BenQ PE7700 (1280x720) - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 47 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 933
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fled
    jeg og min samboer satt nettopp og så en film og midtveis i den blir allt svart og lampe lyset på min 7700 lyser rødt,og den vil da ikke funke....

har lest litt i denne tråden og har forstått at det er noe problemer (min har gått i ca 300 timer tipper jeg og kjøpte den i juli i fjor)

noen råd til hvordan jeg bør gå frem for å reparere "billigst" mulig...?
    Med forhistorien til denne ville jeg aldri ha godtatt å betale nye pære selv etter 300 timers driftstid.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok

har sendt mail til benq så får jeg se hva de sier.
    Hva hvis svaret blir "negativt". Noen som har noen forslag til videre fremgangsmåte da? tv2 hjelper deg?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kontaktet anovo anngående firmware oppgradering her om dagen, og det skulle ordnes, tenkte å sende den over helga, men selvfølgelig i dag når jeg så på film så ble det helt mørkt, så da går jeg utifra at pæra gikk rett til helvette, og det bare etter ca 250timer..

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da får du med ny pære i samme slengen. kontakt benq kundecervice så får du et rma nr (tror det var det det heter)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Myldring i bildet på lyse bakgrunnsscener

Etter tips fra amerikanske avsforum har jeg nå blitt kvitt dette ved å skifte lampemodus fra eco til full i et par timer og så tilbake - og vips - endelig har jeg det bildet jeg ønsker meg (etter to innsendinger til Anovo og bytte av dvd-spiller og hdmi-kabel). Visstnok en standardtweak for å unngå flickering på projektorer med flere lampemodi.

Får bare håpe det varer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Mr. Kuvaas.

Du kan prøve å justere "CW delay" i service menyen. I firmware 0.43 er denne satt til rundt 54 fra fabrikk, mens den nye firmen tror jeg ligger rundt 62 - 64. Noter i alle fall den opprinnelige innstillingen. Lavere innstillinger vil gi mere "farge dithering". OBS! at bør gjøre en ny kalibrering. Det enkleste er å lagre innstillingen på en av de plassene du ikke bruker.
    Dette gjorde underverker for meg i alle fall. Trodde først at jeg måtte sende den inn igjen, men etter en kikk i servicemenyen så jeg at CW stod på 70. Justerte den ned til 54 og fikk normalt bilde igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Etter tips fra amerikanske avsforum har jeg nå blitt kvitt dette ved å skifte lampemodus fra eco til full i et par timer og så tilbake - og vips - endelig har jeg det bildet jeg ønsker meg (etter to innsendinger til Anovo og bytte av dvd-spiller og hdmi-kabel). Visstnok en standardtweak for å unngå flickering på projektorer med flere lampemodi.

Får bare håpe det varer.
    Har dette problemet, så dette tipset skal prøves ut ved neste filmvisning (som er et par timer unna, da skal Lord of war til pers) Blir man kvitt/burde bli kvitt mylderet straks man setter lampemodus til full eller er det når man setter tilbake til eco det blir bedre/burde bli bedre?

Active Warblader sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *aen i *elvete!!!!!!!! Då vart det jaggu svart her. Buh huu Ca 430 timer på pæra. Er vel berre å få eit RMA nummer å få sent den inn til Anovo. Kjøpte min i Juni 2005.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren min er ikke i bruk for øyeblikket, og kommer ikke til å være det på en stund heller. Den er av den første utgaven, bør jeg sende den inn og få en ny byttepj tilbake? Kan jeg gjøre det uten at jeg har noen konkrete feil å vise til? Det eneste er i så fall den velkjente flimringen, som har vist seg noen få ganger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Morepower
    Har dette problemet, så dette tipset skal prøves ut ved neste filmvisning (som er et par timer unna, da skal Lord of war til pers) Blir man kvitt/burde bli kvitt mylderet straks man setter lampemodus til full eller er det når man setter tilbake til eco det blir bedre/burde bli bedre?
    Hos meg ble det bedre med en gang jeg skiftet lampemodus og det holdt seg da jeg skiftet tilbake til ecomode.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Projektoren min er ikke i bruk for øyeblikket, og kommer ikke til å være det på en stund heller. Den er av den første utgaven, bør jeg sende den inn og få en ny byttepj tilbake? Kan jeg gjøre det uten at jeg har noen konkrete feil å vise til? Det eneste er i så fall den velkjente flimringen, som har vist seg noen få ganger.
    I USA ser det ut som om alle med de aktuelle serienummerene (se tidligere i tråden) har fått både ny software og lampe - litt usikker på om det gjelder for oss i Norden. Hva med å klage på flimringen så får du i alle fall ny software - det må være smart å gjøre dette i en tid når projektoren ikke er i bruk. Dersom oppgradering av softwaren fungerer etter hensikten og du ikke har fått noen av de dårlige lampene skal du ha problemfri hjemmekino i en tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg ble det bedre med en gang jeg skiftet lampemodus og det holdt seg da jeg skiftet tilbake til ecomode.
    Har sett tre filmer etter dette skulle bli gjort. Hele første film hadde jeg lampe mode på full, i tillegg hadde jeg det en stund inn i film to før jeg satt til eco igjen. Synes det har blitt bedre, men er ikke like bra bilde som det var i starten. Jeg fikk svart skjerm og rødt blinkende lampelys 15-20 minutter inn i første film, for første gang, og trodde jo lampen var gått, men jeg slo av prosjektoren med knappene på toppen, startet på nytt og fikk bilde igjen. De resternde fire timene med filmtitting gikk uten flere slike hendelser.

Har nå en bytte prosjektor siden jeg ringte BenQ og fortalte at bildet ikke var som det skulle være. Bildet ble ikke bedre med den "nye" prosjektoren, men jeg beholdt den og sendte inn min opprinnelige siden jeg oppdaget at vifta på bytteprosjektoren gikk mye stillere enn på min egen. Min egen hadde begynt å bråke mer og mer, vet ikke hvorfor. I følge Anovo er det gammel firmware også på bytteprosjektoren, de hadde ikke fått inn noen ny enda da jeg byttet. Burde jeg sende den inn for en oppgradering? Holder det da med å ringe Anonvo å gjøre en avtale?
    Den gang jeg ringte inn til BenQ og fortalte om hvordan bildet var blitt, mente de at det ikke var pæra som gjorde dette, i følge symtomene jeg beskrev.

Ser ut som jeg kanskje må handle inn en ny pære selv, for å se om bildet blir sitt gode gamle igjen. Var jo kjempefornøyd de første 100 timene. Men så ble det høy viftestøy og dårligere bilde etter det. Den første prosjektoren var produsert april 2005, bytteprosjektoren juni 2005.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I USA ser det ut som om alle med de aktuelle serienummerene (se tidligere i tråden) har fått både ny software og lampe - litt usikker på om det gjelder for oss i Norden. Hva med å klage på flimringen så får du i alle fall ny software - det må være smart å gjøre dette i en tid når projektoren ikke er i bruk. Dersom oppgradering av softwaren fungerer etter hensikten og du ikke har fått noen av de dårlige lampene skal du ha problemfri hjemmekino i en tid.
    Var det ikke noe feil med hardwaren også? Et kort eller noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig at det også har vært hardwareproblemer, men den offisielle løsningen på problemet med at så mange opplever at lampa ryker altfor tidlig er softwareoppgradering.

Newcomer Digi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei.
    Henger meg på diskusjonen rundt levetid på lyskilden i 7700.

Jeg har akkurat opplevt at pære nr 2 har sluttet å virke.

Pære nr 1 gikk etter ca 280 timer, pære nr 2 etter ca det samme.

Pærene har gått innenfor garantitiden på 3 mnd hver gang.

Tar ikke sjansen på at pære nr 3 skal ryke 2 uker etter garantiens utløp og har derfor kommet til en avtale med HIFI klubben, får nå en TOSHIBA TDP-MT700 i steden.

Ifølge HIFI klubben har denne 1 år's garanti på lyskilden.

Jeg betaler et lite mellomlegg.

Jeg må berømme HIFI klubben for god service.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sikkert det er så lurt - mt700 sliter visstnok med akkurat de samme problemene - ville heller ha sørget for oppgradering av firmware og spart kostnader til mellomlegget.

se f.eks.: http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...ba#post7194439

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sendt mail med Anovo. Jeg forklarte at jeg hadde en projektor av den første utgaven, og spurte om det lot seg gjøre å få fikset de velkjente problemene disse har, og hva som evt ble gjort med disse projektorene for å utbedre problemet. Jeg fikk et noe kortere svar enn jeg hadde ønsket: "Det er en finware oppgradering på disse projektorene" (regner med det bare er en skrivefeil). Altså ikke noe ny lampe eller annen hardware, ikke noe info om jeg faktisk får utført service på den, eller hvordan jeg evt skal gå frem. Yay.

Edit: Hva bør jeg svare? Skal jeg heller ta kontakt med BenQ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen funnet ut hva grønnskjæret skyldes ?
    Har stort sett brukt HDMI etter oppgradering, men ved bruk av Component så er det et markant grønnskjær som ikke lar seg justere bort.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Da har jeg sendt mail med Anovo. Jeg forklarte at jeg hadde en projektor av den første utgaven, og spurte om det lot seg gjøre å få fikset de velkjente problemene disse har, og hva som evt ble gjort med disse projektorene for å utbedre problemet. Jeg fikk et noe kortere svar enn jeg hadde ønsket: "Det er en finware oppgradering på disse projektorene" (regner med det bare er en skrivefeil). Altså ikke noe ny lampe eller annen hardware, ikke noe info om jeg faktisk får utført service på den, eller hvordan jeg evt skal gå frem. Yay.

Edit: Hva bør jeg svare? Skal jeg heller ta kontakt med BenQ?
    Det skal ikke være noe hardwareproblem, det som trengs en er softwareoppgradering. Dersom du har en OK lampe, er det jo ikke noen grunn til å skifte den (BenQ trodde lenge at det kun var snakk om en batch med dårlige lamper, samtidig har mange OK lamper gått fyken grunnet softwareproblemet - som visstnok er løst gjennom reduksjon av temperaturen i projektoren).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Har noen funnet ut hva grønnskjæret skyldes ?
    Har stort sett brukt HDMI etter oppgradering, men ved bruk av Component så er det et markant grønnskjær som ikke lar seg justere bort.
    Mitt grønnskjærproblem ble ikke løst gjennom firmwareoppgradering, hos meg løses det dersom jeg slår på projektoren før jeg slår på kilden.

Side 43 av 47 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •