Desperat jakt etter projektor! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lysstyrke på EPSON TW200H kan reguleres mellom 500 ANSI lumen og 1500 ANSI lumen. I et lysere rom vil den ha høyere kontrast enn PT-AE700. Maksimal kontrast i et mørkerom(Det brukes rom der alt er sort ved produsentenes tester) er høyere på Panasonic men ikke så mye høyere som man skulle tro. Kontrasten måles nemlig ved full off og full on. Dette gjør at man får stor effekt av dynamisk iris. Full off og full on er jo ganske uinteressant for oss som brukere. Vi vil jo ha gjengitt både lyse og mørke farger i samme bildet. Hvis man vil ha en projektor med høy spek. kan man jo kjøpe en med dynamisk power enhet. Da kan man oppnå 6000:1 ved full off/on. Fortsatt ikke så interessant i praktisk bruk, men det høres jo bra ut.

Verden vil bedras !

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet begge de du nevner i "normale" omgivelser, og det er ingen tvil om at AE700 er det beste valget for de fleste. Den har mye bedre sortnivå, bedre kontrast og mye mindre screendoor. Og fargene er ikke nevnbart bedre på TW200H.
    Epson skryter av bedre kontrast i lys omgivelser, men det er jo fullstendig uinteressant for 99 prosent av de som kjøper hjemmekinoprojektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Foto/Video
    Vi vil jo ha gjengitt både lyse og mørke farger i samme bildet. Hvis man vil ha en projektor med høy spek. kan man jo kjøpe en med dynamisk power enhet. Da kan man oppnå 6000:1 ved full off/on. Fortsatt ikke så interessant i praktisk bruk, men det høres jo bra ut.

Verden vil bedras !
    Det er her DLP'ene er bedre enn LCD. Spesielt de "litt" dyrere 720p. Det og på fillrate. Ellers hvis man vil ha skikkelig sortnivå så er det vel bare å spare til cine9. Den har vel ikke kommet dynamisk iris ennå, men det blir vel greit uansett :P :wink:

Mvh

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og sjekket Infocus 4805 og 7205 hos Hi-fi Center Kjeden. Ble negativt overrasket over dårlig bilde. Er det sånn at proffene driter i å justere i sjappa si eller er det sånn at disse ikke er hvert penga?
    Trist for oss sjappa hvis de driter i oss...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og sjekket Infocus 4805 og 7205 hos Hi-fi Center Kjeden. Ble negativt overrasket over dårlig bilde. Er det sånn at proffene driter i å justere i sjappa si eller er det sånn at disse ikke er hvert penga?
    HIFI butikkene har vel kanskje ikke et godt rykte på seg når det gjelder oppsett av bildeprodukter, sånn at noe av feilen ligger nok der. Syns du bildet på begge var dårlige? Hvilken kilde brukte de?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilden la jeg ikke merke til men det var vel sikkert en standard DVD-spiller. Skal selv bruke PJ til DVD-plater så det er viktig at den funker til den slags bruk.
    Har en Yamaha DVD S1500 DVD-spiller som jeg synes funker bra.
    Lurer på å vente til kronasjen sier Sony HS50. Har hørt veldig mye bra om den. 7505`en hadde mye regnbuer syntes jeg. Har ikke lagt spesielt merke til dette med RB på andre DLP`er.

Trist for sjappa om de driter i oss, for hvem f##n gidder å shoppe hvor man ikke får service og null realistisk inntrykk av greiene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å vente til kronasjen sier Sony HS50. Har hørt veldig mye bra om den. 7505`en hadde mye regnbuer syntes jeg. Har ikke lagt spesielt merke til dette med RB på andre DLP`er.
    Merkelig at 7205 hadde mye regnbuer, da den ikke burde ha det. Hvile andre DLP'er har du sett?

Trist for sjappa om de driter i oss, for hvem f##n gidder å shoppe hvor man ikke får service og null realistisk inntrykk av greiene.
    Det er svært varierende, og det gjelder absolutt ikke alle.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sett så mange, men disse var bedre: BenQ7800, Infocus 4805.
    Som sagt amatør så alle gode råd er velkommen. Håper selvfølgelig på en profftilværelse etter noen år. Er også av typen som tar seg god tid og ender opp med noe som jeg egentlig ikke hadde råd til. Angrer aldri, men blir litt lei av knekkebrød med Synnøve Findens brune ost på.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Re wizkid... Jeg så 4805 på HFC og der er det noe seriøst galt. Det er ikke regnbuer. Der jeg så denne flimret hele bildet og det var utrolig slitsomt å se på. Hjemme har jeg ikke lagt merke til dette.Men jeg måtte titte andre steder for å bli sikker. Imidlertid hadde jeg valgt noe annet en 4805 idag. Muligens h31/h30a (optoma). I High end siktet så tror jeg våre venner fra frekkstad hadde stått høyt i kurs

Mvh

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke kjøpt noe Infocus her i huset. Opplevde også noe flimring i den jeg så i Bergen.
    Vanskelig å være kresen gitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg er ny og skal ut på hjemmekinomarkedt for første gang og lurer på dette med screendoor eller "hønsenetting" ,har funnet en pakke hos komplett med en epson tw10h og en xboks til kroner 8995. er dette et godt kjøp eller må jeg ut med mer penger skal brukes til film og fotball.Håper på svar hilsen en nybegynner
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...5-B18801E2DF0E

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på tw10h eller Epson så finner du mye å lese om denne pj'n.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bobbo1840@

Jeg hadde sjekket om jeg var sensitiv for regnbuer (RGB flimmer) før jeg hoppet på en TW10H. Er du ikke det, kan en BenQ PE5120 være et like godt, eller bedre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Toshiba Mt200 og jeg må si jeg ble mektig imponert fra starten, selv med en s-video kabel fra pcen.. Når jeg nå har fått DVI-Kabel er jo dvd en drøm for meg som ikke er så kravstor.. Men problemet er dette med regnbuer.. Siden bildet er stort må man liksom bevege øynene særlig når man skal lese underteksten og da ser man de regnbuene hver gang,.. dette er irriterende.. Ingen som er plaget med dette på denne projektoren?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moshpit
    Jeg har en Toshiba Mt200 og jeg må si jeg ble mektig imponert fra starten, selv med en s-video kabel fra pcen.. Når jeg nå har fått DVI-Kabel er jo dvd en drøm for meg som ikke er så kravstor.. Men problemet er dette med regnbuer.. Siden bildet er stort må man liksom bevege øynene særlig når man skal lese underteksten og da ser man de regnbuene hver gang,.. dette er irriterende.. Ingen som er plaget med dette på denne projektoren?
    Jeg bruker ytterst sjelden underetekster når jeg ser film, bildet mitt er i tillegg ikke større enn 60", så hos meg er det ikke noe stort problem. Men klart, det er fullt mulig å se regnbuer hvis man går inn for det

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt nybegynner jeg, men kan det ha noe å si hvordan lerret man har?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt nybegynner jeg, men kan det ha noe å si hvordan lerret man har?
    Lerretet har minimal eller ingen betydning for regnbuene/RGB flimmeret.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •