BenQ PE7700 (1280x720) - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 47 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 933
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men mener du at den nye Z4 kan matche og eventuelt "slå" PE7700 på bildekvalitet ??
    Ikke pent å legge ord i munnen på folk, men ja.. Z4 matcher/er bedre enn 7700 på bildekvalitet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 er suverent bra i forhold til pris, men Z4 har en del veldig gode egenskaper som kompenserer for den litt dårligere "oppløsningen" (screendoor). Den så og si trinnløse irisen gjør projektoren tilpassningsdyktig for alle lysforhold, bildebehandlingen ligger på et godt nivå (svært god gjengivelse av 1080i), helt korrekt fargegjengivelse, lavt støynivå, lens-shift, etc.

Alt i alt, finner jeg den minst like interessant som 7700. For min del heller det mot Z4.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer ls_15 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware

Tidligere i tråden har det stått noe om ny firmware til 7700. Noen som har hørt eller lest noe mer om dette? Det stod vel at projektoren måtte sendes inn for oppgradering. Kjedelig å måtte skru den ned og være uten en god stund, når dette sikkert er noe man fixer på 1-2-3 med PC.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dealen er vel at du må sende inn ditt eksemplar til BenQ for oppgradering. Du får mest sannsynlig et annet eksemplar tilbake. Du har dermed ikke en garanti for at den du får tilbake er uten riper og like kort lampetid :shock: Support á-la BenQ :shock:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer ikke helt slik Tiger.
    Man melder fra til BenQ.
    De sender en projektor i posten fra servicepool. Som du skriver kan den være riper eller i "dårligere" forfatning enn din egen.
    Projektoren som kommer i posten er uten lampe. Du flytter din lampe over i bytteprojektoren og sender din projektor i retur.
    (Den blir så oppgradert og ligger klar for utsending til nestemann som ønsker bytte):
    Altså, lampetid har du full kontroll med. Får du en projektor i posten som du ikke vil godta, så melder du fra om det.
    Det du ikke har kontroll på er projektorens driftstid.
    Synd hvis din projektor kun har gått 300 timer og den du får i posten har gått 1800 timer. Det er jo slitasje på fargehjul, lagre osv...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, Tor. Takk for presiseringen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de ikke fysisk bytter noe hos BenQ, virker dette litt tungvindt.

Noen som har sett forskjellen mellom en med og en uten oppgradering?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    På de tidlige modellene skal det byttes 2 datakort.

Jeg kan ikke se at denne metoden er tungvindt.
    Jeg er enig at den ikke er optimal for oss som vil ha vår egen projektor tilbake, men ellers er metoden genial.

Man får eske og embalasje i posten med returporto.
    Åpne eske, løfte ut projektor, flytte lampe og returnere projektor.
    Genialt for alle som har kastet embalasjen sin. Man sitter aldri uten en projektor.

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    På de tidlige modellene skal det byttes 2 datakort.
    Det stiller jo saken i et annet lys.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann...

Snakket akkurat med hun finske dama på Benq support :?
    Problemet på min 7700 er at lampa er gåen etter 250 timers bruk..
    Hun da påsto hardnakka at det var noe feil firmwaren som gjorde det at pæra knakk så tidlig.. Noen her hørt det samme? , trodde ikke denne nye firmwaren retta på noe på pæredelen?. Uansett så skulle jeg få en ifra swap lageret tilsendt..
    Hjelper liksom lite å bytte pære med den da .. :-|

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteelB
    Hun da påsto hardnakka at det var noe feil firmwaren som gjorde det at pæra knakk så tidlig..
    Det er jo i så fall en særdeles alvorlig feil.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SteelB
    Heisann...

Snakket akkurat med hun finske dama på Benq support :?
    Problemet på min 7700 er at lampa er gåen etter 250 timers bruk..
    Hun da påsto hardnakka at det var noe feil firmwaren som gjorde det at pæra knakk så tidlig.. Noen her hørt det samme? , trodde ikke denne nye firmwaren retta på noe på pæredelen?. Uansett så skulle jeg få en ifra swap lageret tilsendt..
    Hjelper liksom lite å bytte pære med den da .. :-|
    Husk at tidlige BenQ 7700 modeller skal inn for å bytte blant annet powerkortet.
    Har sett flere tilfeller av folk som melder fra om at 7700 sin pære ryker før 300 timer. Jeg tror det er en forbindelse mellom det problemet, og det powerkortet som skal byttes.
    Altså tror jeg ikke det hjelper å kun få ny pære så lenge powerkortet ikke blir byttet.
    Da risikerer man bare en ny blowout innen 300 timer.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at tidlige BenQ 7700 modeller skal inn for å bytte blant annet powerkortet.
    Har sett flere tilfeller av folk som melder fra om at 7700 sin pære ryker før 300 timer. Jeg tror det er en forbindelse mellom det problemet, og det powerkortet som skal byttes.
    Altså tror jeg ikke det hjelper å kun få ny pære så lenge powerkortet ikke blir byttet.
    Dette henger nok også sammen med lampeflimringen vil jeg tro.. (Som mange opplever)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette henger nok også sammen med lampeflimringen vil jeg tro.. (Som mange opplever)
    Kan stemme det ja , min har flimmret ganske mye.. Spesiellt når den akkurat har blitt skrudd på .. Da har jeg vel en av de med ett tidlig powerkort. (Mfg date : june 2005).

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    7700 er suverent bra i forhold til pris, men Z4 har en del veldig gode egenskaper som kompenserer for den litt dårligere "oppløsningen" (screendoor). Den så og si trinnløse irisen gjør projektoren tilpassningsdyktig for alle lysforhold, bildebehandlingen ligger på et godt nivå (svært god gjengivelse av 1080i), helt korrekt fargegjengivelse, lavt støynivå, lens-shift, etc.

Alt i alt, finner jeg den minst like interessant som 7700. For min del heller det mot Z4.
    Dette synes jeg er svært gode nyheter for oss som ser mye regnbuer. Fortsatt er jeg en flisespikker som også synes screendoor er fy, men det blir spennende å se om de stiller ut Z4 på Plaza så man kan se selv.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat:
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dette er jo egentlig ganske bekymringsfullt. BenQ har jo skikkelig laget ris til egen bak med denne tekniske bommerten. Vil jo bli et rush av kunder som har kjøpt denne og som ikke leser sine daglige nyheter på AVforum som kommer til å oppleve frustrasjonen over pære-smell kun etter 300 timer pga en feilproduksjon, og som ikke rakk å komme problemet i forkjøpet...

BenQ 7700 er jo en veldig bra PJ, men etter det jeg har lest i denne tråden er jeg mer enn skeptisk til det merket...:???:

Newcomer slakterfjes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og der røk lampa mi. Etter ca. 100 timers bruk. Fikk beskjed fra support at siden jeg kjøpte den for over 3 måneder siden (17. juni) kunne jeg bare glemme å få en ny lampe. Bør jo kunne forvente at ei lampe holder litt lenger.
    Hvis det da til og med er firmware som forårsaker dette er det jo helt latterlig å få et slik svar. Mener de at jeg skal kjøpe ny lampe hver 3. måned......

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er virkelig glad jeg har 1 år/1000 timer lampegaranti. Men si at jeg oppgraderer projektoren nå, slik at et evt pæreproblem forsvinner. Vil ikke da den pæra jeg har nå, som har gått x antall timer i en "gammel" projektor være mer svekket enn den skulle vært?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ har attraktive priser på teknologien sammenlignet med sine konkurrenter. Noe må BenQ spare inn på. Mulig det er service...?

Newcomer slakterfjes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å ringe på nytt til BenQ bare for å sjekke, siden det ser ut som flere av de som har ringt inn har fått forskjellige svar angående problemet med at lampa ryker på PE7700. Denne gangen fikk jeg beskjed om at selv om det var over lampe garanti på 3 måneder skulle de sende meg en ny lampe. Det var bare å sende inn den gamle så ordnet dette seg Jeg spurte om det ville hjelp å bare bytte lampe hvis problemet var med selve projektoren. Til det hadde hun å si at de sendte ut en annen type lampe som ville holde. Mange svar ute å går her, er det firmware, er det lampa eller noe annet? Uansett glad jeg slipper å betale...

Side 30 av 47 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •