Infocus 4805 - Vil ikke slå seg på ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus 4805 - Vil ikke slå seg på ?

Har et problem med 4805'en min.

Enkelte ganger vil den ikke vise bilde. Jeg slår den på med knappen på siden, vifta starter og den sier pip, men pæra tenner ikke. Det har skjedd 3-4 ganger siden jeg kjøpte den for 3-4 måneder siden, av og til.

Men, idag måtte jeg prøve 5-6 ganger før den endelig gikk på.

Det er bare pæra som ikke tenner virker det som, vifta går og den lyser grønt som om ingenting er galt.

Noen fler som har opplevd dette ? Dette går vel på garantien hvis jeg leverer den inn? Er jo bare 3-4 måneder siden jeg kjøpte den, og pæra har gått nesten 300 timer.

Slikt burde vel gå på garantien? Men, det kan vel være vanskelig og reparere, hvis det ikke skjer når de tester den hos service-folka.

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk at pluggen på lampen sitter skikkelig.
    Du kunne jo prøvd med en firmware oppgradering(er ikke sikker på om garantien gjelder etter dette)
    Sitat fra Infocus.com: "Reinstalling the code is one step in solving power and image issues"
    Viss du gjør dette, og prosjektoren fremdeles ikke virker ville jeg levert den inn igjen.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt opp projektoren 1 gang for å rense filtrene, og alt sitter på som det skal der (rensa den på 250 timer).

Har selvsagt fungert normalt helt siden den var vrang her om dagen nå.

Så vet ikke helt hva jeg skal gjøre ? Levere den inn, eller ikke ?

Ingen fler som har hørt om/opplevd dette før da...

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en 4805. Har ikke opplevd det du forklarer.
    Min er også rundet 250t.
    Jeg tror jeg ville kontaktet butikken og forklart situasjonen. Dette må jo helt klart være en garanti sak

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte den inn 8.februar i år, etter 5 uker var den fortsatt ikke kommet. (Expert Bonus). Infocus reparerer ikke 4805 i Europa - de bare bytter de ut. Så etter 5 uker fikk jeg låne demo 4805'en i butikken, som var gått 1500 timer. Etter 2 uker til (Til sammen 7 uker nå) så kommer den nye projektoren. Jeg drar hjem og monterer opp, alt virker å være i skjønneste orden - den lå i en forsegla pakke og timeantallet sto på 0. Helt til jeg prøver DVD-spillern med HDMI. Får et rødt impulslignende flash hvert 5.sekund uansett hva jeg gjør, men bare over HDMI. Komponent virker helt fint. Verken demomodellen eller den jeg hadde i første omgang hadde dette problemet.

Så leste jeg litt rundt på nettet ang dette med flashing og fant ut det kunne ha noe med firmwaren' og gjøre, men den gang ei. Har prøvd både 1.02 og 1.13 og det er samme problem på begge.

Så ringte Expert istad og forklarte problemet. De skulle ha serienummeret så de skulle sende til Infocus, når de fikk det skulle de sende en ny 4805 asap. Så når den kommer skal jeg bytte inn den jeg har i den nye....får håpe det går iorden da. Nå har det gått 2 måneder! Er egentlig drittlei for å si det mildt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk splitter ny 4805 idag, forsegla i pakke med 0 timer.

Men, problemet er der ennå. Bildet blinker rødt hvert 4-5 sekund ca, på HDMI fra Denon 2910. Firmwaren er den gamle, 1.02, boot version 1.3 og oem version 1.0.

Noen råd ? Det skjer bare på HDMI, ikke på komponent. Har nå hatt 2 4805'er som har funket 100% på HDMI, og 2 som flasher rødt hele tiden. Har prøvd begge firmwarene, men det er samme problem med begge.

Noen råd? Skal ta med både dvd-spillern og projektoren og demonstrere i butikken på mandag, så vet jeg ikke hva som skjer.

Hvis det ikke er noen her som har noen tips, hva som helst ? fatter ikke noe jeg iallefall, og dvd-spillern er det ikke noe galt med, for jeg har ikke gjort noen innstillinger/forandringer siden jeg hadde de 2 4805'ene som virket skikkelig.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, fant ut av problemet

Det var forstyrrelser fra et kjøleskap som sto på samme kurs. Nappet ut kontakten på det, og satt det inn igjen, og flashinga forsvant. :wink:

Snodig at det bare skulle påvirke HDMI og ikke komponent, men slik var det

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes veldig rart ut.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har noe med jordinga å gjøre, såkalt "ground loop". Fant ut av det på avsforumet. Snodig at jeg ikke hadde problemer med noe av det andre audioutstyret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •