Skjev bildekant - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Hva har du brukt til å ta det bildet? Det ser ut som ingen av rammekantene til lerretet er rette, men at alle buler innover mot midten.
    Tatt med en iPhone. Kan sjekke om det er sånn i real lite etter på, muligens bare bilde men høyre side er i hvertfall skje, what to do?

Fredrik

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bortimot umulig for meg ved å se på bildet å si om høyre bildekant er skjev, for nedre bildekant ser enda skjevere for meg. Men det er i alle fall ikke snakk om stor skjevhet! Og det er bortimot umulig å få det perfekt, ettersom en ørliten endring i prosjektorens vinkel påvirker det. Du må bare zoome inn slik at bildet fyller hele lerret, og så vil det lille ekstra på sidene absorberes av den sorte rammekanten på lerretet. Du vil ikke legge merke til det i det hele tatt.

EDIT: Jeg ser nå hvorfor alt ser så skjevt ut. Du har ikke holdt telefonen rolig nok når du tok bildet. Grandview-logoen på rammekanten viser at du har beveget telefonen litt mot høyre mens du tok bildet.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men synes det er greit og få det perfekt jeg da når det er mulig. Kan prøve og få tatt et nytt bilde, men det er høyre bunn og høyre side som er skjev.

Tips?

EDIT: Nytt bilde:

Skjev bildekant-image-jpg

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare flytte prosjektøren litt og litt og måle med tommestokk hvor langt unna kanten bildet er. Hvis nedre bildekant skrår nedover på høyre side og høyre sidekant skrår mot høyre nederst, tror jeg at prosjektøren peker litt nedover og er vridd litt mot høyre. (Men det er ganske vanskelig å visualisere i hodet, siden det er så mange retninger i et 3D-rom som påvirker bildet)

Det første du må gjøre er å sjekke at veggen lerretet henger på er i vater, og at prosjektøren står i vater fremover, altså at fronten og bakenden av prosjektøren er like høyt over gulvet. Deretter kan du begynne å vri og flytte prosjektøren sidelengs for å få sidekantene perfekt.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fulgte tipset ditt, og fikk det nesten 100% perfekt. Turte ikke å justere mer da det skal så lite til. Testet "The art of flight" og det fungerte perfekt. Satte så "Hobbiten" i spilleren, og da gikk alt galt igjen. Bildet ble skjevt, det var sorte kanter oppe og nede og det var alt for bredt. Hva er det som skjer her? Regner med at det 2:35:1 formatet på filmen, men skal ikke dette justere seg selv i forhold til lerretet?

Tips mottas med takk

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen si meg eksakt hva jeg skal gjøre her? Får det f*** ikke til

Nå stiller jeg ikke et hjul på prosjektoren før dere kommer med tips

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NorwegianGoose
    Kan noen si meg eksakt hva jeg skal gjøre her? Får det f*** ikke til

Nå stiller jeg ikke et hjul på prosjektoren før dere kommer med tips

Bare en tanke, men ser jo litt som du har en bølge i lerretet, hvor da nedre midt seksjon komme litt lenger fram enn resten (da blir jo kaste lengden minsket noe)

Selv ramme lerret må vel strammes inn i blant, så kanskje det som trengs her.

Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Bare en tanke, men ser jo litt som du har en bølge i lerretet, hvor da nedre midt seksjon komme litt lenger fram enn resten (da blir jo kaste lengden minsket noe)

Selv ramme lerret må vel strammes inn i blant, så kanskje det som trengs her.
    Har nesten nettop montert opp lerretet, så det er nettop strammet. Jeg tviler på at dette er problemet jeg kan dobbelsjekke etterpå. Hvis det ikke er bølger, hva skal jeg gjøre da :/

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •