BenQ PE7700 (1280x720) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 47 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 933
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Enten er noe satt opp feil, eller så er det feil på projektor eller DVD-spiller. Jeg har testet både 576p og 720p via HDMI på den projektoren uten noe som helst problem. Den synkroniserte med alle kilder jeg koblet til, og det var ikke få. Rask til å synkronisere var den også.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig jeg gjør noe feil da... Første gang jeg prøver meg på HDMI.

Har forskjellige kabler noe å si? dvs monster vs andre merker? Ser lygren anbefaler å teste DVI overgang. Hvor får man tak i en slik? Litt kjedelig å kjøpeen bare for noen sekunder...

Kan problemet ligge i den sonemoddede 3910'en?

Er det noen spesiell rekkefølge å koble opp signalene / etc på?

*sukk*

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering:

Etter litt testing, har jeg klart å få den til å akseptere (?) HDMI signalet, men det er bare svart, med innslag av grønne blink på skjermen - PAL sone 2 disc. NTSC sone 1 disc er fortsatt unsupported. i alle oppløsninger.

Tror det er et problem med sonemoden til klubben...

Har ikke kjørt den i component i dag, da jeg koblet denne over på recieveren. Har kjørt 2+ timer med tv gjennom recieveren over komponent uten farge feilen. Eneste endring jeg har gjort med prosjektoren er å kjøre den "riktig vei" dvs ikke i taket, da jeg ikke har fått laget et skikkelig feste ennå.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildEye
    Meget mulig jeg gjør noe feil da... Første gang jeg prøver meg på HDMI.

Har forskjellige kabler noe å si? dvs monster vs andre merker? Ser lygren anbefaler å teste DVI overgang. Hvor får man tak i en slik? Litt kjedelig å kjøpeen bare for noen sekunder...

Kan problemet ligge i den sonemoddede 3910'en?

Er det noen spesiell rekkefølge å koble opp signalene / etc på?

*sukk*
    Har en denon 2910 sim jeg testa hdmi opp mot 7700 fikk signaler til pj men ikke bilde, ringte til der jeg kjøpte den, der fikk jeg vite at på kabelen ( molex 10m ) pleier det ikke og være problemer men de skulle sende en ny da de hadde en kunde tidligere som ikke fikk bilde men bare signaler til pj, etter og ha fått ny kabel funket alt normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <rant> GREIT!!!!!!!!!!!!!! Nå er det nok :twisted: </rant>

215 spenn til taxi - 15 minutter i kø...

Kobla fra hverandre alt, tok med meg prosjektor(7700), component kabel, hdmi kabel, dvd(3910), noen filmer som jeg testa på søndag/mandag samt manualer og fjernkontroller ned på "klubben" hvor jeg traff en meget hyggelig kar som hjalp meg å sette det opp i ett av visningsrommene.

GJETT 1 GANG HVA SOM SKJEDDE...

Det funka selvfølgelig - HDMI ikke noe problem hverken fra sone 1 ntsc eller sone 2 pal...... Gi mannen en kald en... Han oppgraderte software og moddet igjen for sikkerhetsskyld. Utrolig bra service!

Endelig hjemme igjen, har koblet alt på nytt for 4 gang, og det ser ut til å fungere. Ihvertfall med HDMI.

Fikk ikke tid til å få rød skjerm, men vi får se hva som skjer med det. Så som sagt over 2 timer på komponent i går...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor bor du wildeye?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra

stor forskjel på komponent og hdmi?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med sola rett mot stuevinduet mitt. så jeg skal teste dette litt etter CSI New York...

Det lille jeg så av 720p på klubben var veldig bra. Synes 1080i var litt dårligere, men det er vel ventet ettersom den skalerer opp for så å la prosjektoren skalere ned igjen.

Har ennå ikke fått høytalerne i rett posisjon, men det kommer vel i løpet av uka.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et problem med min 7700.
    Av og til begynner bildet å "flakke".

Vanskelig å forklare, men tenk deg at lampen var et sterinlys... :roll:

Problemet går bort hvis jeg skrur den av og på.
    Det kan være borte noen timer, så skjer det igjen....

Flakkingen skjer både med bilde og ved hvit bakgrunn uten kilde.

Er det noen som vet hva dette er?
    Bør jeg sende denne tilbake, og hvordan gjør jeg så det?

Erling

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om det en noe feil med pæren, eller spenningen til denne. Ta kontakt med selger, og hør om den skal sendes inn for utbedring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer veumen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Regner med at du har redusert lampestyrken til økonomimodus Kaptein Krok? Hva slags lerret bruker du?
    Vil anbefale deg å kjøpe et Hoya ND2 filter til projektoren. Disse får du for noen hundrelapper hos optikeren. ND2 filteren reduserer lysutbytte med ca 50%, og du bør da være sikret et godt sortnivå. Får du dempet lysutbytte, vil også RGB flimmer reduseres betraktelig.
    Har hatt PE7700 en uke nå og er egentlig veldig fornøyd. Det til tross at jeg fortsatt mangler takoppheng og Greyline lerettet mitt. Kjører det nå midlertidig på et hvitt lerett og har ikke stort å utsette på det.
    Men man vil jo gjøre det meste ut av det som man har.

Så når det kommer til ND2 filteret, er det slik at dette lar seg feste på en "proff" måte, (slik som støvbeskyttelsen) eller må det henge i en teip a noe slag.
    For alt jeg vet kan dette være slik at det er noen form for standard, som også fotografer bruker til å klikke på linsene sine, slik det er ønskelig at en kan gjøre på PJen også. Er dette tilfellet?
    Da blir jeg en glad man. For veldig fornøyd med at jeg har en PJ som jeg kan bruke i svært så opplyst rom når dette er aktuelt.
    Kombinasjonen av dette og ND2 filter til The grudge osv, er som Hi-fil har nevnt, utrulig grei mener nå jeg
    Så, kan 450-500 Ansi være nok til å dra et godt bilde på et 180cm greyline lerrett ved bruk av ND2 linsa?

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet Hoya filter i størrelse 67 og 72mm. 62 er litt for lite og 72 er litt for stort.

Jeg tror at med litt gjengetape på et 67 filter, så skal det kunne skrus inn. 8)

Jeg hadde bare polariserings filter tilgengelig for å teste. Har nå bestillt 67mm HD2 av en kammerat som jobber i foto butikk. Usikker på pris enda.

Jeg så The Grudge uten filter på greyvision. Det hjalp ikke mye at det ikke var helt sort. Sov dårlig etterpå.... :wink:

Kaptein Kok

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    he he, nei, den filmen er ikke bare koselig..

:shock: trur det tar en stund før jeg i det hele tatt kommer til å begynne å skru i PJen min gitt :P Spørr han kammeraten din om han mener det er noen "klikkanordning" å fremdrive på dette filteret a. samt pris for oss andre

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk kalibrert pj min i går med dve plata, måtte få litt telefonisk hjelp fra en på forumet, forskjellen var overveldende, fikk skikkelig farger og en god følelse av 3D effekt, trudde jeg hadde lagret oppsettet, men etter og ha testet viste det seg at jeg ikke hadde fått det til så i kveld er det tilbake til kalibrering

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    ....Så, kan 450-500 Ansi være nok til å dra et godt bilde på et 180cm greyline lerrett ved bruk av ND2 linsa?
    Holder i massevis hvis du har et helt mørkt rom 8)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,638
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veumen
    :shock: trur det tar en stund før jeg i det hele tatt kommer til å begynne å skru i PJen min gitt :P Spørr han kammeraten din om han mener det er noen "klikkanordning" å fremdrive på dette filteret a. samt pris for oss andre
    Det er ikke noen slik klikk-anordning i fotomiljøet da de utelukkende benytter seg av gjenger og skrur de fast.
    Når han skriver at han vil bruke gjengetape og skru filteret fast til linsen er det ikke noe prekert egentlig.
    Det er bare at han får kilt det fast slik at det står, ikke noe fysisk inngrep med skrujern og annet på projektoren.
    Tenk deg at du skulle feste et filter i enden av en dorull. Det er ingen gjenger i dorullen, men med litt gjengetape blir det spenn mellom filter og dorull og dermed henger tingene.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, det var da forsåvidt gode nyheter. Ikke helt inneforstått med hva gjengetape er, men forestiller meg det ut fra navnet hvordan det fungerer. Må gjerne gå dypere i fremgangsmåte for en slik anordning på PE7700.
    Da det er så mange opplyste mennesker her på forumet kjører jeg på med et spm til.. (uten at dere må glemme foregående følgesmp)

Sitat Opprinnelig postet av oystein
    Hadde nok ventet en stund.
    Du har HDTV sier du, har den HD ready merke ? hvis ikke kan den sannsynligvis ikke brukes på HD sat. sendinger.
    Programselskapene har forlangt at datatrafikk mellom mottaker og skjerm skal scrambles/kodes slik at den ikke enkelt kan legges ut på internett. Denne kodingen ble klar i år og alle HD skjermer som takler dette er merket HD ready, nesten ingen er til salgs enda.
    Det blir nok mange som blir skuffet av de som allerede har brukt mange penger på HD skjerm når de oppdager at de ikke kan brukes til HD sendinger. :?
    De kan brukes på dagens testsendinger.
    Hvordan vil dette være på Pe7700? Oppløsningsmessig vil denne støtte HDTV. Men er det slik at den ikke vil klare å fremføre disse signalene da den ikke er merket "HD ready merke" :?: eller er dette forbeholdt skjermer..

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er nok mer hd kompitabel en de fleste plasma tver....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    den er nok mer hd kompitabel en de fleste plasma tver....
    he he, :lol: det vil si nok kompitabel?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, i hvert fall når man snakker 1280x720.

Høyeste nåværende HD oppløsning på 1920x1080, vil den skalere ned til 1280x720.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 16 av 47 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •