BenQ PE7700 (1280x720) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 47 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 933
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi som skal ha oss en HS50 kan selvfølgelig ikke ta dette alvorlig. I tillegg er de, som AK presiserer, svenske. :wink:

Husk også at HS50 trenger et hvitt lerret, mens PE7700 skal ha et grått. Derfor blir en test av disse på samme lerret naturlig nok ikke den beste sammenlikningen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Husk også at HS50 trenger et hvitt lerret, mens PE7700 skal ha et grått.
    Hvordan begrunner du det?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svensker har som kjent ikke sans for musikk, så jeg kan ikke tenke meg de har peil på bilde...
    Tror nok HS-50 er bedre enn svenskene tror.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    utrolig saklige komentarer mot svensker her, er det seriøst? da er iallefall jeg flau på deres vegne.. Meste av musikken jeg hører på er svensk for å være litt ot..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, husk at AVforum sikter på å bli en skandinavisk tjeneste, og det hjelper kanskje ikke så mye å rakke ned på "broderfolket", selv om det selvsagt bare er ment humoristisk... 8)

Synes for øvrig sammenligningen bærer klart preg av en preferanse for DLP og lysutbytte i utgangspunktet, og da går det selvsagt akterut for en lyssvak LCD.

I alle tilfelle gir 7700 mye for pengene uten tvil (er jo stort sett en BenQ 8700 med lavere støynivå, iallfall rent spesifikasjonsmessig), og folk som ikke trenger flyttbar linse eller er følsomme for regnbuer bør jo definitivt vurdere denne saken i aller høyeste grad!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver ikke å rakke ned på svenskene, men presiserer at det ikke er en fasit at to svensker mener LCD er mye dårligere enn DLP
    Ellers har denne tråpden vandret litt for langt fra tema, så nå er det tilbake til 7700.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Joda - HS50 har autoiris som gir et mørkere bilde når et skal være nettopp det. Da trengs heller ikke grå duk for å senke effekten av manglende sorthet. I tillegg er HS50 litt mindre lyssterk enn PE7700, noe som jo også taler for at et hvitt lerret kan være det optimale, også rent kontrastmessig.

For PE7700 er det nettopp av samme årsaker et grått lerret som er det optimale. PJen har ikke samme sortnivå, og et grått lerret gir en oppfattelse av litt mørkere sorthet, samtidig som kontrasten øker litt og lampa er noe sterkere.

Imidlertid bør rommet være ganske lyssvakt (jo mørkere jo bedre) når du har et hvitt lerret.

For øvrig er det ganske fornyelig at noen her i det hele tatt tar de fleipete uttalelsene om svensker alvorlig.
    Det må jo være lov å kødde litt, eller?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    HS50 er helt avhengig av hvitt lerret (eller Firehawk) for å gjengi noe som minner om dynamikk i mørke scener. Hvis ikke blir alt som skulle vært hvitt, også av en mørkere grå "farge".
    PE7700 har 900 ansilumens lysutbytte i "øko-modus", noe som er alt for mye i en normal hjemmekino. For å oppnå noe som minner om sortnivå, er grått lerret helt klart å anbefale.

EDIT: Der var jeg for treg gitt. 8)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel bare pga prisen at 7700 sammenligens med de LCDene her.. Den gang action var "stort sett den enenste aktuelle" HD2 projektoren, var det vel ingen som kunne si de foretrakk AE500 over den, om pris ikke ble tatt med i beregningen. LCD hadde dengang fordelen at man fikk mer oppløsning for pengene, når nå BenQ har fått prisen så lav at oppløsning pr piksel nærmest er lik for LCD og DLP, er det jo bare logisk at 7700 vil være bedre bildemessig. (AE700 og 7800(med sin lave oppløsning) har jo lenge vært konkurrenter her på forumet.) Skulle jeg kjøpt ny projektor til ~20k idag hadde ikke HS50 eller AE700 blitt med i vurderingen engang.(og de aller, aller færreste vil plages av regnbuer med det fargehjulet.)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en eller flere tråder her som tar for seg erfart kombinasjon mellom forskjellige PJer og de forskjellige typer lerret. Altså hva brukerne selv opplever som beste kombinasjon, og i ytterste konsekvens; verste sådan?

Det snakkes mye om alle mulige kombinasjoner av komponenter i anlegg. Det være seg kabler, lyddemping, refleksjoner, filtrering av strøm, kort sagt; alt mulig. Derfor spørsmålet....

Litt OT, men vi er jo inne på noe her ifm. PJen fra BenQ. :?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-fil
    PE7700 har 900 ansilumens lysutbytte i "øko-modus", noe som er alt for mye i en normal hjemmekino.
    Sånn forskjell er det altså på folk. Jeg har 1000 AL, og nesten hvitt lerret, og synes det gir det beste av både kontrast og sortnivå. (skal nevnes at DMDen er dempet for å unngå at det sorteste blir for grått.)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det en eller flere tråder her som tar for seg erfart kombinasjon mellom forskjellige PJer og de forskjellige typer lerret. Altså hva brukerne selv opplever som beste kombinasjon, og i ytterste konsekvens; verste sådan?

Det snakkes mye om alle mulige kombinasjoner av komponenter i anlegg. Det være seg kabler, lyddemping, refleksjoner, filtrering av strøm, kort sagt; alt mulig. Derfor spørsmålet....

Litt OT, men vi er jo inne på noe her ifm. PJen fra BenQ. :?
    Det er jo ytterst få "brukere" som har flere lerret stående hjemme? Tror nok de fleste sverger til det de selv har uten å ha sett andre løsninger, og at en slik diskusjon fort kan bli litt usakelig. Men det burde vært et glimrende tema på en projektor shootout.

Vi kan jo lage en egen tråd under lerret kategorien kanskje?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er jo at man kanskje etter hvert kunne se en rød tråd i innleggene dersom det tegner seg ut at eiere av samme PJ-modell generelt var mindre fornøyd med grått lerret enn hvitt eller omvendt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Sånn forskjell er det altså på folk. Jeg har 1000 AL, og nesten hvitt lerret, og synes det gir det beste av både kontrast og sortnivå. (skal nevnes at DMDen er dempet for å unngå at det sorteste blir for grått.)
    Ta en titt på PE7700 så skjønner du hva jeg mener. Den ville nok fungert ypperlig på et hvitt 140 tommers lerret. Den er MYE lysere enn projen din (pæren er også 40 watt "kraftigere").
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik min er kalibrert nå viser den såvidt under 1000Lm i RGB-hvitt. Dersom 7700 viser 900lm i hvitt ferdig kalibrert kan den jo ikke være lysere?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    burre, nå må du ikke glemme at det er mange måneder siden en 8700 var i testrommet, faktisk snart et år siden. når de testede projektorene har fått bedre og bedre sortnivå og så kommer plutselig denne med lavere kontrast, så er det vel relativt naturlig å konkludere med et dårligere sortnivå. og når da lysutbyttet er høyere en andre testede projektorer, så er det vel også naturlig å mene at lysutbyttet i ecomodus kunne vært en del lavere?
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slik min er kalibrert nå viser den såvidt under 1000Lm i RGB-hvitt. Dersom 7700 viser 900lm i hvitt ferdig kalibrert kan den jo ikke være lysere?
    Det er ikke min måling, men oppgitt lysutbytte fra BenQ.
    Hvis du har målt 1000Lm i RGB hvitt, så hadde jeg tatt med meg veldig mørke solbriller (med Hoya ND2 glass). :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE jørn: Selvfølgelig, men det var ikke det jeg kommenterte heller. Jeg aner ikke hvordan sortnivået eller kontrasten er på 7700. Jeg er bare uenig i at 900LM alltid er for mye i en normal hjemmekino.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For øvrig er det ganske fornyelig at noen her i det hele tatt tar de fleipete uttalelsene om svensker alvorlig. :)
    Det må jo være lov å kødde litt, eller?
    Beklager svenskehetsen! Den var ikke til å ungå da fingrene bare fløy over tastaturet mens jeg tenkte på vår alles kjære Jahn T.

Ellers enig at litt fleip må man tåle.

Setter ellers stor pris på de forskjellige sammenligninger av PJ`s. Bare sunt at ingen har samme teknisk vinkling på de forskjellige PJ`ene. Vi uvitende får ett bedre innsyn i de tekniske finurligheter

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det er ikke min måling, men oppgitt lysutbytte fra BenQ.
    Hvis du har målt 1000Lm i RGB hvitt, så hadde jeg tatt med meg veldig mørke solbriller (med Hoya ND2 glass). :wink:
    Om du går etter oppgitte lms, hvordan vet du hvordan 1000lms ser ut? måler du 50 projektorer rett fra rullebåndet vil du se det gjerne er avvik på oppmot(til tider over) 200lms.
    men ikke sant, 1000lm blir for lyst for deg, for meg er det midt i blinken. Var bare det jeg ville ha fram, at under 900lm ikke er en forutsetning som vil passe for alle.

Side 14 av 47 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •