BenQ PE7700 (1280x720) - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 47 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 933
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fayed
    Det var jo kjempeflott. 14 timers bruk etter ny pære (for andre gang) og nyeste firmware. Nå har jeg vertikale striper over hele bildet.
    Det startet med litt flimring i pæra og en vifte eller fargehjul som gikk opp og ned i turtall.
    Har ingenting med kilde å gjøre, da stripene synes ved oppstart også.

Vet ikke om noen har vært borti dette, men uansett begynner jeg å bli grundig lei hele prosjektoren.
    Får håpe for min egen og BenQs del at dette er feil som ikke er relatert til lampe- og/firmware-problemene. Har du hørt noe fra BenQ eller Anovo fayed?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver igjen:
    -er ikke PE7700 istand til å vise signaler i 480i/576i via HDMI?
    Det skulle ikke være noe problem.

Newcomer slakterfjes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Oppsumering av min tid som innehaver av Benq PE7700

Jeg hadde Benq PE7700 i ca. 7 måneder. Nå er jeg endelig kvitt den! Den første pæra røk etter rundt 100 timer. Etter mye fram og tilbake fikk jeg ny pære (tok 5 uker!!). Da den nye pæra kom i posten var 2 av "feste armene" på pæra knekt, så jeg måtte vente 3 nye uker på ny pære. Denne pæra holdt i underkant av 60 timer. Så fikk jeg mast meg til ny projektor. Dette tok 5 nye uker!! Her var heldigvis avhifi veldig greie og lånte meg en projektor i mellomtiden. Da jeg endelig fikk den nye projektoren var hdmi utgangen defekt! Da bytta jeg inn hele greia og kjøpte en Hitachi PJ-TX200 i stedet. Er glad jeg er ute av Benq *******.... Er strålende fornøyd med min nye projektor.

Thomas, som er meget oppgitt over Benq systemet

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Får håpe for min egen og BenQs del at dette er feil som ikke er relatert til lampe- og/firmware-problemene. Har du hørt noe fra BenQ eller Anovo fayed?
    Nå skulle jeg visst få tilsendt en bytteprosjektor fra Anovo som erstatning for mitt "problembarn". Det får være siste sjanse BenQ får i mitt stuetak.

Det som er synd i denne saken er at BenQ ikke har tatt tak i problemet på en skikkelig måte. Ryker pæra en gang til kommer jeg med forbrukerkjøpsloven i hånd til å kreve kjøpet hevet - den skadelidende blir Nettdata, som har gjort en utmerket jobb så langt.

Må si jeg stemmer i spekulasjonene om at BenQ faktisk ikke har noen ordentelig løsning og driver uthalingstaktikk til de lanserer en ny modell de kan gi i innbytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp beskjed om at min 2 måneder gamle og firmwareoppdaterte 7700 trengte nytt hovedkort........

Hyggelig at din forhandler har vært behjelpelig, det har også AVshop vært, men på den annen side - dersom jeg selv hadde vært forhandler ville jeg på nåværende tidspunkt ikke ha tilbudt denne projektoren - både av hensyn til kunden, men også fordi forhandler også står ansvarlig for hvilken behandling vi som kunder får når våre produkter til stadighet må inn til nye utbedringer.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns ikke vi skal svartmale 7700 for mye, nå er det kun vi (som går igjen hele tiden) som har lagt ut problemer anngående våres 7700. er sikkert flere som har problemer som ikke vi vet om men jeg tipper flertallet er fornøyd med sin 7700. er jo tatt opp i flere andre tråder der lamper rykker lenge før forventet levetid og det gjelder både lcd og dlp pj`er. kan vel være att pj 7700 får litt vel mye oppmerksomhet pga lampe problemet, den er jo trossalt en meget god pj til prisen enda.

Anovo har beklaget feilen når det gjelder softwaren på min pj, de sender meg en bytte pj uten lampe med den nye softwaren.

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bard.kuvaas@bi.no Fikk nettopp beskjed om at min 2 måneder gamle og firmwareoppdaterte 7700 trengte nytt hovedkort........
    Er det problemene med grønnskjær i oppstarten som er forklaringen, eller hva?

Ak Sitat:
    Prøver igjen:
    -er ikke PE7700 istand til å vise signaler i 480i/576i via HDMI?

Det skulle ikke være noe problem.
    Det funker ett og slett ikke, "Unsupported" er beskjeden fra PJ'n....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var grønnskjæret ved oppstart som gjorde at jeg måtte sende den inn på nytt (men det forsvant ved å skru signalkilden av og på).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du spurte om det med grønnskjær Tweety, har du hatt liknende problem?
    Fikk nettopp telefon fra en teknikker hos Anovo som ikke fant feilen, han mente det kanskje kunne ha med en løs hdmi-kontakt å gjøre, men skulle teste videre.

Newcomer Tweety sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bård: Jeg oppgraderte firmware for etpar dager siden. Etter dette oppdaget jeg at bildet blinker grønt etpar sekunder hvis jeg switcher mellom ulike kilder. Høres dette kjent ut?

Forøvrig ble jeg overrasket over bildet etter oppgraderingen. Har ikke hatt tid til å teste ut skikkelig enda, men foreløpig later det til at bildet har et ganske markant blåstikk.

Grunnen til oppgraderingen var at PJ'n ikke takler 576i via HDMI fra min Denon 3806. Oppgraderingen hjalp selvsagt ikke. Fikk akkurat mail fra Benq som anbefaler å oppgradere firmware på Denon'en til 0.48. Så får jeg ta en prat med HIFi-klubben om dette... :?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fargeblinking ved skifte av kilde med ulik oppløsning (og dersom jeg endrer oppløsning fra dvd-spilleren) har jeg bestandig hatt så det er helt normalt - mitt grønnskjær var/er(?) konstant og ekstremt tydelig - hele bildet er hovedsakelig grønt, men det forsvant dersom jeg skrudde av og på kilden (problemet gjorde meg egentlig ingenting, men jeg var redd for at det kunne være et symptom på noe mer alvorlig og Anovo ba meg bare sende den inn igjen)

Det er ikke usannsynlig at dine HDMI-problemer skyldes Denon-recieveren - jeg hadde en Denon DVD 1920 i noen dager og fyren på kundesupport (for nettbutikken) erkjente at Denon slet med HDMI-kompablitet - i butikken var de derimot ikke like "opplyste", men jeg fikk igjen pengene allikevel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den tilbake fra Anovo i dag og grønnskjæret er borte. Jeg synes imidlertid fortsatt at det er litt myldring i bildet på lyse bakgrunnsscener når jeg bruker DVD, men ikke når kilden er satelittmottaker. Har bestilt komponentkabel for å sjekke ut om det fungerer bedre enn HDMI.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel følge opp litt - har nå benyttet bakgrunnstøyinnstillingene på DVD-spilleren (Pana S97) og kjører brightness på -8 og har klart å redusere myldringen på lyse scener
    Det er vel kanskje slik at noen filmer rett og slett ikke har bra nok kvalitet på bakgrunnsscener - er det f.eks. flere enn meg som irriterer seg over the Beach (f.eks. veggene i bakgrunnen i begynnelsen av filmen inne på "hotellrommet" og himmelen i bakgrunnen når de befinner seg ute på piren tidlig i filmen)?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr. Kuvaas.

Du kan prøve å justere "CW delay" i service menyen. I firmware 0.43 er denne satt til rundt 54 fra fabrikk, mens den nye firmen tror jeg ligger rundt 62 - 64. Noter i alle fall den opprinnelige innstillingen. Lavere innstillinger vil gi mere "farge dithering". OBS! at bør gjøre en ny kalibrering. Det enkleste er å lagre innstillingen på en av de plassene du ikke bruker.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan kommer man seg inn i service menyen? har ikke turt å tukle med firmwaren enda men cw-delay er noe jeg har lyst å prøve.. Og står firmware versjonen i service menyen?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    meny,opp,ned,opp,ned,opp,ned,meny. da kommer du inn i service menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

trist kveld

jeg og min samboer satt nettopp og så en film og midtveis i den blir allt svart og lampe lyset på min 7700 lyser rødt,og den vil da ikke funke....

har lest litt i denne tråden og har forstått at det er noe problemer (min har gått i ca 300 timer tipper jeg og kjøpte den i juli i fjor)

noen råd til hvordan jeg bør gå frem for å reparere "billigst" mulig...?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta kontakt med benq og klag. nå kan benq være steile så kan hende du må kjøpe nye pære. hadde du noe lampe flimmer på pæren din før den sloknet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja...merket litt flimring.....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Mr. Kuvaas.

Du kan prøve å justere "CW delay" i service menyen. I firmware 0.43 er denne satt til rundt 54 fra fabrikk, mens den nye firmen tror jeg ligger rundt 62 - 64. Noter i alle fall den opprinnelige innstillingen. Lavere innstillinger vil gi mere "farge dithering". OBS! at bør gjøre en ny kalibrering. Det enkleste er å lagre innstillingen på en av de plassene du ikke bruker.
    Forsøkte å endre denne begge veier (fabrikkinnstillingen var 56) uten at jeg kunne se noen endring - men jeg får forsøke igjen når jeg ser en film hvor bakgrunnsstøyen plager meg - da er logikken at denne skal økes?

Side 42 av 47 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •