Screenplay 110, NEC HT 1000, Toshiba MT5 - valgets kvaler :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Screenplay 110, NEC HT 1000, Toshiba MT5 - valgets kvaler :)

Heisan..

Har hatt hjemmekino en stund, men er en fersking innen prosjektor..

Var i utgangspunktet tenkt å bruke ca en 20-30 k på en prosjektor og var innom hi-fi center i stavanger og fikk demo av en Ask C20, må si at dette ikke var det jeg ventet meg og ble litt skuffet.
    Fikk derimot en demo av Screenplay 110 med dvd25 som kilde og dette ble andre boller Ble imponert av fargeoppløsning, 3d dybde og klarheten i bilde minnet meg om et "kjempe tv"

Følte at dette kunne være en prosjektor for meg, men synes prisen er litt i stiveste laget. Har senere vert innom hi-fi center i Sandnes og fått et pristilbud på lerret 100" (4:3)/oppheng/prosjektor(screenplay110)/kabel (proson component 8 m) til 53500,- (er dette en bra pris ? )
    Fikk også en ny demo på screenplay 110 der og må si igjen at den virker som et meget bra produkt.

MEN, for det er vel alltid et men, etter å ha lest igjennom de fleste innlegg på dette forumet, (meget bra foresten ) begynner jeg å tvile bitte litt. Har kommet fram til at av det som er tilgjengelig her (stavanger) i den prisklassen finnes disse tre å velge mellom (infocus, toshiba og Nec).

Vist en først skal bruke 40-45 k hva er det beste valget av disse, og hva er fordeler, bakdeler med de forskjellige.
    Er det mulig å kjøpe prosjektorer som ligger i pris skiktet 30-40 k, der en føler at en får igjen samme kvalitet ?
    Finnes det andre butikker i Stavanger området utenom hi-fi center, hifi klubben jeg bør sjekke ut ?

Dette ble vist et veeeeldig langt førsteinnlegg, men trenger noen gode råd, føler kjøpepresset presser på, og vil gjerne gjøre et godt kjøp som jeg blir fornøyd med i forhold til prisen :lol:

Flott forum og mye interessant lesestoff

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gøran..

snakk med Hi-Fi Centeret på Sandnes engang til så får du nok en "surprise"...

Lykke til!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei, og velkommen til AVforum.no!

Valget er naturligvis ikke enkelt... Screenplay 110 til 40-45.000 er nok litt i drøyeste laget...

HT-1000 er en meget flott projektor, selges for 44.999.- på www.PCshop.as. Imidlertid forekommer det dessverre litt leveringsproblemer på denne modellen for tiden... En annen ulempe er jo også at du ikke får sett projektoren før innkjøp...

kengebu jobber for en av våre sponsorer, Presentations Data. Hyggelig kar, og vil sikkert kunne hjelpe deg med lerretanbefaling etc. Er ikke sikker på hvilken "surprise" han har til deg, men regner med at det betyr en hyggeligere pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen..

Hvem kunne vite at dette skulle gi slike hyggelige "surprise"

Snakket med Hi-fi senteret igjen og der var det vist litt mer å gå på.. men som sagt så er det mer å velge mellom i den klassen så jeg vil ikke helt avskrive NEC HT 1000 enda.

Du har desverre rett i at jeg ikke får sett denne prosjektoren "live", noe som ville gjort avgjørelsen lettere. Men har hørt mange gode tilbakemeldinger fra de som har kjøpt denne, og spec messig virker den jo meget bra.

Skal forhøre meg litt i bransjen, som jeg jobber i ( data ), om det er mulig og skaffe den til en billigere pris en 45 k, eventuelt fra utlandet.

Uansett tror jeg at jeg blir fornøyd om det blir NEC eller Screenplay 110.
    Men at det hjelper å spørre om råd er det vertfall ingen tvil om

Takker og bukker så langt :P

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt meg Nec'en og låner SP 110 (Til jeg får NEC'en). Jeg mener at INGEN ting er bedre på Infocus enn Nec'en. Selv om de har samme pris.

Nec 2000/3000:1 kontrast
    Infocus: 600:1

Nec: 29 db Støy
    Infocus: 35 db

Nec 1024x768
    Infocus 848x600

++++

Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg gått for Nec'en. Jeg har også testet
    Plus Piano projektoren, og den projektoren synes jeg også er bedre enn Infocus, og den koster 25.000.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, DirtyBoY...

Det er mange fordeler med NEC HT1000. Leveranse på dette produktet er et problem. Dette har nok du erfart..??

En ulempe med HT 1000 er at den har litt for kort "throw"...men, men. Uansett så er HT 1000 en glimrende maskin, men rent billedmessig skiller SP 110 og HT 1000 lite. Dette er testet ut, men blir en smaksak.

Det er jo ikke uten grunn til at fagbladet "Hemmabio" i Sverige kåret ScreenPlay 110 til årets projektor.

Dette skriver fagpressen:
    "Sedan vi testat LS 110 har denna proj faktiskt blivit ännu bättre, och dessutom bytt namn till ScreenPlay 110. Med hög kontrast, en i det närmaste perfekt färgåtergivning parad med en mycket mjuk och behaglig bild och en mycket diskret fläkt är denna proj en riktigt grym DLP för hemmabruk" Hemmabio 12/2002.

Uansett valg så får du en meget bra projektor!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Er nok ikke helt enig i påstanden at HT-1000 og LS100 ikke skiller seg vesentlig ut på både kvalitet og praktisk anvendelighet... HT-1000 er kanskje ikke allverdens bedre i lyse scener, men i mørke scener (som er ca. 70% av all film), er HT-1000 LS110 totalt overlegen! I tillegg har LS110 et meget sjenerende støynivå, ikke akuratt optimalt for hjemmekino... At HT-1000 også har DVI er heller inget praktisk minus (LS110 har ikke DVI)...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke SP110 DVI? Den har ihvertfall kontakten, men har aldri testet om den virker selv...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Da har den sikkert DVI! Regnet egentlig med at den ikke hadde DVI inngang, men har den det er jo det bare fint! Det gjør den noe mer fremtidssikret mhp nye digitale kilder... De øvrige svakheter er imidlertid gjeldende...

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en mer riktig pris på Projektoren (Snappet den opp på www.avsforum.com)

Det blir vell rundt 20.000 Norske? ops:

In focus Screenplay 110
    I may be breaking forum rules, but we have a limited number of InFocus screenplay 110 for $2499.00. If you are interested please call Mario Walker at 1-800-798-0330 extention 3919. Tell him Eric sent you. We only have about 70 left in stock, maybe less.

Thank you,

Eric Hamilton.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ScreenPlay 110 har DVI-utgang. Den er laget for fremtiden, selv om den har vært i markedet en stund. Det gjør at alle "barnesykdommer" er borte.

Når det gjelder å kjøpe maskiner via internet i USA frarådes det sterkt! Grunnen er at det er mange som oppgir lave priser og krever forhåndbetaling. Du vet aldri om du får en tom eske uten maskin inne. Hvis det er tilfellet så sitter DU igjen med ansvaret. Vedkommende i USA vil skylde på "transportør" og frasi seg alt ansvar.
    I tillegg så kommer garanti, service og support. Det nytter ikke å komme med en amerikansk til en norsk AV-leverandør for garantihenvendelser. Alle serienummer følges slavisk.

Tenk nøye gjennom dette hvis import er et alternativ!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kengubu, jeg tror du bør litt forsiktig med å være både så positiv til eget produkt og så negativ/advarende til annen salgskanal enn din egen. Import fra USA kan naturligvis resultere i det du sier, men det kan også postordre kjøp her i Norge. Husk at når du representerer en norsk importør, bør du være ekstra varsom med å komme med slike advarsler, som utvilsomt tyder på å være i egen interesse.

Dette er et forum, ikke et sted der importører ukritisk skal legge frem produktene sine, og i tillegg advare med ekstreme eksempler når annen salgskanal enn egen foreslåes.

Dette gjelder naturligvis også egne innlegg som gjøres på f.eks. NEC HT-1000, som selges fra AVforum.no. Det er viktig å være kritisk til alle produkter, og det inkluderer naturligvis HT-1000. For øyeblikket mener jeg imidlertid at det det som er skrevet representerer hva dette produktet for øyeblikket representerer, da også i forhold til pris/ytelse. Dette mener jeg ikke er tilfelle på LS110, og det er en rent objektiv vurdering!

Håper på forståelse for dette.

Det gjelder ved import samme regel som alltid - gjør nøye grunnarbeid, finn store renomerte firma, og finn andre som har importert og hør på deres erfaring.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Lygren..

Du har helt korrekt!
    Dette skal være et informativt forum.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takk for forståelse, Kengebu! Setter naturligvis også pris på at du bidrar på forumet, du har jo åpenbart mye å bidra med!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som LS-110 har alvorlige problemer ved avspilling av NTSC film, hos meg så flimmrer bildet voldsomt. Er det noe jeg har satt opp galt? Har også hatt en Sony VPL CS1, der var det litt flimmring, men ikke så mye som det er på denne Infocusen. Har dessuten hatt en ASK-C105, og den var helt strøken med NTSC......

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runner007
    hei har to prosjektorer tilsalgs.

ein toshiba tdp-mt5 brukt ca 300 timer og ein sony vpl-hs10 brukt cd 1000 timer
    begge er hd klar. og med kvitering.

Kan jo være en fordel og legge merke til datoen når siste innlegg ble skrevet i denne tråden , før du svarte nå

Lignende tråder

1. InFocus ScreenPlay 110
    By Umbra in forum Digitale projektorer
    Svar: 7
    Siste melding: 05-18-2004, 12:44

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •