BenQ PE7700 (1280x720) - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 47 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 933
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Det er nok litt mer styr å få til med den oppløsningen og powerstrip, men siden du er en liten kløpper med photoshop kan du jo prøve å lage et rasterbilde; annenhver pixel sort og hvit i 1024x576. da vil du lett kunne justere H og V sync til bildet blir uniformt. Dersom du er én pixel fra riktig innstilling vil du se en tydelig bølge i rasteret.
    Raster "stjeler" jeg og beskjærer fra rinns hjemmeside, men jeg antar fortsatt at det ikke er mulig å få justert fase 100% på 7800 da Rikky ikke har klart det.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var ett problem ute av verden. Jeg manglet som sagt en del av bildet på den ene siden, det viste seg at bildet rett og slett var forskjøvet 9 pixler. Dette fikset jeg enkelt i menyen på projektoren.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er sikkert spurt om før men: :roll: , men er det værdt oppgraderingen fra 7800 opp til 7700 ? er det så mye bedre bilde?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Der var ett problem ute av verden. Jeg manglet som sagt en del av bildet på den ene siden, det viste seg at bildet rett og slett var forskjøvet 9 pixler. Dette fikset jeg enkelt i menyen på projektoren.
    Fikk du da fase 100% etter denne justeringen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg traff da 100% med fasen når jeg testet 7700, så jeg kan ikke skjønne hvorfor det skulle være et problem?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Fikk du da fase 100% etter denne justeringen?
    Nei, det var ingen forskjell.

Hi-Fil: Nei, si det. Jeg vet ikke om det kan ha noe med PC-en å gjøre? Skjermkortet kanskje? Som sagt er det et Radeon 7000 som kostet meg 150 kr.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel 7800 du har rikky?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Hi-Fil: Nei, si det. Jeg vet ikke om det kan ha noe med PC-en å gjøre? Skjermkortet kanskje? Som sagt er det et Radeon 7000 som kostet meg 150 kr.
    Har du prøv de berømte Omega-driverne fra Omega?
    http://www.omegadrivers.net/ati/win2k_xp.php

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg kjører vanlig Catalyst. Kan jo prøve Omega, men er det sannsynlig at det skulle ha noe å si?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Omega har løst mang et problem for meg tidligere.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har rota litt rundt på avsforum.com, for å høre litt om hva som skjer spesielt med lcd D5. fant noen rykter som sier at den vil antagelig bli presentert på CEDIA i sept, og lanseres etter det en gang.
    Det var også noen rykter om sanyo z4, den vil jo ha D5 med 60% fill faktor og 5000 i kontrast.

Hvis vi antar at dette er noenlunde riktig, så vil D5 teknologien nærme seg sony hs 50.
    Betyr det at benq 7700 vil fortsatt rule....., siden den blir rangert bedre enn sony'en allerede i dag. Det vil jo også være en forskjell på over 30% i fillfaktor også.

konklusjon: lcd med D5 vil ikke være noen særlig konkurrent til benq 7700.... hva synes dere, spesielt dere som har sammenlignet hs-50 og benq 7700...

mvh

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge til september i projektorsammenheng.
    Da har nok BenQ 8720 med 5500:1 i kontrast kommet.
    Blir nok mer naturlig at den havner i konkurranse med D5-ene.

BenQ sliter med plasseringsvennlighet på 7700, og det er det eneste store ankepunktet på denne projektoren per i dag.

Skal ikke se bort i fra at D5 legger BenQ7700 bak seg, men at den legger 8720 bak seg tror jeg ikke.
    Så blir det spennende å se prisingen av produktene også.

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler vel på om LCD D5 blir noen stort revolusjon i forhold til D4. En liten evolusjon er nok riktigere. Det er D5 1080p som er den spennende nyheten, ihvertfall for min del Og der har vel ikke Benq så mye å stille opp med foreløpig.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjenstår å se da, hvordan fillraten på disse panelene blir. Er den ikke bedre enn 60%, så er det vel ingen tvil om at 7700 vil ha oppfattet bedre oppløsning. Jeg gidder ikke å se på film der 40% av bildet er sort tomrom mellom bildepunktene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det gjenstår å se da, hvordan fillraten på disse panelene blir. Er den ikke bedre enn 60%, så er det vel ingen tvil om at 7700 vil ha oppfattet bedre oppløsning. Jeg gidder ikke å se på film der 40% av bildet er sort tomrom mellom bildepunktene.
    D5 1080p har fillrate på 53% mener jeg. Uansett, skjønner ikke helt hva det har med opplevd oppløsning å gjøre. At det innvirker på screen-door effekt, kontrast og lysstyrke er greit. Det finnes uansett flere teknikker for å få pikslene til å fylle tomrommet.

DLP 1080p til en grei penge (under 30-35k) er nok en stund unna tenker jeg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Uansett, skjønner ikke helt hva det har med opplevd oppløsning å gjøre. At det innvirker på screen-door effekt, kontrast og lysstyrke er greit.
    Hvis du ikke skjønner det har du aldri sett en 576p DLP side om side med en 720p LCD. Da ser nemlig LCD-en svært dårlig oppløst ut (kornete bilde).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jkirkebo
    Uansett, skjønner ikke helt hva det har med opplevd oppløsning å gjøre. At det innvirker på screen-door effekt, kontrast og lysstyrke er greit.
    Hvis du ikke skjønner det har du aldri sett en 576p DLP side om side med en 720p LCD. Da ser nemlig LCD-en svært dårlig oppløst ut (kornete bilde).
    Hmm, jeg har aldri sett dem side ved side. Jeg synes dog ikke min nåværende 720p LCD ser kornete ut overhodet. Jeg hadde en 576p DLP før (1024x768 4:3 men dog) men den forsvant svært fort ut igjen da jeg tydeligvis er svært følsom for regnbuer.

Uansett blir det vanskelig å si noe om hvor bra 1080p LCD blir da det er svært få som har sett slike bilder. De fleste som har sett Fujitsus 1080p D4 LCD mener dog at den er i samme klasse som Sony Qualia 004 og JVC HD2K som begge er LCOS-prosjektorer med >90% fillrate.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de regnbuene er noe herk. Heldigvis er jeg "in sync" med fargehjulet.

Jeg gleder meg selvsagt til 1080p (både LCD og DLP), men jeg forstår ikke hvordan man kan sammenlikne 53% fillrate og 90% fillrate uten å kommentere det.
    Med bare 53% fillrate er hele 47% av bildet screendoor. Det skal kraftig defokusering til for å skjule det. Når jeg tenker meg om så mener jeg å ha lest ett eller annet sted at fillrate på D5 var langt høyere enn dette?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja de regnbuene er noe herk. Heldigvis er jeg "in sync" med fargehjulet.

Jeg gleder meg selvsagt til 1080p (både LCD og DLP), men jeg forstår ikke hvordan man kan sammenlikne 53% fillrate og 90% fillrate uten å kommentere det.
    Med bare 53% fillrate er hele 47% av bildet screendoor. Det skal kraftig defokusering til for å skjule det. Når jeg tenker meg om så mener jeg å ha lest ett eller annet sted at fillrate på D5 var langt høyere enn dette?
    1080p D5 har lavere fillrate enn 720p D5 fordi mellomrommene ikke kan bli smalere. D4 1080p hadde høyere fillrate pga. stort (1.3") panel.D5 1080p panelet er mye mindre (tror det var 0.9") slik at både panel og optikk skal bli vesentlig rimeligere. Dermed tar "mellomrommene" mere plass = lavere fill-rate.

Side 22 av 47 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •