BenQ PE7700 (1280x720) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 47 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 933
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Projektoren er helt klart beste kjøp under 20 tusen (etter min mening),
    Vet at dette blir grenseland, men hvordan vurderer du den mot HS-50 som nå ligger i sjiktet 22k?
    Tenker kun på bildet, ikke pris, regnbuer, støy, monteringsvennlig osv... KUN BIILDET!

7700 vs HS-50?
    Jeg lurer på støy og regnbuer også jeg, i tillegg til bilde...
    IKKE ØDELEGG SPØRSMÅLET MITT! :evil:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Hvis du generelt heller mot LCD projektorene bildekvalitetsmessig, så gå for HS50. PE7700 er ingen "fantastisk" ny DLP projektor, men snarere en 720p DLP projektor til en fantastisk pris.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Projektoren er helt klart beste kjøp under 20 tusen (etter min mening),
    Vet at dette blir grenseland, men hvordan vurderer du den mot HS-50 som nå ligger i sjiktet 22k?
    Tenker kun på bildet, ikke pris, regnbuer, støy, monteringsvennlig osv... KUN BIILDET!

7700 vs HS-50?
    Jeg lurer på støy og regnbuer også jeg, i tillegg til bilde...
    IKKE ØDELEGG SPØRSMÅLET MITT! :evil:
    Unnskyld, men det var da ikke sånn ment.

Åh, korr æ bryr mæ.....

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildestørrelse. Fant denne for dere som måtte være interesserte?

Newcomer dimme sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    Bildestørrelse. Fant denne for dere som måtte være interesserte?

Takker!

Litt vanskelig å lese, men det gikk bra til slutt :-)

Offset (eller "bildförskjutning" på svensk) ser ut til å være ikke-eksisterende, som tidligere indikert.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.avdtech.se har en Excelfil der du kan regne ut det meste du måtte lure på når det gjelder 7700.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettop kjøpt min første projektor, og dette er min første post etter å ha fulgt med på forumet i snart et halvt år. :!:
    Gikk til innkjøp av Benq7700 og Adeo Greyvision 106".

Rommet mitt er et dedikert kinorom på 3.5x4.5 meter med 2 meter takhøyde og hvite vegger og tak. Vurderer å male om. Har total lyskontroll.

Etter første titt med "rimi" dvd spiller og fabrikk instillinger er jeg fornøyd med alt unntatt sort vinå og et skjær i rødfargen. Merker minimalt til regnbuer. Jeg merker at de er der når jeg ser den store hvite skriften på sort bakgrunn under act breaks i Kill Bill.

Skjæret i rødfargen er spesielt synlig på setene i Pussywagon i Kill Bill og "gir hintet" i GT4 på PS2. Sort nivået gjør det umulig å se Angel og Buffy på DVD. De mørke senene går i ett.

Etter litt prøving og feiling fant jeg en "black level" instilling som forbedret kontrasten i sorte scener ved å skifte fra 0 til +7.5. Har nå skaffet et eksemplar av DVE og skal gå til verks i kveld.

Noen hint og tips her? Gorm?

Neste steg er å kjøpe ny DVD spiller. Tenker på Denon 2910 eller 3910... Har også bestillt komponent kabel til PS2, den er nå koblet med kompositt.

Kaptein Kok

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Første steg må utvilsomt bli å skifte DVD-spiller, ja.

Lykke til!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Har nå skaffet et eksemplar av DVE og skal gå til verks i kveld.

Noen hint og tips her? Gorm?
    Bildekalibrering ved hjelp av DVE

Grattis med 7700! Får vel min på tirsdag eller onsdag regner jeg med.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som aktiv på AVforum, Kaptein Kok!

Neste steg er å kjøpe ny DVD spiller. Tenker på Denon 2910 eller 3910... Har også bestillt komponent kabel til PS2, den er nå koblet med kompositt.
    Håper ikke du hadde kablet RIMI-spilleren til projektoren med kompositt også? For det blir som å teste skjerm/projektor med duggede briller med feil styrke i tung LSD(LCD?)-rus.

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er vel mer kafferus ettersom jeg har s-video. Det blir ny DVD i neste uke. Har ikke fått montert pj i taket ennå. Både lerret og PJ står på gulvet.

Er det noen som har erfaringer med Denon 2910 og 3910. Er det noen fordeler med den dyreste utenom Firewire for DVD-A/SACD? Er BILDET vært de ekstra kronene?

Kaptein Kok

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaringer med Denon 2910 og 3910. Er det noen fordeler med den dyreste utenom Firewire for DVD-A/SACD? Er BILDET vært de ekstra kronene?
    Etter hva jeg skjønner er bildet på de to spillerne omtrent identisk. Det er fortrinnsvis på lydsiden 3910 har fordeler framfor 2910. (Dette kan sikkert Hi-Fil og jfinneru si mer om).

Når det gjelder kabling, så kan nok eventuelle tendenser til utflytende rødfarge tilskrives kablingen. Dette blir nok bedre med RGB eller YUV (komponent).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme båten som deg Kaptein.

Vurderer Denon 3910 mot Pioneer 868...

Tenkte meg nedom klubben i morgen for å se/høre på 3910. Dersom jeg får "bytterett" med henhold til macroblocking så kommer jeg vel til å plukke opp en.

Ellers drøyer Yamaha lenge med å komme med sin nye topmodel (S2500) som ifløge avland.co.uk skal ha både i-link og hdmi.

Time will show...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildEye
    Tenkte meg nedom klubben i morgen for å se/høre på 3910. Dersom jeg får "bytterett" med henhold til macroblocking så kommer jeg vel til å plukke opp en.
    Hvilken projektor har du?
    Jeg trenger å finne ut om BenQ 7700 er "kompatibel" med Denon 2/3910 vedrørende MacroBlocking.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følgende:

BenQ 7700
    lerret 230cm

Mangler
    DVD spiller (Denon3910/Pioneer 868/YamahaS2500)
    HDMI kabel

Har foreløpig en dårlig dvdspiller (yamaha S510) som jeg har stort behov for å oppgradere. Trenger noe som er sonefritt, og RCE kompatibelt.

Hi-fil testet ikke noen farojuda(stavelse?) chiper mot den i testen deres. Noe jeg synes er synd med tanke på de problemene mange har med denne chipen...

Skal bli spennende å se. Pioneeren har ikke farojuda chippen, men den er snart 2 år gammel... de valgene, de valgene

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det går i alle fall helt fint å deponere på en Denon hos HiFi-Klubben.
    Da får du i alle fall muligheten for å teste Denon-spilleren opp mot BenQ 7700 og se om det vises MB på BenQ-en.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare spørre nå av ren uvitenhet, men dette macroblocking-greiene: Har i flere kvelder sittet og sett film (kanskje ikke spesielt etter dette), men foreløpig har jeg ikke sett noe til det. Kan dette være forskjell fra film til film? At det er mer plagsomt på noen?

Har jo 2910 og AE700 selv. Kan dette være et lignende tema som "blåses litt opp" som eksempelvis den "konvergens-saken" som var så hot for litt siden. :wink:

(les: at den skal være rimelig interessert og sær for å se det....?? :wink: )

Bare spør?

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par svensker som setter spikeren i kista for LSD sorry LCD gutta 8) .

Først denne.

Hallå igen, kan bara säga var på The Rock igår och körde igenom en projjarna Sharp Z2000, Z201, HS50 också den efterlängtade Benq7700. Jag måste bara säga att där var bra tryck i Benq och för dom pengarna tycker jag den var lätt bäst. Men hade jag fått välja utan penga limit hade jag nog valt Sharp Z2000.

Vi drog igång Xbox progressive på benq och det var helt otroligt djup, färger allting var klockrent. Tyckte även dithering som alla pratar om försvann inom just spelbiten. Jag kunde se lite antydan till det på Benq under film, men inte så det var störigt. Dom två sharpen och HS50 var väldigt lugna i bilden, fast jag tyckte dom var lite mer tillbakadragna hade inte det stampet i bilden. Sony stängde vi faktiskt av ganska fort vi var 3 st som kolla och alla var överens om att även om svärtan var fin så blev hela bilden väldigt mörk. Jag själv tycker så mörk bild som Sony hade är för bra alltså, sen var sharpen och Benq lite närmre varandra i svärta. Jag som kommer köra mycket Xbox, Pc tyckte Benq hade rätt tryck och skärpa från start. Sen går det givetvis att trixa till det i oändlighet, deras sharp och Sony var ju mer inställda än Benq. Den som ja ska säga jag gilla bäst inom film var Sharp Z201, otroligt skarp och fin bild, sen Sharp 2000, sen Benq tätt efter dom båda, sist men inte sämst tyckte jag sony, den var för grumlig i min mening. Många scener tyckte jag även Benq visa bättre bild än dom båda sharpen. Men den hade en lite softare bild som vid stillbild framför allt antydde till pyttelite suddighet. Inget du tänker på när du ser filmen rulla. Jag själv kommer köpa Benq, då jag inte har 10000:- mer, och sen det lilla extra det blev bättre, är det värt en fet förstärkare för 10000:-? Jag tycker inte det själv, men det är 4 riktigt fina projektorer. Hade den billiga sharpen varit lite nyare med 1280*720 hade jag nog tagit den, men den flög på upplösningen i mitt fall. Ska du se film och enbart film är sharp Z201 helt otrolig, och för dom pengarna woow. Men den ryker ju så fort det kommer lite mer högupplöst material. Lite synd, man blir lätt kär i den, men Benq liknar väldigt mycket en härlig färgglad Tv med sin bild och det gillar jag riktigt mycket med.

Svärta kan man nog diskutera i oändlighet och jag har nog insett att jag inte är svärtfreaket. Det stör mig inte att det är lite åt det gråa hållet. Benq piska alla när det gällde klarhet, alltså allt i filmen glänste på ett speciellt sätt, fast den är lite mindre skarp än sharp kändes den kristallaktig på nåt sätt. Lite mer åt det digitala hållet, men jag gilla det väldigt mycket. Det var som jag sa i butiken, det är bara en smaksak nu, det är 4 riktigt grymma projjar. Men designen är snygg och fjärren är cool, härliga inställnings möjligheter, allt sånt är härligt. Sen har den bild i bild, vilket jag inte vet säkert om Sharp och Sony har. Det är ändå ett litet plus, rätta mig om jag har fel?

Det blev rätt mycket här nu men jag ville få sagt min känsla som inte är så inbiten och fast i projjträsket än. Men ögon har jag att se med ändå, inga regnbågar för min del på nån av dom jag titta på.

Så denne.

Oj oj oj, storsmisk om jag får säga mitt.

Började med Benq, grymt bra svärta, ok färger (helt okalibrerad). Vi körde ett test för att se om jag var känslig för regnbågar, rullande hjul test, inga problem för mig. I rummet där vi satt stod en dörr på glänt som släppte in ordentligt med ljusrörsljus. Såg det knappt på Benq:n men man kunde anan det. Jag var mycket häpen i jämförelse med den Sanyo Z3 som jag kollat in nyligen, jag gillar nog DLP så är det bara. Satt bara en timme ungefär så det går liksom inte ge ett fullt ärligt omdöme, mer än att jag var häpen..

Som tur var hängde det en Sony HS50 i taket som vi körde igång, på fullaste alvar så undrade jag när den skulle värmt upp klart o komma igång. Ljuset som tidigare bara anades från dörröppningen slog in som en brand på duken nu, svärtan räckte helt enkelt inte till för att svälja ljuset på samma sätt som dlp:n. Bilden kändes stirrig i jämförelse med Benq7700, kontrasten var liksom helt borta o det ljusa partierna brände ut i pixlar. Testade att köra projektorn med dess fulla styrka 1200Ansi, nu pajade bilden helt –pixelfest. Mmm LCD är nog inget för mig.

Jag hinner inte skriva så mycket nu, men jag är övertygad om vad som passar mig nu. Snackade en hel del med Jimmy och han anser denna Benq vara i samma klass som ex Marantz S3 och de andra dyrgriparna. Ett fynd alltså, eller ett försäljningsknep. Skall dit i nästa vecka med flickvännen(hon kunde inte hänga på nu), tänkte köra lite 720p material som jag har på min laptop, det skall bli kul. Jag fick ett mycket seriöst och bra första intryck av butiken. Det finns 7 st Benq på lager just nu.

Förlåt om jag inte snackar dithering o gain, har liksom inte kommit dit ännu. Kanske är det kul att höra vad ett otränat öga ser också

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,642
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Må bare spørre nå av ren uvitenhet, men dette macroblocking-greiene: Har i flere kvelder sittet og sett film (kanskje ikke spesielt etter dette), men foreløpig har jeg ikke sett noe til det. Kan dette være forskjell fra film til film? At det er mer plagsomt på noen?

Har jo 2910 og AE700 selv. Kan dette være et lignende tema som "blåses litt opp" som eksempelvis den "konvergens-saken" som var så hot for litt siden. :wink:
    Ja, i aller høyeste grad er dette et fenomen fra film til film.
    Ranarne - svensk sak har skikkelig nasty Macroblocking flere steder.
    Det var under den filmen jeg fikk opp øynene for problemet.
    I senere tid etter jeg ble kjent med problemet finner jeg det igjen i mye mindre grader i andre filmer. Men som sagt, det er forskjellig fra tittel til tittel og hvordan den er komprimert, samt bildemiljø.
    Man merker det ved skyer, himmelgraderinger, skyggegraderinger særlig i c.g. animasjon, sjø, tåke osv.

Dette er et slikt, "jeg vet om problemet, og jeg leter etter det".
    Da ser jeg det også. Kan sikkert sidestilles med de som leter etter VB og andre "feil".

Se mitt screenshot fra Ranarne her:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...vds550#6896216

Det var omtrent like framtredende på Panasonic AE 700 som på Infocus X1 hvor bildene er tatt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par svensker som setter spikeren i kista for LSD sorry LCD gutta .
    Det er vel å ta i litt. Dessuten så stoler jeg ikke så veldig mye på at et par svensker sitter med fasiten. Men jeg betviler selvsagt ikke at de likte DLP projektorene bedre.

Side 13 av 47 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •