Desperat jakt etter projektor!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 37
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Desperat jakt etter projektor!

Er på desp. jakt etter projektor. Har godt og vel en mill. timer på nett men de beste fra 10 lapper og opp til 20 ser veldig lik ut. Er det noen gode råd å hente?
    Hva med BenQ 7800. Epson EMP TW200W, Hitachi OJPX 100W...
    Har trolig gått meg vill men det er sikkert noen som kan hjelpe meg.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal du bruke den til, og er du utsatt for regnbuer er det første du må ha klart. Benq kommer forresten snart med en ny modell 7700, som jeg tror vil bli en skikkelig killer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal brukes til Yamaha S1500 spiller(m/prog. scan), og selvsagt fotball.
    Blir vel mest filmer og konsertdvd`er tenker jeg.
    Må man gå via Reciveren,(Yamaha RX-V1500), eller kan en plugge seg rett inn på projektoren fra komponentutgangen?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og når det gjelder regnbuer så har jeg ikke merket noe til det.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble rett projektoren. fordelen med å koble via receiver er hvis du har flere kilder, og ønkser å switche mellom disse. via receiver får du da kun én kabel fra receiver til projektor. hvis jeg har forstått deg riktig, er maksgrensen din 20k. BenQ 7800 vil være et veldig godt valg, men hiver du på litt til, er Sony HS-50 virkelig bra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fin ut den. Endel dyrere, men man kan jo aldri vite.
    Er det en LCD og er den isåfall bedre en DLP(7800) i og såfall hvorfor..

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LCD ja. 24db, dynamisk iris, 6000:1 i kontrast, lens shift, størrelsen, høyere oppløsning... les litt i den offisielle tråden så ser du fort hva som er den rette for deg.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av andre LCD-prosjektorer kan jeg jo nevne Panasonic PT-AE700. Ca. 15k. Etter min mening er det denne og Sony HS-50 som virkelig er verdt pengene av LCD-prosjektorer.

Dersom du ikke er følsom for regnbuer, er jo valgmulighetene på DLP-PJer større.

BenQ 5120 som billigste modell (men plagsomt mye regnbuer for noen)
    Infocus SP4805 ( bra DLP, men støyer kanskje litt mye)
    BenQ 7800 (helt klart et knallvalg på DLP i denne prisklassen)
    Toshiba MT-200 (bra DLP-PJ, stillegående, kan være litt vanskelig plasseringsmessig)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare tilføre Optoma H31 på listen over de billigste dlp'ene.... Stillegående etc.

Mvh

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye flotte anbefalinger og takk for det. Kommer godt med det. Jeg får sjekke litt i praksis da jeg har anledning til å se hos bekjente og i div. butikker grunnet at jeg reiser en del.
    Har ennå ikke fått noen argumenter som slår føttene unna LCD-PJ`er eller omvendt. Regner da "regnbuer uten betydning" som ett ikkeprob. for meg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I butikken får du ikke sett noe, er min mening, da de fleste har elendige forhold og/eller ikke har kalibrert bilde. Besøk heller noen her som har den du ønsker, eks så kan du se 7800 hos meg (Hønefoss).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson EMP TW200W
    Jeg tror ikke denne er noe sjakktrekk....billig er den,men den har knapt samme bildekvalitet som andre littegrann dyrere prosjektorer kan skilte med.
    Jeg anbefaler jo selvsagt Toshiba MT200....siden det er min baby...
    Jeg synes virkelig ikke offsettet er noe problem,det er heller omvendt.... jeg faar for stort bilde i forhold til veggen,saa jeg maa bruke zoomen...
    Denne prosjektoeren kommer ihvertfall anbefalt fra mange hold,de bladene som faktisk har hatt denne paa test har alle gitt den toppkarakterer i den prisklassen..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen takknemmelig for innspillene. Tror jegt går for Benq 7800. Den virker solid i følge den off. tråden.
    Protester vilt og hemningsløst fort som f... om det er ønske for det, det er nå 2 dager til jeg bestiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes du absolutt bør ta med ae700 i din vurdering...er vel bedre på alt i forholdt til 7800 (støy, plasseringsmuligheter, farger), bortsett fra sortnivå, og er i tillegg billigere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Igjen takknemmelig for innspillene. Tror jegt går for Benq 7800. Den virker solid i følge den off. tråden.
    Protester vilt og hemningsløst fort som f... om det er ønske for det, det er nå 2 dager til jeg bestiller.
    Her er mitt råd: Spør Bidda hva som er bra med BenQ, ettersom han er en svoren fan av disse projektorene. Deretter spør du ham hvorfor han har tenkt å selge sin BenQ7800. :wink:

Det skjer mye på projektorfronten for tiden. Skal du kjøpe BenQ 7800, vær sikker på å få en god pris. Etter at den nye modellen kommer raser den gamle i pris.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    ...... Deretter spør du ham hvorfor han har tenkt å selge sin BenQ7800. :wink:
    Hmm...tror du missforstår grundig her Alex F, skal ikke selge min 7800 og er ennå godt fornøyd 8) med mitt valg.

Grunnen til at jeg har ett tilbud å komme med er at når 2 naboer skulle kjøpe fikk jeg tilgang til 2stk. 7800 for 15.500 + frakt og når bare den ene kjøpte har jeg derfor ett ledig tilbud for de som ønsker å benytte seg av dette.

PS ser ut til at 7800 er stabil og rimelig feilfri, noe en ikke kan si om noen andre modeller. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Narr meg til å le Bidda. :lol: Du har begynt å sikle etter den nye modellen for lenge side. I tillegg ønsker du vel høyere oppløsning, noe som kommer på den nye modellen !? Eller har jeg misforstått ? :wink:

Men til poenget. BenQ 7800 har fått mye skryt en rekke steder. Les blant annet test i DVD&Hjemmekino og her på forumet. Det var vel en testvinner før AE700 kom ut. AE700 er vel bedre på de fleste andre områder enn sortnivå, noe som dog er MEGET viktig !

Er viftestøy, plasseringsvennlighet, størrelse, HD oppløsning og farger med sprut viktig for deg, ville jeg valgt AE700.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Narr meg til å le Bidda. :lol: Du har begynt å sikle etter den nye modellen for lenge side. .......
    Riktig nok riktig det, men siklinga er over for penga er brukt på ATV se min egen tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm

Er jo LCD tilhenger på grunn av fargegjengivelsen. Har en EPSON TW10 nå som jeg er nmeget fornøyd med. Men har vurdert å bytte opp i oppløsning fordi jeg også bruker denne til lysbildevisninger på Foto. Vurderer EPSON TW200H, Sanyo Z3. Panasonic PT-AE700E. De fleste her anbefaler Pana, men jeg liker å ha mulighet til å bruke projektoren også i litt lysere rom og EPSON er i særklasse når det gjelder flesibilitet på dette området. I det mest lyssterke fargemoduset har den 1500 ANSI lumen. Dette er like mye som en møteromsprojektor og den er veldig bra til PC bruk også. Optisk linseskift er også et kjempeargument for de nevnte projektorene. Dette savner jeg idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med 1500 ANSI blir vel sortnivået mer eller mindre vasket vekk ? :wink: Du må spørre deg selv hva du bruker projektoren mest til, film eller bildefremvisning.

Ellers så synes jeg å huske at Epson har meget synlig screendoor i forhold til AE700 er dette er nesten usynlig.

Til hjemmekino tror jeg AE700 er en god del bedre enn Epson.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •