BenQ PE7700 (1280x720) - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 47 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 933
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flere spørsmål:

Hva er den beste måten å hooke opp denne til en pc? Siden den mangler dvi, må jeg da bruke dvi kabel til hdmi adapter?

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må forsåvidt ikke.. selv bruker jeg vga til 5xBNC.. kan ikke se for meg at bildet kan bli noe bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for DVI til HDMI jeg. Fant en BELKIN 2m kabel rimelig (litt strengt budsjett, sprenger egentlig alt med å kjøpe selve projektoren )

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å ja! Motorstorm er et nytt univers å regne i spill sammenheng. 720p er sinnsykt, så derfor lurer jeg på hvordan 1080p ser ut. (Telle telle penger...) Men PE7700 er konge sammen med PS3!!!

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart!! Godt overbevist om det samme selv! Motorstorm og F1 overbeviste stort..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har kjøpt benq 7700, også skal jeg sette denne opp i taket. prosjektor å lerrete kommer til å ha en avstand på ca 5 m, går det bra viss lerretet er 2m bredt? hørte at den ikke hadde så gode justerings muligheter. Min 1 gang jeg skal gjøre dette. kom gjerne med andre tips hvordan jeg går frem for å treffe lerrete riktig med pj.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Jeg har kjøpt benq 7700, også skal jeg sette denne opp i taket. prosjektor å lerrete kommer til å ha en avstand på ca 5 m, går det bra viss lerretet er 2m bredt?
    Nei, maks kasteavstand er 3.71 meter i følge kalkulatoren hos projectorcentral.

hørte at den ikke hadde så gode justerings muligheter. Min 1 gang jeg skal gjøre dette. kom gjerne med andre tips hvordan jeg går frem for å treffe lerrete riktig med pj.
    Mål deg ut fra sideveggene og sørg for at senter på linsen treffer senter av lerret (horisontalt). Det er ikke mulig å flytte bildet sideveis. Vertikalt skal linsen være i samme høyde som øvre bildekant på lerretet (projektoren monteres opp-ned og i vater). Jeg vet ikke hvilket takfeste du har, men disse er ofte justerbare i høyden.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I servicemenyen kan man justere overscan. Jeg satte min til 98%. Ved 100% fikk jeg litt 'rufsete' kanter på noen tv-bilder. DVD så bra ut selv ved 100%, og da fikk jeg med hele bildet. Det var ganske mye mer overscan med fabrikkinnstillingene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka min formwareversjon, og den var 1.02? Datert sommeren 2006, husker ikke helt datoen (er på jobb). Kan det stemme? den siste jeg finner her på forumet er 0.49.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg i alle fall vi kan si at lampeproblemene er over for PE7700. Nå har førstemann rapportert over 4.000(!) timer på én lampe.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blaff

Etter at jeg takmonterte projektoren, ser jeg nå litt blafring i lyset når projektoren projiserer stillbilde. F.eks det lilla testbildet, eller hvit bakgrunn. Legger ikke noe spesielt merke til blafringen når jeg ser film, og har vel sett en tre-fire filmer etter at jeg la merke til den urolige blafringa. Bør jeg være bekymret? Bør jeg raklmere? Lampa har vel ikke mer enn rundt 20 timer..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk produksjonsdatoen og firmwareversjonen. Dette var et kjent problem på tidligere modeller. Det ble ofte bedre ved å kjøre lampa på normal en stund, men det er ingen permanent løsning. har ikke hørt om dette på senere firmwareversjoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmwareversjonen er den siste fra 2006.
    Har lest om en blafring i de tidligere postene i denne tråden ja. Lurer på om den kunne ses også under filmene eller kun ved stillbilder?

Jeg hadde hadde ikke dette urolige lyset i starten da jeg hadde projektoren på bordet. Det har skjedd etter at jeg takmonterte den.. Kanskje rystelsene i forbindelse med montering har gjort noe? Synes det hadde vært rart i så fall - projektoren får vel mye mer rystelser gjennom posttransporten.

Er urolig lys grunn nok til å reklamere?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har også denne flakkingen i lyset av og til har jeg etter hvert lagt merke til, det er ikke mye, men nok til å bli ørlite bekymret...:-?

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv vært borti dette, og lest om andre også. Av en eller annen grunn så gjør lampa dette i løpet av de 50 første timene (kanskje litt mer også). Du løser dette lett ved å gå inn i menyen, og skifte lampemodus til "full", for så å bytte til "economic" igjen. Etter pæra har fått noen mer timer, så forsvinner dette problemet. Leste en anmeldelse ang. BenQ W10000, der problemet var likt der også. Så det går tydeligvis igjen på mange av modellene deres.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være de lampene er litt ustabile til å begynne med, og komme seg etter hvert. Min har gått ca 60 timer nå, men har aldri merket noe blafring.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nyeste firmware og rundt 600 timer på pæra. Opplever stadig vekk blafring rett etter oppstart. Dette går som regel bort etter kort tid, men er ikke helt ønskelig da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Extended Picture Settings - Colour enhancement

Her har man innstillinger for Rød, grønn, blå, gul og hvit separat, med verdier 0-32.

Disse står på 15 til vanlig. Jeg har aldri justert disse, og det står veldig lite i manualen hva disse egentlig gjør. Noen som har eksperimentert og bekreftet hva disse gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Da tror jeg i alle fall vi kan si at lampeproblemene er over for PE7700. Nå har førstemann rapportert over 4.000(!) timer på én lampe.
    6000 timer her , kan trygt si at den nye firmware'n fiksa biffen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått problemer med viftene på min PE7700, de lagde gradvis mer og mer ulyd (mest rett etter oppstart) og i går ville de ikke starte i det hele tatt. Ser at lampa tenner og det første bildet kommer, men når viftene skal begynne å gå kommer det bare en knirkelyd, og så slår projektoren seg av (overheat).
    Kan man bytte disse selv, evnt. hvor får man tak i viftemodul? Er dette 12V-vifter?

Side 46 av 47 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •