BenQ PE7700 (1280x720) - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 47 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 933
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom BenQ henter, oppgraderer og leverer har de gjort en god jobb. Pærene er jo tross alt ganske dyre og jeg kan faktisk forstå det dersom de ikke bytter pærene for "sikkerhets skyld".

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    De gjør jo det i USA for sikkerhets skyld.
    Der er det bare å kontakte RMA og oppgi serienummer, så er nye pære på vei i posten enten den er røket eller ikke.
    Jeg risikerer jo lampesmell i projektor med tilhørende rens om nødvendig. Skjer det etter garantitiden går det på egen kappe. Selv om BenQ vet at pæren stammer fra et dårlig parti.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. hvis de vet den stammer fra et dårlig parti støtter jeg deg fullt ut. Har du prøvd å ta det opp med forhandler?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kommet opp på BenQ sine sider, men det gjelder vel bare for USA & Canada eller?

BenQ US

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk projektoren tilbake med ny software igår. Er veldig fornøyd med de nye gammainstililingene. Får frem en del flere detaljer i mørke områder enn tidligere. Cinema innstillingen får nå frem flere detaljer enn home cinema gjorde før. Står at ny firmware er fra 16.jun, men har lest at det er 16. januar.
    Vi får se om pæra holder mer enn par hundre timer nå da.

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte min for 14 dager siden huff vil ha den tilbake snart. hvor lang tid gikk det med din pj?

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok to og en halv uke. Fargene ser ogaå enda mer naturlig ut nå.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres bra ut det du skriver blir spennende og få min tilbake, er jo nesten så man skulle tro man ventet på en ny pj.hehe

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....
    Jeg sendte en mail til BenQ-service vedrørende mulighet for oppgradering av firmware til siste utgave, og med min bekymring vedrørende en pære som stammer fra det dårlige partiet.
    Ikke særlig oppløftende svar.
    ------
    You had sent us a question about Your PE7700 and firmware. I'm really
    sorry, but if the projector is working just fine, I wont be able to
    arrange service or exchange of lamp. However, if You wish for the latest
    firmware, You could try to call our service partner Anovo +47 63 80 45 00
    and ask if it is possible for them to arrange it for You. Of course that
    wont be covered by the warranty, as the projector is working fine.
    --------

Altså, alt går for egen regning.

Hos BenQ-europa står det ingenting i FAQ om pærene.
    Hos BenQ-USA står det;
    "Under some environmental conditions, older PE7700 projector lamps will have a reduced lifespan that can be corrected or repaired by our technicians at no cost for qualified models.

Qualifying Models:
    PE7700 Projector with a Mfr. PN: "99.J0C77.B51" and with a Mfr. Date prior to January 18, 2006.

BenQ will: a) Replace the Lamp; and b) Upgrade the Firmware"

Min pære er selvsagt fra serienummeret 99.J0C77.B51, men jeg får sitte her i spenning og vente til det smeller én dag over garantitiden.

Buhu!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte min prosjektor til Anovo forrige mandag. Jeg snakket med dem i dag, og den var akkurat ferdig, og jeg skulle ha den snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uff, da er min andre pære gått. Prosjektoren min har både fått ny pære og oppgradering tidligere.... Inn til Anovo igjen .... Spennende hva som skjer denne gangen. Det var flimmring denne gangen også men bare 2-3 dager før den røyk. Fikk inntrykk at det var enda en ny firmware som måtte til p.g.a at de så at den hadde vært oppgradert tidligere, men sa at den måtte oppgraderes på nytt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PE7700 og Firmware

Sendte mail til Benq og sa jeg ville ha ny firmware og pære. Fikk svar tilbake at jeg kunne få ny firmware men ikke pære da den ikke var av den dålige serien. Fikk et RMA nummer av Benq, ringte Anovo. Fikk tilsendt ny prosjektor med ny firmware fra Anovo i dag. Setter i min pære og sender tilbake min gamle prosjektor. :-P Allt dette tok en uke.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slitt med forstyrrelser på lyse scener (noe bedre etter innkjøp gråfilter, men ikke bra nok). I følge AVshop skyldes problemet:"Feilen du opplever kan rett og slett også være projektorens medfødte gammainstilling, kombinert med en veldig "gammasterk" DVD-avspiller."

Har fått beskjed fra BenQ/Anovo om at de skal oppgradere når de får inn nye pærer (som vel må bety at jeg også får ny pære) og at de henter og leverer projektoren siden jeg bor i Oslo-området. Er det slik at ny firmware fikser dette med gammainnstilling?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt min 7700 inne hos anovo i over 14 dager nå, kan ta litt tid dette da de venter på ny pære. huff jaja den som venter på noe godt.............

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du vel sørget for å få låneprojektor mens du venter?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke anovo låner ut en pj til alle som har sin pj inne til service, da må de nok ha et stort lager med pjer som de låner ut. nei det tror jeg er håpløst eller? noen som har erfaring?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er mulig - det er forhandlers ansvar at våre rettigheter blir oppfyllt. Så da bør man kontakte forhandler. Dette er fra Forbrukerrådets beskrivelse av forbrukerkjøpsloven: "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen."

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt min inne i mer enn 2 uker. Begynte å bli utålmodig, og ringte Anovo for å spørre om låneprosjektor. De hadde ingen inne men virket ikke uvillige hvis de hadde hatt.
    Får ta kontakt med Nettdata om saken..

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Nei, det er mulig - det er forhandlers ansvar at våre rettigheter blir oppfyllt. Så da bør man kontakte forhandler. Dette er fra Forbrukerrådets beskrivelse av forbrukerkjøpsloven: "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen."
    Men så lenge kunden har gått utenfor butikken, kan man ikke kreve at butikken skal stå for låneprojektor.
    Det blir for dumt.
    Det blir jo som om jeg leverer bilen min til Snap-Drive og forlanger at Maza-Bergen skal gi meg lånebil i perioden.

Hadde jeg gått direkte til Mazda-Bergen med bilen hadde saken vært en annen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å gå utenom butikken i dette tilfellet er jo å spare butikken for bryderi - det skal man vel ikke straffes for? Jeg kjøpte min gjennom AVshop og kontaktet de før jeg tok kontakt med Anovo - deretter har Avshop fulgt opp på en flott måte overfor Anovo - slik bør det også være. Nettbutikkene eller andre butikker selger varer (forhåpentligvis) med fortjeneste og har et utvetydig ansvar for våre rettigheter når noe er galt.

PS. Jeg har en helt ny projektor og det er en mangel på den - det er jo forutsetningen - dersom manglende oppgradering ikke er en vesentlig mangel blir saken annerledes.

Side 39 av 47 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •