BenQ PE7700 (1280x720) - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 47 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 933
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Spm.1: Hvordan ser dere tydelig at Benq-en viser 720p ? Jeg har aldri sett "tydelig" 1080i eller 720p på skjermen.

Spm.2: Kjører dere siste firmware, og når er den fra ? (leste okt. en plass?)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har vel en juni-firm hvis jeg ikke tar feil.
    For å se hvilket signal som kommer trykker du på kildeknappen;
    Component1 og nede i høyre hjørne står det 720p60 evt 720p50 etter som det er ntsc eller PAL.
    Kjører jeg et 1080i spill kommer selvsagt 1080i60 opp når jeg trykker component1.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den gamle firmwaren.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt XBox 360 via komponent på både første firmware (mars/april), og på juni firmware.
    Kobler da XBox 360 med komponentkabelen (3 stk rca) rett inn i komponent1-inngangen til BenQ7700 og den gir meg 720Px50.

Det må være feil at 7700 ikke viser 720P på ren enkel og vanlig 3-pluggers komponentinngang.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det funker fint på min 7700 med 720p. Knall bilde på 360 og 3910 for den sak skyld..

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kastelengde

Riktige kastelengder for PE7700 ved 16:9

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne PE7700 projektoren fikk jeg i forrige uke. Specs og alt ser jo meget bra ut til prisen spør du meg, men skuffelsen var like stor. Mitt oppsett baseres på kun PC tilkobling dermed var HDMI et stort pluss. Det beste hadde jo da vært om HDMI faktisk virket!

Vi testet den hos en kamerat som har sin egen prosjektor, den også med HDMI. På hans apparat virket dette bare man satte i kabelen (noe jeg mener man burde kunne forvente), men på PE7700 skjer det absolutt ingenting.

Kan for øvrig nevne at ved tilkobling av de andre mulighetene gav den et veldig bra bilde så der er det ikke noe å klage på. Syns det er rimelig merkelig at HDMI kontakten ikke ville "trigge" samme hva vi fant på.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi testet den hos en kamerat som har sin egen prosjektor, den også med HDMI. På hans apparat virket dette bare man satte i kabelen (noe jeg mener man burde kunne forvente), men på PE7700 skjer det absolutt ingenting.
    Dette er et kjent problem på 7700, desverre. Jeg vet heller ikke om det finnes noen enkel løsning på problemet. Jeg vet dog at folk har hatt suksess med DVI -> HDMI istedenfor ren HDMI. DVI har ofte litt høyere signalstyrke.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hvilken firmware du har.
    Menu, opp, ned, opp, ned, opp, ned, menu

Les under på projektoren når den er produsert.
    Er det før august har den feil/mangler på HDMi-delen.
    Dette er et kjent problem med projektoren og kan utbedres ved service.

Newcomer nutts sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser att det er mange som sliter med HDMI på Benq 7700.
    Her i helgen monterte jeg opp min nye Benq, med HDMI. Siden jeg også har Component og S-vhs ferdig strekt frem til projector plassen så plugget jeg inn disse også. Nå har jeg en Pioneer 868 som tidligere har blitt kjørt mot en plasma i 720P oppløsning så alt fungerte med en gang jeg plugget dette inn. Bildet på HDMI var strøkent.
    I går kveld så kjedet jeg meg litt, så jeg ville teste hvordan bildet ble når jeg gjorde oppskaleringen i reciveren min istedet for i DVD spilleren, så jeg satte ned signalet i dvd spilleren til 576P.
    Da ville Benq pluttselig ikke godta bildet som ble sendt via HDMI i det hele tatt. DVS, bildet kom, den sorte bakgrunnen med Pioneer logoen var plutselig vit, og det stod 576P nede i høyre hjørnet, så FADET bildet ut igjen å teksten unsupported kom opp. Etter dette prøvde jeg å koble utenom reciver og rett inn i projector, med samme sørgelige resultat. Hvis jeg gikk inn på komponent å endret HDMI oppløsningen tilbake til 720P så hjalp dette ingenting. DVD spilleren ville liksom ikke godta det ba den om å lagre.
    ( dette var da med alle kabler koblet inn )
    Hvis jeg prøvde å koble opp kun med HDMI så var det fremdeles ikke noe bilde, logoen kom opp, for så å bli borte igjen. Jeg fikk ikke bilde opp via HDMI uansett om jeg stod på hodet og tissa i vinkel.
    Når jeg nesten hadde gitt opp, så prøvde jeg å koble opp med KUN HDMI og S-VHS kabel. Da plutselig ville DVD spilleren lagre innstilliingene jeg hadde gjort for HDMI bildet, som jeg da satte opp mens jeg var koblet opp med S-VHS og alt var oppe å kjørte igjen.
    Hos meg virker dette som en bug i pioneer spilleren å IKKE i Benq.
    Det burde jo ha fungert å sette opp hdmi tilkoblingen når man er koblet opp med component kabel også, siden jeg fikk lov til å gjøre alle valgene og lagre disse. Valgene stod riktig når jeg startet opp dvd spilleren også, iværtfall i menyen, men på displayet på dvd spilleren stod det 576i.
    mulig det er noe jeg ikke har skjønnt helt her, men tenkte det kunne være lurt å dele dette med dere andre, tilfelle flere sliter med dette.
    Kansje noen av de som har hatt problemer med Denon kunne løst problemet på denne måten, istedet for å flashe firmware på nytt ?

EDIT: min Benq er produsert i Oktober 2005

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til alle som trodde de hadde 720p på RCA inngang

Ville bare si at alle dere som TRODDE dere hadde 720p på component inngang...eller fortsatt mener dere har..her er svaret fra BENQ....
    pluss les i manualen der står HDTV på BNC inngangen: (tipper mange får hakeslepp nå))

"Frågade lite råd från våra tekniker i Holland och de sade att först ska man förstås kolla, att alla kablar och alla "förenade delar" är ok. Sen ska man kolla att allt är rättkopplat. 720p kan inte fungera på RCA connectors därför att den är "interlace only". I stället borde du använda BNC komponent för progressiv input.

Samma på engelska, eftersom min översättning kan vara lite svårt att läsa:

1) Make sure that proper cables and connectors are used,
    2) Make sure that everything is connected properly.

720p can not work on the RCA connectors because this is interlace only. The BNC on component for progressive input should be used in this case.

Mvh,

Sanna Nummi
    benq helpdesk

Newcomer matsa_bergen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skummet igjennom de siste postene her, og utifra det jeg har lest er det like greit å holde seg unna pe7700? eller?

Mats

*på leit etter pj til en fornuftig penge*

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du har hatt et hand shake problem.
    Altså hvem som blir slått på først og sist av projektor og spiller.
    Når du har koblet litt om, så har hand shake truffet igjen og bildet på plass.
    Husker ikke i farten om det er spilleren eller projektoren som skal skrues på først, men prøv begge varianter.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Ville bare si at alle dere som TRODDE dere hadde 720p på component inngang...eller fortsatt mener dere har..
    Ok, her er bilder fra Xbox med 720p via RCA til 7700:

Xboxen er satt til 720p, projektoren identifiserer oppløsningen som 720p. Hva slags oppløsning er det som kjøres her da?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Tor: Det er ihvertfall ikke spilleren, fordi den har har jeg skrudd av flere ganger når jeg prøvde 720p. Koblet om på BNC, da funket 720p.
    Har ikke prøvd å restarte Projektor etter å ha valgt 720p på RCA, men for guds skyld, jeg kan da ikke restarte projektoren hver gang jeg skal switche mellom TV og DVD...Nei..jeg tro jeg går digitalt...(DVI til HDMI)

Til Rikky: Ser du har 720p ja..Tydeligvis gjør disse spillerne som de selv vil. Noen signaler virker her, noen signaler virker der. I tillegg er de alt for vanskelige å oppgradere selv.

Til alle som skal kjøpe ny PJ; kjøp en som kan oppgraderes enkelt selv !!
    BenQ som har så mange software problem må jo tape millioner på alle som sender inn projektorene og må ha software oppdatering...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes iværtfall at projectoren er knall bra !!!!!!
    Så ingen behøver å styre unna denne pga de tingene som er nevnt i denne tråden tror jeg, for mye av det var vel barnesykdommer.
    Projectoren gir mye bra bilde til prisen
    Var på kino i kveld, kom hjem igjen til kjellern, blir nok en god stund til jeg gidder å gå på kino igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte denne projektoren i går og venter den i posten om noen dager (forhåpentligvis). Har enda ikke fått noe skikkelig lerret, bare hvitt laken, men dette kommer nok etterhvert. *Glede seg*

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sjekk hvilken firmware du har.
    Menu, opp, ned, opp, ned, opp, ned, menu

Les under på projektoren når den er produsert.
    Er det før august har den feil/mangler på HDMi-delen.
    Dette er et kjent problem med projektoren og kan utbedres ved service.
    Er du/dere så sikre på dette at dersom man kjøper en ny i dag så slipper man HDMI-problemer?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les min tråd ett like hakk opp på siden her.
    Jeg vet ikke om det er min Benq eller DVD som er problemet hos meg, men jeg hadde LITT problemer iværtfall.

Active DIY Mekkern sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    379
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Produksjonsfeil på hdmi

Jeg fikk min i dag, og den er produsert i oktober 2005, så da burde den vel være grei. Kommer med tilbakemelding om problemer eller ikke. Men får ikke testa den før tidligst i kveld. Den skal kobles opp mot en BBK 971h via DVI til HDMI kabel.

Side 35 av 47 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •