BenQ PE7700 (1280x720) - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 47 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 933
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pæreproblemene er høyst merkverdig.
    BenQ har ikke villet gå ut med hva som er gale.
    Det spekuleres i om det er et PowerBalance-kort i projektoren som er/har vært problemet.
    Grunnen til dette er at folk som har fått pærer av den "nye" produksjonen har fått lampesmell på de også innen 300 timer.

Det grunn til å tro at samme pære står i flere/andre projektorer, og ingen andre projektorer har hatt denne markante tendensen til tidlig lampesmell.

Selv har jeg en PJ fra første batch, april 05, og den ligger nå på 220t i eco-modus uten noen symptomer eller tendenser til problemer med pæren (bank i bordet, kryss i taket, osv.).

Det spekuleres også litt i hva de senere modellene fra PE7700 har å tilby.
    Projectorcentral nevnte i en test at BenQ gjerne ville sende de en ny og oppdatert PE7700 for en "skikkelig" test av hva PE7700 kan prestere.
    Mange på det amerikanske forumet som lurer på hva det ligger bak denne utalelsen.
    Er det kun en forandring i firmware som alle PE7700 ville kunne nyte godt av, eller er det gjort en fysisk rekonstruksjon i deler av innmaten til PE7700 som gjør at nyere projektorer fra denne serien presterer annerledes/bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min projektor har nå begynt å flimre i tide og utide (kjøpt mai 2005). Ved å bytte mellom eco/full gir flimringen seg - men dukker opp igjen etter en stund (10 - 60 min).

Er det mulig å få den byttet?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommas
    Min projektor har nå begynt å flimre i tide og utide (kjøpt mai 2005). Ved å bytte mellom eco/full gir flimringen seg - men dukker opp igjen etter en stund (10 - 60 min).

Er det mulig å få den byttet?
    Kontakt salgsstedet for reklamasjon. Dette skal de ta videre med importør.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min hadde gått ca 1800 timer da den ble stjålet, har kun merka den flimringa et par ganger, håper hele dritten ryker nå så de ikke får så mye glede av den

Newcomer TB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware - 2 spørsmål

Spm.1
    Mulig jeg har fingertrøbbel, men hvor finner du (Ak eller andre) hvilken versjon av firmware du faktisk har?

Spm.2
    Langt tilbake i denne tråden (i juli) var det snakk om DVE (Digital Video Essentials) og vertikale striper:
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av tor rasmussen
    Får ikke vist de vertikale 2% og 4% stripene via komponent overføring av bilde.
    Uansett hvor mye gain jeg gir på brightness kommer de ikke fram, selv om resten av bildet nesten vaskes ut i lys.
    Bytter jeg til s-video dukker de opp med en gang, men via komponent progressivt er de ikke å finne.

Jeg sliter med det samme, men skal nå over til HDMI via DVDO iScan VP30. Vil dette løse problemet? Er det et problem kun over komponent? Eller er det er problem med vår berømte firmware?

Jeg kjøpte min i midten av juli og har ikke hatt noen problemer med den (med unntakt av striper jeg ikke ser i DVE tuningen da...)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Min viser all informasjon, også sortere enn sort på HDMi-inngangen.

Firmware:
    "Menu" opp ned opp ned opp ned og, "menu" igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

JAJA det var nr 2

Det var pære nr 2 på 7 måneder.
    Hva må til for å heve kjøpet ?

Hilsen KAN

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapp servie i det minste. Ringte Benq på onsdag, sendte serienummer på torsdag og fikk bytteprojektor på fredag. Foreløpig ser alt bra ut.

Den hyggelige finske damen sa forlvrig at de hadde hatt "masse problemer med de projektorene som ble solgt i mai..."

Er det forresten noen som vet hvordan jeg får tilbake valgene i menyen så jeg kan stille på brightness etc? Nå er alt grået ut

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommas
    Er det forresten noen som vet hvordan jeg får tilbake valgene i menyen så jeg kan stille på brightness etc? Nå er alt grået ut
    Hæ, er innstillingene for lysstyrke, kontrast osv borte?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alt er "grået ut" fordi du ikke har koblet til noen kilde. Koble til DVD-spilleren slik at projektoren får et signal, så er gråfargen borte. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "blush"

Newcomer TB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PE7700 + DVDO iScan VP30 = SANT!!!!!!

Halleluja altså!

Dette gjorde susen, og ble bedre enn forventet. Selv rene TV signaler inn (480i) via digital dekoder fra kabelnettet til 720p via en FET HDMI kabel på 15 meter til prosjektor med ALLE tenkelige muligheter for aspect, pan, zoom.. you name it. Blir UTROLIG bra! Gir Stålkontroll på bildet!

DVDO iScan VP30 - LØP OG KJØP!

MEN fa£#%€&$@£§|"# i H#€&%$£@§ der røyk pæra! Produsert i mai, gått 200 timer... Også på selveste julaften! Blir vel ikke noe ny før utpå nyåret..

Sukkkkkk......

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooooh den er kjei :0/ men du får satse på at julenissen har kommet med ny pære til deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile RCA til BNC ?

Er ny i forumet så mulig dette er forklart før men prøver. Jeg har koblet xbox 360 til (RCA) component på PE700. Skal nå koble en DVD spiller med (RCA)component til (BNC) Component. Kan jeg bruke en RCA til BNC plugg? Hvs ikke , hav må jeg evt. gjøre.

Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet har de fleste nye forsterkere 2 sett med komponent innganger, som da sender ett sett komponent ut. Men uansett;
    du MÅ bruke RCA til BNC overganger på alt HD materiale (720p). Komponent inn via RCA gir kun max 1080i, ikke 720p. Jeg har samme problem, ringte BENQ og spurte hvor i F..... jeg skulle koble for å få 720p. Måtte da bruke BNC inngangen, eventuelt med overganger fra komponent RCA pluggene mine.
    Forbanna drittmaskin, hvordan er det mulig å lage noe så enkelt så innviklet!
    Ellers må en vel bruke HDMI (hvis det er DVI eller HDMI ut på XBox 360

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh? Jeg har da kjørt 720p fra Xbox via RCA.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du MÅ bruke RCA til BNC overganger på alt HD materiale (720p). Komponent inn via RCA gir kun max 1080i, ikke 720p. Jeg har samme problem, ringte BENQ og spurte hvor i F..... jeg skulle koble for å få 720p. Måtte da bruke BNC inngangen, eventuelt med overganger fra komponent RCA pluggene mine.
    Forbanna drittmaskin, hvordan er det mulig å lage noe så enkelt så innviklet!
    Det høres helt vanvittig ut. Jeg har vondt å tro at det er mulig i det heletatt. Mener du da at man må benytte BNC RGBHV inngangene for å få 720P? Component ingangen klarer da ikke 720P? Jeg mener da at båndbredden på 1080i og 720P er relativt lik, så det burde ikke være noe problem.
    Jeg testet bare HD via DVI inngangen da jeg hadde 7700.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt sikker..
    Har kjøpt Snazio spilleren. Når jeg gir 720p ut til 3 RCA (analog komponent), kommer det intet bilde. Kun hvis jeg gir 1080i.
    Nå har jeg fått BNC-RCA plugger, og da virker 720p på 5 BNC inngangen.
    Problemet mitt nå er at jeg får problemer med at bildet "speiler" seg. Kan være ett problem i og med Vertical og Horisontal BNC plugg ikke er koblet til. Har spurt BenQ om saken. Jeg vil anta at alle som TROR de har kjørt 720p via komponent inngangen, bare har kjørt interlaced eller lavere enn 720p. Men, jeg skal ikke garantere noe. Må nok bare kjøpe meg overgang fra DVI-HDMI tenker jeg....sukk....møkkaprogramvare....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quiksilver
    Jeg vil anta at alle som TROR de har kjørt 720p via komponent inngangen, bare har kjørt interlaced eller lavere enn 720p.
    Jeg har som sagt kjørt 720p via RCA. Xboxen var innstillt til 720p, og projektoren identifiserte oppløsningen som 720p, så jeg er ganske sikker på at oppløsningen faktisk var 720p. Hva slags firmware har du på projektoren?

Edit: Jeg kunne ha testet om jeg faktisk fikk pixelmapping fra PC via komponent, men kabelen til skjermkortet er pakket bort i flyttelasset, så det får evt bli en annen gang.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Og som Rikky har jeg også kjørt 720p rett inn på komponentinngangen via 3 rca fra XBox.
    PE7700 identifiserer signalet som 720p også.

Side 34 av 47 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •