Infocus X1 og tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer HAYFAY sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1 og tilkobling

Heisann!

Jeg trenger litt hjelp her. Er ganske fersk på hjemmekino og har fått karret til meg en Infocus X1, Primare P30, Primare V25, og en Primare 30.5.

Ettersom jeg har aktivisert P.Scan i PAL modus på V25 så må jeg enten kjøre med XVGA eller component kabel for å dra nytte av dette. (Kjører med S-Video i dag.) Det har seg jo også slik at X1 ikke har component innganger så da må jeg kjøpe en Comp. til Svideo adapter. Blir det ikke bare surr når man bruker overganger osv? Hva vil eventuelt være det beste valget for meg, og hvor får jeg kjøpt en VGA kabel? (Jeg går ut ifra at XVGA utgangen på V25 skal kobles til Monitor in på X1)

På forhånd takk!

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du MÅ kjøpe en komponent til vga adapter eller rett og slett kjøp deg en "ren" komponent til vga kabel på en hifi sjappe.
    det er kun denne måten som gir deg progressive scan på x1.
    har selv nettopp kobla opp min x1 til 963sa med komp til vga og er KJEMPE fornøyd!!!
    pal progressive er mega bra.

:lol:

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det blir bedre kvalitet med en component vega kabel en komponent til vga adapter på X1?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sgt.Stav
    du MÅ kjøpe en komponent til vga adapter eller rett og slett kjøp deg en "ren" komponent til vga kabel på en hifi sjappe.
    har selv nettopp kobla opp min x1 til 963sa med komp til vga og er KJEMPE fornøyd!!!
    Hei! Så jeg kan ikke kjøre progresivt på Monitor in kabelen på X1? DVD spilleren har nemlig støtte for progressiv ut fra XVGA utgangen!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo du kan bruke en vga kabel rett inn i projectorn. Jeg har samme proj og samme dvd spiller som deg. Jeg bruker bare en vga kabel enkelt og greit. Da får du RGBHV som skal være enda bedre enn component progressive scan. Tror jeg da.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en helt vanlig skjermkabel. Jeg bruker den som fulgte med x1. Jeg kjøpte også en kjempe billig kabel på clas ohlson, men denne var dårlig. jeg vet at hifi center kjeden har kabler fra monster. Om ikke de har en inne så kan de bestille en vga kabel til deg.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det ble dårlig med en billig skjermkabel, men bra med den som fulgte med?
    problemet blir jo at den er kort som pokker... Jeg må ha en lang kabel, så en på www.monster.com men den kostet jo over 500 dollar!

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt var at du må koble deg in på "computer inn" inngangen på x1, kun den som støtter prog scan, ikke den svideo saken.
    Dog da må man huske at dcdi på x1 ikke er i bruk,
    så lønner seg med en god dvd spiller,
    med prog scan.

Sitat Opprinnelig postet av HAYFAY
    Hei! Så jeg kan ikke kjøre progresivt på Monitor in kabelen på X1? DVD spilleren har nemlig støtte for progressiv ut fra XVGA utgangen!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm . jeg vet ikke hva som kan være galt. Hvis du putter kabelen inn i den blå computer inngangen på x1 og trykker computer på fjernkontrollen så skal det være bilde.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På primaren har jeg stilt ps output på rgb. tror ikke jeg måtte stille noe på x1

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okei. har du koblet til andre enheter på v25?

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rusty
    Du kan jo prøve den di selger på www.komplett.no
    Jeg har denne selv på 20 meter og må faktisk si at det fungerer bra. Nå har jeg imidlertid ikke prøvd med en annen kabel da.. Alternativt kan du vel lage en selv som mange andre her inne. Bare jeg som ikke klarte dette..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden diskuterer både pris (som dere gjør i en annen kategori), og inneholder så mye banning (som er brudd på forumets retningslinjer), at jeg sletter de fleste innleggene her... Hvis dere vil diskutere irc etc, foreslår jeg at dere gjør det via PM/e-mail, OK?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg er helt fersk på dette med prosjektorer. Har nettopp bestilt Infocus X1, men har ikke fått den i hus enda.
    Har sett på hva dere har skrevet, men siden dere har endel peil fra før er det mye av det som blir sagt som går over hodet på meg.
    Kommer til å koble en pc på prosjektoren for å se film og muligens spille litt med den. Kommer sannsynligvis også til å koble en dvd-spiller på den med tiden (stasjonær, ikke den på pc'en). Vil da trenge kabler med litt lengde på for å koble til.
    Dere snakker om progressiv scan, hva er det, og hvorfor er det bra?
    Vil ikke DCDi (software som behandler bildet, såvidt jeg har forstått(?)) være aktiv på alle innganger?
    Hvilke kabler vil jeg trenge? Kan noen komme med forslag med link til f.eks. en nettbutikk med produktet?
    Hva burde jeg ha av overganger/adapter, og hvorfor? (gjerne linker her også)
    Burde man bruke tv-ut utgangen på et skjermkort for å koble til prosjektoren, eller den vanlige utgangen? (X1 støtter vel ikke DVI...)

Vet jeg spør veldig mange spørsmål som kanskje også hadde hørt hjemme et annet sted, men syntes denne tråden passet... ops:
    Setter pris på fyldige svar

Mvh
    MrCrool

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere snakker om progressiv scan, hva er det, og hvorfor er det bra?
    Det er i utgangspunktet 2 måter å vise video på..! Interlaced og Progressivt. Det bildet du ser på tv'n din til vanlig, er interlaced video. (25halvbilder i sekundet) Den "nye" populære måten å behandle bilde på er vha. progresiv scan. Dette gjøres vha. en videokrets, og gjør at du istedet for 25 halvbilder i sekundet får 25 helbilder i sekundet.

Forstår noen dette... :? :?

Vil ikke DCDi (software som behandler bildet, såvidt jeg har forstått(?)) være aktiv på alle innganger?
    DCDI er navnet på en videokrets fra Faroudja. Dette er en bildeprosesserings brikke som gjør "altmulig".
    Vanligvis vil ikke projektorer som har innebyggd Faroudja DCDI benytte seg av denne prosesseringen på alle utganger.. Den vil i hovedsak bli brukt på VGA og Component innganger..

Burde man bruke tv-ut utgangen på et skjermkort for å koble til prosjektoren, eller den vanlige utgangen?
    Definitivt den vanlige VGA utgangen..

Håper jeg ikke har gjort deg mer forvirret nå..

Mvh

AK

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til AK!

Ettpar spørsål til:
    Hvilke kabler vil jeg trenge? Kan noen komme med forslag med link til f.eks. en nettbutikk med produktet?
    Ville denne duge: http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...4&GrpID=9&s=pl (jeg vil trenge en HAN - HAN, right?)

Hva burde jeg ha av overganger/adapter, og hvor kan jeg få tak i det? Noen linker til f.eks. en nettbutikk som har noe sånt?

Mvh
    MrCrool

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var veldig lang (20 meter)!
    Skal du ha så lang kabel bør du nok koste på deg en litt bedre kabel. Halverer du lengden er den sikkert helt grei.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, 10 meter holder sikkert det. Blir vel denne da: http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...4&GrpID=9&s=pl

Hvor får jeg tak i et slikt component til VGA adapter da?

Mvh
    MrCrool

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry jeg misforsto.
    Dersom du skal ha VGA i ene enden og 3xRCA i andre, så kjøp en ferdig kabel. Supra forhandles blant annet av Eltek, de har VGA-3xRCA kabler.
    Den ligger ikke på webshopen men den finnes. Tror den koster ca 500 kroner.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Tror ikke du misforsto Hi-fil. Vil ha muligheten til å koble til fra flere kilder. Blant annet fra PC (trenger en litt lang VGA kabel), og fra DVD spiller som har f.eks. component utgang. Trenger derfor både en lang kabel og et slikt adapter

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •