Mistet alternativ i meny på X1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mistet alternativ i meny på X1?

Har en X1 tilkoblet en HTPC via VGA, skulle kalibrere med DVE i går men fant ikke meny alternativ for skarphet, mener jeg hadde denne tidligere stemmer ikke det?
    Fikk for øvrig problem med kalibreringen, fulgte Hi-Fil sin guide http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15432 Når jeg skal justere lysstyrken med bilde 2 ser jeg bare den miderste av de tre stripene på begge sidene, har prøvd å justere på de fleste parametre men, får absolutt ikke frem den inderste, fikk og problem når jeg skulle justere kontrastnivå.
    Det står i guiden "Juster kontrasten oppover til de lyse grå feltene begynner å forsvinne (se figur 3). Deretter justerer du nedover igjen inntil de lyse feltene stopper ved de stiplede linjene på hver side. Utenfor den stiplede linjen skal det da være helt hvitt". Problemet mitt er at jeg får ikke de lyse feltene til å gå så langt som bort til de stiplede linjene, det blir helt hvitt lenge før dette. Noen som har en ide om hva jeg gjør feil eller om det kan være noe feil med proj?

Når en skifter mellom de forskjellige forhånds instillingene er det da meningen at alle innstillinger går tilbake til default?

Firmware 4.3
    Timer: 900

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skarphetsinstillingen har du bare på s-video inngangen, men instillingen henger igjen på VGAinnganen. Etter mye fram og tilbake kom jeg frem til at nøytral posisjon var det eneste riktige. Du må altså plugge i en videokabel og stille skarphet til det du vil ha, og så ta resten av instillingen som vanlig.

edit: Du kan vel heller ikke justere fargemetning i Datamodus.

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Mistet alternativ i meny på X1?

Sitat Opprinnelig postet av JT
    Har en X1 tilkoblet en HTPC via VGA, skulle kalibrere med DVE i går men fant ikke meny alternativ for skarphet, mener jeg hadde denne tidligere stemmer ikke det?
    Om X1 oppfører seg omtrendt på samme måte som 4805 vil du få flere / færre innstillingsmuligheter i menyene ettersom hvilken kabeltype som brukes. På S-video kan jeg f.eks endre skarphet, med komponent (p) eller DVI kan jeg ikke. Sikkert noen X1 eiere som kan bekrefte / avkrefte det jeg sier. :wink:

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan det være det jeg husker, har brukt s-video tidligere. Er det noen som har prøvd å stille inn med DVE og har hatt samme problem som meg med de andre tingene?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instillingene skal jo være som du har lagret dem i brukerinnstillingene, hvis de går tilbake til default er det noe muffens. Problemet med utbrenning i hvitt har jeg ikke vært borte i, kanskje du har for høy gamma ut fra pc'en?

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan jo kanskje være. bruker WinDVD6, men har ikke justert på noen innstillinger. er det på skjermkort eller i spiller det justeres gamma?

innstillinger som jeg lagrer på bruker 1 2 eller 3 vil være lagret tenkte mer på når en går fra presentasjon til film, endrer noe her og går til presentasjon og tilbake til film igjen så er det som ble endret borte.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer, sånn er det bare, du har bare mulighet til å lagre instillinger på de tre user-slottene. Gamma justerer du i menyene til skjermkortet ditt. Pass på at videoinstillingene i windvd er satt i nøytral posisjon.

hmmmm... når jeg tenker meg om tror jeg det går ann å justere gamma direkte i windvd, på videosettings.

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for forslag, får prøve dette i kveld