BenQ PE7700 (1280x720) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 47 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 933
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    med andre ord så har du tvilsom lyskontroll burre. de fleste vet vel nå at testrommet er 100% mørkt og med adeolerret.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    med andre ord så har du tvilsom lyskontroll burre.
    nope.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Status etter 3 dager med Benq7700:

Jeg merker litt til RGB flimmer. Er ikke kritisk enda, men jeg kan nok bli mer irritert etter som tiden går... :?

Det som irriterer meg allerede er sortnivå. Lengter til TV'en i sorte scener... Nesten i hverfall. Ved helt sort bilde, eller uten kilde, lyser det jo grått på lerretet. :cry:

Jeg blir irritert på ting av natur, og tenker allerede på å bytte ut PD'en. (Har samme problem med bilen, så om noen vil kjøpe en Jaguar X-Type 2.5 så gi beskjed. :wink: )

Spørsmålet blir da:

Er dette noe jeg må leve med? Kan noen som har sammenlignings grunnlag rate sort nivået på denne mot dyrere PJ'er? Er det revolusjonerende forskjeller på AMO III f.eks? CRT nisser kan holde kommentarene for seg selv, for med to meter under taket ville jeg hatt den i fanget. :wink:

Jeg holder til i stavanger, så om noen erfarne har lyst å stikke innom å se om dette skal være sånn, så er de vellkomne... (Jeg er ikke så huslig, men kan klare å by på kaffe i det minste.)

Jeg fremdeles Rimi DVD spilleren, men detaljene i sorte scener var jo der på TV'en... :roll: .. Plukker opp en 2910/3910 i neste uke.

Skal nå ta turen ned i kino rommet og se The Grudge. (Her er det vel en fordel med grått, for sort er mye mer skremmende. :shock: )

Kaptein Kok

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Skal nå ta turen ned i kino rommet og se The Grudge. (Her er det vel en fordel med grått, for sort er mye mer skremmende. :shock: )
    Kaptein Kok
    Hehe, ukens kommentar

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den passer bra i gullkorn kategorien...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har redusert lampestyrken til økonomimodus Kaptein Krok? Hva slags lerret bruker du?
    Vil anbefale deg å kjøpe et Hoya ND2 filter til projektoren. Disse får du for noen hundrelapper hos optikeren. ND2 filteren reduserer lysutbytte med ca 50%, og du bør da være sikret et godt sortnivå. Får du dempet lysutbytte, vil også RGB flimmer reduseres betraktelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Regner med at du har redusert lampestyrken til økonomimodus Kaptein Krok? Hva slags lerret bruker du?
    Vil anbefale deg å kjøpe et Hoya ND2 filter til projektoren. Disse får du for noen hundrelapper hos optikeren. ND2 filteren reduserer lysutbytte med ca 50%, og du bør da være sikret et godt sortnivå. Får du dempet lysutbytte, vil også RGB flimmer reduseres betraktelig.
    Den står i økonomi modus, men det hjelper ærlig talt ikke så mye. Jeg hadde og forventet mindre viftestøy i økonomimodus, men den er kostant.

Jeg har Adeo Greyvision 106". Dette har vel gain på 1.0. Hadde det hjulpet med et 0.8 gain lerret?

Er det bare å stikke innnom til en hvilken som helst optikker å skaffe filter? Noen som vet sikkert en plass i Stavanger hvor de har dette?

Gorm, du som har testet 7700 opp mot andre PJ. Hvordan vil du rate denne i sortnivå?

Som info: Jeg ser ikke de ytterste stripene under brightness kalibrering med DVE, så det er nok noe dynamikk i å hente i mørke scener med ny DVD...

Kaptein Kok

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået er ikke bra nok, men det er ene og alene på grunn av det høye lysutbyttet. Hoya filteret må du sikkert få optikeren til å bestille, men det tar ikke lang tid å skaffe. Mål diameteren på linsen, slik at du får bestilt riktig størrele på filteret.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre har sagt før meg her, ville jeg også forsøkt med en annen DVD-spiller. Regner med at denne "RIMI-spilleren" kun klarer det mest elementære, og i hvertfall ikke rettferdiggjør å brukes sammen med en 7700.

Verdt et forsøk i hvertfall...... :wink:

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Som andre har sagt før meg her, ville jeg også forsøkt med en annen DVD-spiller. Regner med at denne "RIMI-spilleren" kun klarer det mest elementære, og i hvertfall ikke rettferdiggjør å brukes sammen med en 7700.

Verdt et forsøk i hvertfall...... :wink:
    DVD'en ryker med første mulighet. Hadde en 3.000 kroners TV tidligere, så da var det ikke aktuelt med en DVD til 10.000.

Saken er at jeg har flyttet i lelighet med eget kino rom. Jeg må nå oppgradere litt etter litt.

Planen:
    Adeo Greyvision 106". "Check"
    Benq 7700. "Check"
    Denon DVD 2910/3910
    Denon AVR 2805/3805
    B&W høytalere. Kjøpes brukt, er ikke helt sikker på hva.
    5xStressless fra Ekornes
    HTPC

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å reklamere for mye for egne produkter i denne tråden så er bildedelen på 3910 etter det jeg har skjønt identisk. Greit å vite når en har muligheten til å spare x antall kroner.

Well well, back to topic igjen kanskje :wink:

Skjønner jeg det dithen at 7700 egentlig er litt for lyssterk til å være en projektor for de skikkelig sugne og kresne videofile Gorm? Og hvordan er sortnivået på denne i forhold til eksempelvis H30A som p.t. er referansen i prisklassen littegranne under denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sortnivået kan ikke sammenliknes på disse to enhetene, til det er PE7700 for lyssterk. Det er egentlig ikke noe stort problem, som nevnt, da det kan begrenses med for eksempel et ND2 filter. Fordelen med dette er selvsagt at dette filteret kan tas vekk, og lysutbyttet er høyt nok for en stue med en del "ambient" lys. På med filteret igjen, og projektoren fungerer glimrende i totalt mørklagt rom (på kveld/nattes tid).

Det blir akkurat som jeg tidligere har beskrevet når det gjelder Infocus SP7205. Begge disse projektorene virker å være kostruert med langt større lerret i tankene, enn det gjennomsnitts hjemmekinoen her på berget er utstyrt med.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,640
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildEye
    Tenkte meg nedom klubben i morgen for å se/høre på 3910. Dersom jeg får "bytterett" med henhold til macroblocking så kommer jeg vel til å plukke opp en.
    Har du dannet deg noen inntryk vedrørende hvordan Denon fungerer opp mot BenQ7700?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gått til anskaffelse av dedikert HTPC enda, så jeg bruker min bærbare Dell Inspiron 8600 med XP.

Blir en dedikert HTPC i kinorommet med tid og stunder, men vil gjerne ha dette til å virke optimalt i mellotiden.

Spørsmålet er da hvordan jeg får satt den til 1280x720...
    Skjermen på pc'en er 1280x800, og ellers er det bare 1280x768 som er valg. Noen hint og tips her? Finner ingen standard driver som passer.

Kaptein Kok

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ATI-skjermkort har de originale driverne den oppløsningen du er ute etter. Ellers er alternativet PowerStrip (se under HTPC-kategorien).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Har du dannet deg noen inntryk vedrørende hvordan Denon fungerer opp mot BenQ7700?
    Fikk ikke koblet den opp før i dag.

Denonen ser ut til å fungere bra, men jeg har ikke fått kalibrert spillern/prosjektoren skikkelig.

Virker som det er et problem med prosjektoren min dog. Den viser plutselig og helt uprovosert hel rødt bilde (rødtoner i alle farger, med normalt bilde). Dette har skjedd 6 ganger i kveld (første dagen jeg bruker den, da jeg ikke fikk signal kabel (10 meter component) før i går.

Problemet forsvinner når jeg bytter signalkilde og tilbake igjen med fjernkontrollen til prosjektoren. Noen som har noen tips til hva som er galt? Den ene gangen blinket det Oransje på power og Rødt på lampe lysene på toppen av prosjektoren - noe som i følge manualen tilsier at det er noe galt med lampa. Etter en avkjøling og restart fungerte den som "normalt" igjen. Har max 5 timer på pæra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke noen HDMI kabel, så jeg har ikke fått sjekket 720p eller 1080i fra denonen... Kommer snart.

Skal ringe BenQ i morgen for å sjekke hva problemet med rød fargen er...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Tenkte meg nedom klubben i morgen for å se/høre på 3910. Dersom jeg får "bytterett" med henhold til macroblocking så kommer jeg vel til å plukke opp en.
    Jaja... dette var interesant!!!

Med mindre jeg gjør noe feil så funker ikke HDMI fra 3910 til 7700.

Var og kjøpte en hdmi kabel (real cable 10 meter) i dag og får "unsupported" i 480/576p, 720p og 1080i i både RBG og Y Pr Pb.

Den søker og søker og finner til slutt "unsupported".

Er dette HDCP problemer? Eventuelt hva kan gjøres?

Denonen er sonemodet fra hifiklubben.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med mindre jeg gjør noe feil så funker ikke HDMI fra 3910 til 7700.
    Det kvalifiserer jo som direkte motgang.
    Jeg har og tenkt å kjøpe den DVD'en....

Fant du ut hva som var galt med PJ'en?

Hold oss oppdatert.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Du bør teste en DVI->HDMI overgang og heller benytte DVI-utgangen ved problemer med HDMI...

Side 15 av 47 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •