD spilleren :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis jeg forstår det rett; Komponent er best, (evnt. datakabel, RGB hvis konverter), S-video er nest best, kompositt er "helst ikke". Prosjektoren har heller ikke scart-inngang, så det kan ikke benyttes scart - til - scart heller.

Da jeg ikke har RGB eller komponent-utgang (rød, blå, grønn) på DVD-spilleren, bare kompositt og scart, må jeg bruke scartutgangen med overgang til S-video, det blir vel eneste alternativ?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan sette spilleren til å sende S-video på scartutgangen, kan den ikke det vil du få elendige svarthvitbilder med masse støy via s-video.....

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Hvis jeg forstår det rett; Komponent er best, (evnt. datakabel, RGB hvis konverter), S-video er nest best, kompositt er "helst ikke". Prosjektoren har heller ikke scart-inngang, så det kan ikke benyttes scart - til - scart heller.

Da jeg ikke har RGB eller komponent-utgang (rød, blå, grønn) på DVD-spilleren, bare kompositt og scart, må jeg bruke scartutgangen med overgang til S-video, det blir vel eneste alternativ?
    Jeg synes det var rart at det var ingen s-video utgang på dvd-spilleren. Hva for en model er det?
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-3- år gammel Thompson DTH210, tenkte den skulle holde til jeg investerte i DVD-opptaker med hard-disk. Men det spørs.....

Det som finnes av utganger på den er altså 1 scart, 2 komposittutganger - 1 video out og 1 tv out (begge gule). Begrensede muligheter altså! :cry:

Det er ingen s-video utgang på DVD-spilleren, men jeg tenkte å plugge inn en "scart - S-video" overgang bak på DVD-spilleren. Vet ikke hvilken kvalitet det blir, men det er vel det beste jeg kan få ut av denne DVD-spilleren?

Ser at en del nye DVD-spillere har RGB via scart, dette trodde jeg kunne benyttes på min gamle Thompson også. Visste ikke at det måtte benyttes konverter i tillegg.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS det er ikke alle scart som støtter s-video og da vil du med denne løsningen få sort/hvitt bilde. Prøv denne løsningen med en kort s-video slika t du ikke kjøper lang før du har sett at du får fargebilder.

.....eller du først som sist bruket 1500 kr på dvd spiller med komponent og selger den når du oppdaterer til opptaker med HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he, sitter just nu og kikker på aktuelle spillere, men hva menes med progressiv PAL, progressiv scan etc.?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •