BenQ PE7700 (1280x720) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 47 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 933
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sjekket ut "Alexander" i går og på den var det knapt nok merkbart, mens det er klart synlig på f.eks. Gladiatoren (speseilt på himmelen). På Canal Digitial er det ikke noe problem (så f.eks. Masjælvar i går). Begynner kanskje å tro at det har mye med filmen å gjøre og at det er mer synelig på en projektor med høyere oppløsning (hadde BenQ 7800 før)?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres jo vitterlig ut som om det dere beskriver rett og slett er overkomprimert kildemateriale.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe det handler om kildematerialet - det er rart med det, men ved oppgraderinger blir det fort til at man ser etter feil og skavanker. Min overfølsomhet kommer nå sikkert til å bli overkomprimert materiale.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte til Benq på fredag ang. mitt probleme med HDMI tilkobling. Jeg fikk beskjed om at de skulle sende meg en helt ny prosjektor, så skulle jeg sende min tilbake etterpå.

Fikk nå telefon fra Anovo at de ville ha prosjektoren inn til software oppgradering. Jeg var og handlet mat da de ringte, så det ble til jeg ikke spurte noe særlig, og sa ja det var greit det. De skulle sende meg addressekort i posten. Det betyr at jeg allikevel blir uten prosjektor i minst halvannen uke. Lite gøy, spesielt etter beskjeden jeg fikk fra Benq support på fredag.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk akkurat samme beskjed, dvs at Benq sa jeg skulle få ny prosjektor, mens Anovo ba meg sende inn min for softwareoppgradering og ny pære.
    Irriterende å først vente 5 dager på å få frankering til pakke og så gudvethvorlenge på å motta prosjektoren igjen.

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. De tar fort 3-4 dager fra jeg sender den, til den er mottatt hos dem. Like mange dager tilbake, pluss tiden mellom de bruker på å oppgradere. Jeg vet ikke hvor raske Anovo er på slikt, men litt tid må en nok beregne.

Da får jeg dra frem de usette VHS filmene i mellomtiden. De sa riktignok at de skulle sende meg frankeringskortet i dag.

Newcomer slakterfjes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Test av PE7700 med ny firmware:)

Vet ikke om denne linken allerede finnes i denne tråden men slenger den hvertfall inn her.

http://www.projectorreviews.com/Manu...7700/index.asp

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....
    Nå fikk jeg lyst på ny firmware.
    Min er vel fra Juli/August mener jeg å huske, og etter sitater som:

When a bright sunny day is captured on a DVD or HD source, you expect it to look like a bright sunny day, with sun glaring off of objects it hits, and clear, razor sharp shadows. Projectors with gammas that are too high, make the same scene appear more like it was shot on a slightly hazy day. The orginal PE7700 was pretty good, but not as "sunny" as better, more expensive projectors. The latest rev of the PE7700 has addressed that, the gamma is close to dead on, and scenes behave more like you would expect them to. In fact, it performs in this regard a bit better than Sanyo's Z4, and similar (but not quite the same) as Panasonic's PT-AE900u.
    I had been concerned that this BenQ projector had been surpassed by the newer Sanyo Z4, and Panasonic AE900u projectors. Tthis new updated version puts the PE7700 at least on par with those two LCD projectors.
    ...så sitter jeg med en potensielt bedre projektor enn det jeg ser på i dag.
    Jeg trenger altså bare en firmware-update.
    Og da er vi tilbake til det EVIGE BenQ-problemet. Firmwares må skje på serviceverksted.
    Hvorfor?!
    Min tidligere projektor, alle mine tidligere dvd-spillere, samt dagens Denon 3910 oppgraderer vi selv.
    Nå må jeg altså til med styr via RMA, posten, venting, demontering og remontering av projektor i feste osv...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håpløse greier, ønsker meg ny firmware jeg også.. Og BenQ burde gjøre slike ting lett tilgjengelig..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte min for et par uker siden og den er produsert i oktober 2005. I følge den reviewen trenger vel jeg også en oppgradering da? Noen som vet om dette koster noe (evt. hva), eller ses det på som oppretting av feil?

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei jeg har min inne til service hos anovo nå pga lampe flimring. sendte de en mail og spurte om du skulle oppgradere software på den og, og det skulle de . håper det gjelder den oppgraderingen de skriver om på linken lenger oppe.

Newcomer Audion sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også min projektor inne pga defekt pære (vært der 2,5 uker nå). Har hatt tre pærer som har gått istykken, føste gangen fikk jeg tilsendt ny projektor, men på denne også har 2 lamper gått før 300 timer.
    Ringte Anovo på fredag og de sa de ventet på nye pærer og at hele Benq Eurapa var tom, og at jeg skulle få ny firmware. De visste ikke når nye pærer kom.
    Ifølge avsforum så kommer BenQ nå med en offisell uttalelse om at alle med projektor produsert før 18. jaunuar bør ha ny firmware (samt ny lampe) og dette skal rette de problemer som har vært.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showt...&page=84&pp=30
    OK, just got an email from BenQ, with what they are posting tonight or tomorrow. I've cut and pasted immediately below:

This is the statement that will be posted on our FAQ website tonight.
    It will solve all PE7700 issues.

Q: The lamp on my PE7700 stopped working shortly after I purchased the product.

A: Under some environmental conditions, older PE7700 projector lamps will have a reduced lifespan that can be corrected or repaired by our technicians at no cost for qualified models.

Qualifying Models: PE7700 Projector with a Mfr. PN: "99.J0C77.B51" and with a Mfr. Date prior to January 18, 2006.

How to Apply:

Check your "Mfr. PN" to ensure a match with the number listed above. If the numbers match, please complete the following steps.

Complete our online RMA form (Click Here)

Call a customer service technician at 866-600-2367

Once issued an RMA# by the technician:

Complete the RMA form by adding the provided RMA#

Fax in the RMA form to the fax number provided.

Process:

BenQ will arrange to pickup the product. (After an RMA# is issued)*

Place your product into the original box, or follow our online guide for packing instructions.**

BenQ will: a) Replace the Lamp; and b) Upgrade the Firmware*

BenQ will return ship the product to the address provided.*

* All shipping and repair costs for qualified models will be covered by BenQ.
    ** Any Damage resulting from packing practices that are not consistent with BenQ's stated guidelines will not be covered.

-------------

BTW the 7700 I reviewed last month, had an Oct manufacturing date (unit received by BenQ US, the week of Christmas), and the same Part Number, so those of you with more recent purchases should have the newest firmware.

NO, they didn't specify how to get a firmware upgrade if the lamp doesn't fail early, for those looking for the new color/gamma tables. Perhaps the 7700 is like the 8720. A BenQ dealer with an older 8720 was able to get the firmware upgrade, but reported that he could get the same results by doing a full calibration taking advantage of the capabilities in the service menu. Whether that holds for the PE7700, I have no idea.

Hey, the good news is that BenQ seems to be making a concerted effort.

One question though, unanswered, is how long someone sending it in, will have to wait to get it back. (I assume there will be a big initial rush).

Trust you senses, not the specs.

www.ProjectorReviews.com
    "Because not everyone has the time to become expert"

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Audion

Active klodrik sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

blir nok og gjøre for de på ANOVO framover en stund altså. håper jeg får igjen min til helgen da jeg nå har vert uten den en uke nå. er vel også på tide att benq gjør noe med 7700 har hatt en del plager den pj siden den kom ut i mars/april 2005.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vi ikke etter den "nye" kjøpsloven kreve lånegjenstand (egentlig bare dersom det tar mer enn en uke å reparere) umiddelbart som en deal for ikke å kreve ny tilsvarende gjenstand (som vi i utgangspunktet kan forlange)?

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ai Ai, denne tråden er veldig lang nå

1 spørsmål, hvilken firmware er den siste som er ute ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bard.kuvaas@bi.no
    Kan vi ikke etter den "nye" kjøpsloven kreve lånegjenstand (egentlig bare dersom det tar mer enn en uke å reparere)
    Lånegjenstand dersom det tar mer enn 2 uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel for litl OT, men Forbrukerrådets fortolkning er som følger:
    "Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet."

http://forbrukerportalen.no/Publikas.../1025782287.59

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det har du rett i. Godt å være forbruker disse dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PE7700 og Firmware

Min PE7700 har Mf dato August 2005. Sendte mail til Benq at jeg ønsket ny Firmware og evt. pære hvis denne var av den dårlige serien. (Har gått ca 100 timer). Fikk dette svaret:

"
    Jeg fikk vite at du har en projektor hvor du önsker oppdatering av firmware. Anovo ska sende en erstattning projektor for deg innen 5 dager.
    Da får du også en retursedel slik at du kan sende din projektor tilbake.

Sånn beslutning fikk vi fra Nederland:

"We can arrange to collect your unit for a firmware upgrade. However, the bulb should be of a correct batch, so it wil not be replaced. The bulb problem was only appearing in the early batch of manufactured units."

Mvh
    Lahja-Maria Liukkonen
    BenQ Nordic
    "

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jaha....
    Jeg hadde en enhet produsert Mars 2005.
    Fikk vite at pærebytte ikke ble aktuelt før den ryker.
    Den har nå gått litt over 200 timer, men hvis den er fra den dårlige serien (noe jeg tror) så går den vel dagen etter at lampegarantien går ut.
    (Kjøpte 1000t/1år)

Ganske urettferdig dette her.
    Mener jeg leste på de amerikanske forum at i USA fikk man i en periode kjøpt projektoren med pære i, og en ekstra pære ved siden av som var garrantert fra et godt parti.
    Er man da heldig, hadde man projektorlivlige pærer i 6000 timer framover.

Side 38 av 47 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •