Toshiba mt-200 eller Panasonic pt-ae700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toshiba mt-200 eller Panasonic pt-ae700

Er veldig usikker på hvilke av disse prosjektorene jeg skal velge... ops:
    Noen som har erfaringer de vil dele? takker

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lest denne tråden og denne tråden?
    Lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lest begge... Har kun fått sett Toshibaen..

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme dilemma for ikke lenge siden. Valget falt til slutt på Toshiba'en. Hovedsaklig pga. prisen, men også fordi det var historier om dårlig konvergens ++ samt irriterende småting som at vifta gikk fortere når PT-AE700'en var satt til takmontert modus.

Jeg er strålende fornøyd med MT200'en sålangt, selv om den høyere oppløsningen på AE700'en hadde vært fin å ha. Heldigvis er jeg ikke plaget av regnbuer med denne projektoren

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett mye på AE700, og endel på MT200 (på HFK), og det er ingen tvil om at jeg synes AE700 er den beste hva ren bildekvalitet angår. Driftsikkerthet, konvergens, og andre feil kan jeg ikke si noe om bortsett fra at de 2 AE700'ene jeg har sett hadde bra konvergens og ingen andre feil.
    MT200 er for all del heller ikke dårlig, men jeg synes mellomlegget er verdt det om man har mulighet til å gå opp en steg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er svartnivået på disse? er panasonicen bedre der?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mt200 har nok et vesentlig bedre sortnivå. Når det gjelder dynamikk i mørke scener er også mt200 mye bedre.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Offset på MT200 passet meg også mye bedre enn AE700 (som har null offset i utgangsposisjonen).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom regnbuer ikke er et problem, kan du nok bruke 200en. Dersom du er sensitiv for dette, vil jeg sterkt anbefale 700en. Så Toshibaen i Grimstad, og regnbuene "flagret" på Gladiator.......... :wink: Vurderte prosjektor i denne prisklassen lenge selv, og valgte Panasonic. Kan selv absolutt forsvare pristillegget opp til 700en.......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme dilemmaet som deg...valget stod mellom MT200 og AE700 ....men jeg kunne ikke få meg til å legge ut de ekstra 4000 kronene,jeg tror at som en førstegangs prosjektor må MT200 duge mer enn nok...men jeg hadde selvsagt mest lyst på AE700 ,da den er bedre...
    Disse 2 virker som de beste valgene i 10-15 000 kroners klassen,ihvertfall for hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også vurdert Optoma H31. det blir nok en av de 3 noen som har erfaringer med denne? skål

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mt200 har nok et vesentlig bedre sortnivå. Når det gjelder dynamikk i mørke scener er også mt200 mye bedre.
    Har du sammenlignet sortnivået på de samtidig? Når det gjelder dynamikken i det sorte kan jeg være enig.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AE700 rimelig friskt i minnet, og det er ingen tvil om at MT200 her har bedre sortnivå. Det skulle bare mangle faktisk.
    MT200 har også et 6 segment fargehjul som spinner på 5x, slik at regnbueproduksjonen bør være på et minimum. Jeg kan i hvert fall ikke se regnbuer fra den.
    MT200 er etter min mening fullt på høyde med SP4805, og overgår denne faktisk på flere punkter (utseende og støy). Jeg kan ikke forstå hvorfor MT200 er så lite omtalt på diverse forum, for det er en meget god hjemmekinoprojektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Hi-Fil:
    Faktisk så oppgir alle de europeiske nettstedene spinn til 4x. Det er bare det amerikanske nettstedet som oppgir spinn til 5x. Det amerikanske nettstedet oppgir også kontrast til 2000:1 mens de europeiske oppgir 2500:1? Blir det noe omtale av mt200 snart?

Uansett så er jeg strålende fornøyd med bildekvaliteten til mt200. jeg har ikke sett ptae700 så jeg kan ikke vurdere mt200 mot den. Men jeg har sett epson tw200H. Min personlige mening er at mt200 gruser tw200 noe fryktlig i kontrast og fargebrillians. Og det på tross av en enorm forskjell i oppløsning.

Jeg har heller ikke lest en dirkete sammenligning av ptae700 og mt200, men det jeg har sett er 4805 vs mt200 (www.bigscreen.se) og 4805 vs ptae700 (www.projectorcentral). Dommen på projectorcentral var at ptae700 var litt bedre enn 4805 og dommen til bigscreen var at mt200 var litt bedre enn 4805. Dette skulle vel munne ut i en minimal forskjell mellom ptae700 og mt200. Ptae700 har andre kvaliteter som kan forsvare mellomlegget, blant annet zoom og lens-shift, men jeg er usikker på om bildetkvaliteten kan forsvare 3500 ekstra kroner.
    Dette spørsmålet kan kanskje andre besvare.

Når det gjelder hvorfor mt200 får så lite spalteplass kontra benq, panasonic og infocus kan det ha sammenheng med holdningen jeg møtte i HFC når jeg spurte om 4805 forsvarte de ekstra kronene i forhold til mt200 (Dette var med prisen 14999). Selger svarte: Jo men mt200 er jo Toshiba ... Siden de fleste eldre Toshiba modellene er identiske med infocus sine modeller skjønner jeg enda mindre.

Mvh
    Oddbjørn

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har AE700 rimelig friskt i minnet, og det er ingen tvil om at MT200 her har bedre sortnivå. Det skulle bare mangle faktisk.
    Ok, jeg har jo ikke sett de på samme duken heller, og det betyr litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ptae700 har andre kvaliteter som kan forsvare mellomlegget, blant annet zoom
    det er zoom pá min mt200 ihvertfall ,digital ogsá sádan.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja mt200 har zoom 1,2x Pt-ae700 har 2x. En ganske formidable forskjell. Men jeg tror nok vi er på lag vi mt200 eiere ...
    Mvh
    Oddbjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •