BenQ PE7700 (1280x720) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 47 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 933
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har en liten lapp som sier noe annet ihvertfall!

sorry det ble litt uklart!

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dimme
    Grrr... Sendte min bedre halvdel ut for å bestille Hoya NDx2 filter, men får beskjed om at NDx2 ikke eksisterer? ND eller UVx2 går fint, men ikke NDx2?

Dette kan da ikke stemme...?
    Nei, det stemmer ikke.
    Hoya sitt 67mm NDx2-filter har referansenummer: 187267
    187 = ND filter
    2=dempefaktor
    67=størrelse på filter i mm

Hvis din forhandler ikke har produktene på lager - be dem ringe scandiafilm på telefon 22 28 00 00.

Newcomer TB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Firmware update?

tor: Jeg har nøyaktig samme situasjon som deg angående DVE og striper:

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Får ikke vist de vertikale 2% og 4% stripene via komponent overføring av bilde.
    Uansett hvor mye gain jeg gir på brightness kommer de ikke fram, selv om resten av bildet nesten vaskes ut i lys.
    Bytter jeg til s-video dukker de opp med en gang, men via komponent progressivt er de ikke å finne.
    Jeg er sikert like spent som deg om dette faktisk hjelper, du nevner du har fått et mer utfyllende svar, kan jeg spørre om hva de svarte?

Da har jeg fått mer utfyllende svar, og firmware er ikke ferdigstilt per dags dato.
    Da er det vel bare å smøre seg med tålmodighet.
    Har den kommet? Har du testet? Måtte du sende inn? Ble det bra?

Mange spørsmål fra en relativt fersk bruker her på forumet. Skal legge ut kinoen min snart...

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ha ny projektor BenQ PE 7700 eller Optoma H57 , hvilken er best?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TB
    tor: Jeg har nøyaktig samme situasjon som deg angående DVE og striper:

Jeg er sikert like spent som deg om dette faktisk hjelper, du nevner du har fått et mer utfyllende svar, kan jeg spørre om hva de svarte?

Har den kommet? Har du testet? Måtte du sende inn? Ble det bra?
    Ny firmware er kommet, men den er ikke tilgjengelig for hverken forbruker eller butikk.
    De krever at du ringer inn til BenQ support.
    Ordningen er at de sender deg en projektor fra sitt såkalte Service-pool.
    Når den ankommer flytter du din lampe over i den mottatte og returnerer din projektor til dem.
    (Den blir da oppgradert og havner i servicepool til en annen som får problemer med sin projektor).
    Jeg ringte BenQ support for 3 uker siden.
    Det er litt av en utfordring, fordi norsk support er en finsk dame som snakker delvis svensk og litt norsk.
    Ikke vet hun heller hva det dreier seg om, og jeg fikk et nokså dårlig inntrykk av BenQ support når hun lurte på om 7700 var kjøpt i år eller i fjor.
    Hun insisterte på at det ikke var kommet noen ny programvare til BenQ 7700, og hvis det var kommet så ville den ligge på BenQ.com under downloads.

(Jeg sitter her med en mail fra internasjonale BenQ-support som beskriver at de ikke vil la hverken kunde eller butikk foreta denne oppgraderingen. Firm er ferdigstilt for 3 uker siden, og de ber meg ringe lokal BenQ support.
    Nettdata kan bekrefte overnevnte og sier de ikke får lov å oppgradere projektorne, og at det må gå gjennom lokalt RMA-senter)

Jeg leser opp mailen jeg har fra internasjonal BenQ support, og hun svarer da med at min 7700 er en såkalt DOA. (Dead on arrival).
    Jeg presiserer at den ikke er DOA, den virker, men at jeg vil ha den oppgradert for å vise sortere enn sort på komponentutgangen.
    Ja svarer hun. Den er en DOA.
    Jeg svarer at i så fall er alle projektorene sendt ut i april mai og tidlig juni DOA-projektorer.
    Det skjønner hun ikke.

Hun fikk min adresse, mitt telefonnummer, kjøpsdato og fullt serienummer på min enhet. Jeg trakterte postkassen de første 14 dagene, men skjønner vel etter hvert at det ikke kommer til å dukke opp noe.
    Ikke frister det meg å ringe til finsk-svensk kvinne-uten-peiling-support heller, og når jeg tar problemstillingen opp via mail: support@benq.fi får jeg alltid til beskjed om å ta kontakt via telefon til RMA-senteret: 23 50 00 85.
    (Hvor vår finske dame sitter).

Kan jo hende hun de siste 3 ukene har fått noen flere telefoner på problemstillingen, og dermed har satt seg inn i produktet og skjønner hva kunden ber om.
    Setter pris på tilbakemelding om du skulle finne på å ringe, og det viser seg at problemet lar seg løse.
    (noe jeg i utgangspunktet fikk inntrykk av, men etter 3 uker skjønner at det ikke vil).

-------------------
    Jeg stiller meg også skeptisk til BenQ sin metode kalt servicepool.
    Det går greit nå så lenge alle 7700-ene kan kalles nye og de er relativt like, men sett at jeg ville oppgradere min firm om et år.
    Så er min projektor kun gått kanskje 200 timer.
    Får en oppgradert projektor fra servicepool som har kommet inn.
    Der kan fargehjulet ha gått i over 2000 timer.
    Dermed taper jeg totalt driftstid på produktet siden jeg ikke får igjen min opprinnelige projektor.
    Det blir jo også skeptisk med tanke på riper og skjønnhetsfeil hvordan folk har behandlet sin projektor. Om den har stått i et røykerom, støvete miljø eller andre ting.
    For ikke å snakke om alt klusset med serienumre hvis det viser seg etter 2år at man må reklamere til butikken på garantitiden og ikke lenger sitter med den projektor kviteringen fra Nettdata tilsier jeg kjøpte av dem.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo også skeptisk med tanke på riper og skjønnhetsfeil hvordan folk har behandlet sin projektor. Om den har stått i et røykerom, støvete miljø eller andre ting.
    Enig der. Min 7700 er 100% strøken (vil jo gjerne ta vare på den fine finishen), samt lite brukt. Det ville ikke falt meg inn å bytte den i en tilfeldig servicepool-projektor.

For øvrig var historien om "service"-dama hårreisende.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Men derfor ønsker jeg å benytte meg av service pool nå i starten for å få en oppgradert 7700.
    I disse dager kan man nesten regne alle 7700-ene for å være like nye.

Klart, når man skal selge projektoren sin om noen år er det en fordel at man selger den oppgraderte varianten og ikke må fire på pris fordi vi var de første som kjøpte og sitter med en som ikke viser btb på komponent.

Jeg har forstått det slik at de som har kjøpt projektoren nå nylig i juli har fått den oppgraderte varianten med btb på komponent også.
    Så der sitter vi med svarteper i øyeblikket.

Jeg er jo også litt nysgjerrig på om ny firm har noen andre forbedringer også.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btb=?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blacker Than Black... vil jeg tro?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blacker Than Black... vil jeg tro?
    Det stemmer !

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    wuuhu, bestillt meg 7700 jeg oxo nå noen forhåndsregler jeg bør være obs på? bestillte med 1000t pæregaranti som sikkert er veldig smart og ha.. Og en 7,5m hdmi realcable, håper den duger! ?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Et Hoya NDx2filter 67mm er å anbefale. Mye bedre sortnivå for 400,-
    (Billigere på ebay)

Ellers kan jo du sjekke om du har fått en med siste firmware ved å se etter sortere enn sort på komponentinngangen.

Realcable 7.5m hdmi duger så lenge du ikke har tenkt på bruke den på en Denon2910 eller 3910. De to denonspillerne har så svakt signal på HDMi utgangen at du må hente signalet fra DVI-utgangen for å få bilde.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei svarte, har Denon 2910!! er det så rævva hdmi på de spillerene alltså? til og med på 7.5 meter??? utrolig irriterende, da må jeg bytte den kabelen så fort jeg har fått den i hus da, aaarghh..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Kjøp heller en overgang fra DVI til HDMI og bruk kabelen du får, for du vil garantert få utstyr som sender med tilstrekkelig sendestyrke senere... Lite poeng å kjøpe en DVI til HDMI-kabel som du ikke får bruk for om kort tid.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En åpenbar løsning og, som Lygren skriver; gir deg stor frihet etter hvert som tiden går.... :-)

Lykke til med ny PJ!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som lygren anbefaler. En adapter slik at du kan bruke DVI-utgangen.
    Det gjør jeg, og da gir Denon bildet helt perfekt. Likevel har jeg en flott kabel til PS3, XBox360 eller hva det neste HDMi-produktet jeg får.

Det eneste du bør vurdere er rack-et ditt.
    I mitt møbel måtte jeg skjære hull bak til adapteren.
    Denon 3910 er lang nok fra før, og med en adapter samt selve HDMi-pluggen i den, så stakk det nok så langt ut der bak, så dørene på møbelet gikk ikke igjen.
    Skar et hull bak, så baksiden av møbelet, (som ingen ser), minner om en slik heste-tilhenger hvor halen henger ute.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men med en slik adapter, alltså et ekstra ledd mellom kablene er vel ikke ideelt? er det noe merkbart tap der? hvor mye koster en slik adapter? er spent på om den 7700'n jeg får er firmware oppgradert..så et hoya filter må bestilles oxo da..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg benytter selv et slikt adapter med 10 meters Real Cable HDMI, og det fungerer problemfritt...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så det holder ikke med en dvi - hdmi overgang alltså? du må ha adapter? litt ot men :/ noen som kan gi meg en link eller noe på pm?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adapter, overgang... i dette tilfellet - samme sak.

Side 25 av 47 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •