Reperasjon av Infocus X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer X1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Reperasjon av Infocus X1

Jeg har nå fått en skjærende lyd i prosjektoren etter ca. 900 timer.
    Jeg har hatt den hos sertifisert servicepartner for Infocus hos Service Eksperten. De mener det er fargehjulet og må bytte hele den optiske enginen. De må visst sende den videre for å få utført dette, og det vil koste ca. kroner 5000,-. Dette syntes jeg hørtes veldig kostbart ut.

Prosjektoren er bare litt over 1 år, og er kjøpt i USA.
    I utgangspunktet er det 2 års garanti, men når den er kjøpt utenlands, så er det visst kun 1 år garanti.

Noen som kjenner til disse garantibestemmelsene?

Er det noen som kjenner til den eksakte kostnaden for å bytte den optiske enginen?

Noen som kjenner andre verksteder som utfører reperasjon av prosjektorer?

Trenger virkelig hjelp her.

mh
    X1

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... trodde det var 5 års garanti på alt som er kjøpt i Norge jeg, ikke 2?

Jeg vet ikke hvordan det er med kjøp fra USA, men jeg synes at dette hørtes urimelig dyrt ut.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm hadde en liten ulyd i min når jeg hadde passert ca 1000t jeg også men den forsvant etter 10min eller noe... En skjærende lyd, hørtes ut som problemet ditt var litt større da...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dere begge opplever, er defekt lager i fargehjulet. Lyden kommer til å forverre seg 100% sikkert. Jeg har alt hatt min X1 inne på rep for dette en gang, og nå 8 mnd etter har lyden kommet tilbake igjen. Dette er helt klart en svakhet med InFocus X1. Eneste botemidlet jeg kan tenke meg *kan* ha en preventiv effekt, er å være notorisk nøye med renholdet av lampen og lampehuset.

Newcomer SuperLur sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Reperasjon av Infocus X1

Sitat Opprinnelig postet av X1
    Prosjektoren er bare litt over 1 år, og er kjøpt i USA.
    I utgangspunktet er det 2 års garanti, men når den er kjøpt utenlands, så er det visst kun 1 år garanti.

Noen som kjenner til disse garantibestemmelsene?
    I USA har man KUN 1 år garanti. I tillegg er det vel slik at den norske importøren av InFocus ikkje har noko ansvar for ein projektor som er solgt i eit anna land. (Utan at eg skal være for bastant, men...)

Bytte optikk er dyyyyyyyrt.... :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Hmmm... trodde det var 5 års garanti på alt som er kjøpt i Norge jeg, ikke 2?

Jeg vet ikke hvordan det er med kjøp fra USA, men jeg synes at dette hørtes urimelig dyrt ut.

Garanti og reklamasjonstid etter kjøpsloven er to forskjellige ting. Garantien (gitt av leverandøren) på 2 år innebærer at du får kostnadsfritt reparert gjenstanden uten spørsmål (forutsatt at det ikke kan påvises vanskjøtsel).

Reklamasjonstid etter kjøpsloven er 5 år. Dette kan gjøres gjeldende (uavhengig av garanti) dersom det kan påvises en vesentlig feil eller mangel. En feil som koster 5000 å reparere, av en prosjekter som i dag koster under 10 000 ny, er åpenbart en vesentlig feil/mangel.

Problemet her er at prosjektoren er kjøpt i USA og da gjelder ikke det norske regelverket. Dette er følgelig ulempen/risikoen ved å importere billig fra utlandet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •