Skalering, hvordan påvirker det meg ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skalering, hvordan påvirker det meg ?

Jeg lurer litt på hvordan skalering vil påvirke meg hvis jeg går til innkjøp av en Toshiba MT200 eller prosjektor med tilsvarende oppløsning.
    Den har vel en native oppløsning på 480p. Vil jeg da ikke se noen forskjell mellom signaler på 480p kontra 720p, siden 720p skaleres ned ?

Hvis jeg ikke klarer å nyttiggjøre meg en HD-oppløsning, vil det da være en ide å vente til f.eks Panasonic AE700E kommer ned i tilsvarende pris ?

Jeg vil svært gjerne unngå å sitte med en prosjektor jeg føler jeg vil bytte ut om 1 år når HD-DVD kommer på markedet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD materiale vil heve kvaliteten på en 720p projektor til et helt nytt nivå. 480p projektorer vil ikke få en merkbar forandring av kvaliteten i forhold til et godt 480p signal. Det kommer alltid noe bedre og billigere det er det eneste som er helt sikkert.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nåja, hvis vi snakker om et ukomprimert 480p signal er jeg enig, men det finner du ikke på noen dvdutgivelser idag, dermed vil bildet bli bedre med HD. Høyere bitrate og bedre komprimeringsteknikker vil gi bedre bilde også på en 480p projektor.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •