Koble video opp mot prosjektor!??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble video opp mot prosjektor!??

Hei!

Har akkurat kjøpt meg prosjektor, Thosiba MT200- Lurer på hvordan jeg får koblet videospilleren opp mot prosjektoren, slik at jeg kan se vanlig tv fra anntenneuttaket?? Kjører en komponentkabel fra forsterkeren til prosjektoren. Har en Denon AVR 3805. Skal være mulig å koble alt gjennom forsterkeren da vel??

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skulle funke det ja. Men om bildet blir så veldig bra er jeg ikke så sikker på.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke en scart->kompositt overgang fra videospilleren og til recieveren. Biltema og CO har slike. Det kan også være verdt et forsøk med scart->svideo overgang, men jeg er ikke sikker på om flertallet av videospillerne sender noe annet enn kompositt ut.

Mulig du må ha en komposittkabel fra recieveren opp til projektoren også, hvis recieveren ikke konverterer fra kompositt til komponent.

Gratulerer med MT-200'en forresten. Begynner å bli endel av oss her som har den nå

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører scart med overgang til s-video fra videospilleren, koblet på video inn på reciveren, men får ikke noe bilde på prosjektoren!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge det ikke er en S-video du har så vil nok ikke det funke. Må nok kjøre kompositt signal fra video spilleren til 3805.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare 2xscart og en vanlig audio utgang fra videoen! Da går det ikke mener du? Hører lyden fra tv sendingene! Fikk beskjed på hi-fi klubben, at jeg bare trengte en overgang fra scart til en sånn gul bildekabel! Får jo spilt ps2 gjennom videoen!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare 2xscart og en vanlig audio utgang fra videoen! Da går det ikke mener du? Hører lyden fra tv sendingene! Fikk beskjed på hi-fi klubben, at jeg bare trengte en overgang fra scart til en sånn gul bildekabel! Får jo spilt ps2 gjennom videoen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en slik kabel, men signalet må gå inn i scarten og ut den gule kabelen. Du får jo disse med en bryter på scart kontakten slik at du selv bestemmer hvilken vei signalet skal sendes.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger bare den Scart klumpen, anbefaler den med bryter for In/Out, som har rød/hvit/gul. Koble PS/2 til receiver med Optisk Digital for lyd og bruk Composite (gul) for kun bilde fra TV og PS/2 direkte til projektor, eller s-video hvis du kjøper Scart klump som også har S-Video Out. OK?

Funker veldig bra her!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, Men da kobler jeg bare scarten på videoen, og s-video kabelen fra scarten direkte til prosjektor, og da skal jeg få tv-signal til prosjektoren!? Riktig? Er litt nybegynner når det gjelder det her se.....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alterantivt kan du kjøpe komponentkabel til PS2'en også

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av troll12
    Okei, Men da kobler jeg bare scarten på videoen, og s-video kabelen fra scarten direkte til prosjektor, og da skal jeg få tv-signal til prosjektoren!? Riktig? Er litt nybegynner når det gjelder det her se.....
    Ikke hvis videospilleren ikke sender s-video signal ut. Da må du ha en scart med kompositt utgang. Kikk på artnr. 24-188 hos Biltema.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av troll12
    Hvis du skal ha BÅDE tv og ps/2 må bilde på hver sin inngang på receiver først, deretter en lang kabel fra monitor ut (S-Video) på receiver til projektor. Da vil bilde følge "kilde".

Kun LANG bilde kabel til projektor, og KORT digital kabel for LYD til Receiver. PS/2 min har bare OPTISK digital ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder kabel fra 3805n til projen så kjører du komponent fra reciver til proje og kompositt fra video til recivern, så ordner Denonen resten og du burde få bilde på veggen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvdjan: Trådstarter Troll12 skrev: Har bare 2xscart og en vanlig audio utgang fra videoen! Da går det ikke mener du? Hører lyden fra tv sendingene! Fikk beskjed på hi-fi klubben, at jeg bare trengte en overgang fra scart til en sånn gul bildekabel! Får jo spilt ps2 gjennom videoen!

Var det denne du tenkte på?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare en ting og si og det er det at jeg har influensa og er ikke helt med akurat nå ops:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    dvdjan: Trådstarter Troll12 skrev: Har bare 2xscart og en vanlig audio utgang fra videoen! Da går det ikke mener du? Hører lyden fra tv sendingene! Fikk beskjed på hi-fi klubben, at jeg bare trengte en overgang fra scart til en sånn gul bildekabel! Får jo spilt ps2 gjennom videoen!

Var det denne du tenkte på?
    + at jeg så det selv og rettet mitt innlegg så nå er det noen som lurte på hva jeg tenkte

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gode, velmenende råd fra "syke medarbeidere" på AVForumet skal tas med en klype salt??? :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •