Infocus X1, AVer TVBox3 og best mulig tilkobling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infocus X1, AVer TVBox3 og best mulig tilkobling

Har overnevte komponenter og har koblet til DVD-spiller, Xbox og PS2. Det er imidlertid kun en S-video inngang på AVerboksen og dermed er komposit eneste gjenværende mulighet for de andre komponentene.

Dette er jo ikke akkurat optimalt, men finnes det en annen løsning for meg?? Jeg har ikke sorroundreciver, men jeg kan kanskje kjøpe en billig sak?

På forhånd takk...

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ta en titt på Marantz SR4300 og Denon 1803..
    www.avhifi.no og www.hifiklubben.no

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Det er jo forjævlig å måtte kjøpe en surroundforsterker til kr. 4000,- ++ bare for å bruke den som tilkoblingsboks da... :cry:

Har sett på en sak som Oslo Hifi Center selger også >>

http://www.b-tech-int.com/BT945.htm

Koster ca. kr. 2000,-, men hvordan skal jeg få koblet til denne igjen? Scart > s-videoadapter til AVerboksen og så kjøre RGB scart på alt??

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det bare er DVDen som er S-video, ville jeg koblet den direkte ihvertfall...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har et poeng, men det er ikke så lett å gjennomføre! S-videokabelen må da være 15 meter lang for å rekke bort til prosjektoren!

For bruktbart resultat må jeg har ha en kabel til mange tusen kroner og det er ikke aktuelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid så enkelt dette, men jeg vil vel anbefale at du på sikt kjøper deg en skikkelig forsterker, så vil du slippe disse problemene og ikke minst gi deg nye muligheter mht. til kabler.

Er for øvrig ikke så sikker på at du trenger å bruke tusenvis av kroner på en lang s-video kabel. I starten benyttet jeg en 10 meter lang s-video kabel fra Biltema til ca. 50 kr., bare for å ha noe inntil videre for å teste ut med, og som uansett ville være bedre enn å benytte rca-kabel. Når jeg etter en stund byttet denne ut med en monster-kabel på 7 meter, ble jeg svært skuffet over hvor marginalt lite bedre bildet ble. 7 meter monster kostet meg bortimot tusenlappen. (Er klar over at monster heller ikke er bra nok dersom man virkelig skal være kresen.)

Dette avhenger av hvilke krav du stiller. Men jeg regner med at du ikke er ekstremt kresen, da du ikke er av den typen som bruker tusenvis på kabler eller ser noe hensikt i å bytte ut forsterkeren.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tom2
    Ikke alltid så enkelt dette, men jeg vil vel anbefale at du på sikt kjøper deg en skikkelig forsterker, så vil du slippe disse problemene og ikke minst gi deg nye muligheter mht. til kabler.

Er for øvrig ikke så sikker på at du trenger å bruke tusenvis av kroner på en lang s-video kabel. I starten benyttet jeg en 10 meter lang s-video kabel fra Biltema til ca. 50 kr., bare for å ha noe inntil videre for å teste ut med, og som uansett ville være bedre enn å benytte rca-kabel. Når jeg etter en stund byttet denne ut med en monster-kabel på 7 meter, ble jeg svært skuffet over hvor marginalt lite bedre bildet ble. 7 meter monster kostet meg bortimot tusenlappen. (Er klar over at monster heller ikke er bra nok dersom man virkelig skal være kresen.)

Dette avhenger av hvilke krav du stiller. Men jeg regner med at du ikke er ekstremt kresen, da du ikke er av den typen som bruker tusenvis på kabler eller ser noe hensikt i å bytte ut forsterkeren.
    Hva fikk deg til å tro alt dette om meg? :shock: Hehe...
    Jeg har nå et Densen og Audiovectoroppsett som koster rundt 60000,- og i tillegg Nordost og Monsterkabler for ca. 10000,-.

Stereoforstere har jo som kjent ikke alle disse tilkoblingsmulighetene!

Har i dag kjøpt meg 2 m. Monster s-video til kr. 1095,- og ser ut til å fungere bra. VGA kabel har jeg holdt på å lage i hele kveld, så hvis du leser posten om FTP/STP nettverkskabel som VGA så kan du lese hvordan det gikk... :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser jo nå at du har lagt deg på et noe høyere nivå mht. utstyr enn hva jeg først trodde. Mitt forrige innlegg blir derfor mindre relevant.

Ditt hovedproblem synes å være at du er "fanget i en stereoverden" med et kostbart utstyr som du forståelig nok nødig vil kvitte deg med. Spørsmålet er om ikke du før eller siden burde forsøke å kvitte deg med den gamle forsterkeren (til en akseptabel pris vel og merke), for å heller satse på en god hjemmekinoforsterker.

Med ditt nåværende utstyr er du avhengig av ymse bokser og overganger, som helt opplagt vil redusere kvaliteten på både lyd og bilde. Kvaliteten blir sjelden bedre enn hva det svakeste leddet skulle tilsi - som kjent.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... Må ikke nødvendigvis kvitte meg med Densenutstyret etterhvert, noe jeg heller nødig vil! Løsningen er B-340. Densens 4 kanals effektforsterker. Denne kobles til forforsterkeren min (B-200) samme med min nåværende B-300XS 2 kanals effektforsterker. I tillegg kjøper jeg også en hjemmekinoreciver i en overkommelig prisklasse og bruker denne som surroundprossesor (kobles til via pre-amp utgangen).

Men da ryker det for 20-30000 bare i elektronikk + høytalere. På nåværende tidspunkt har jeg ikke noe særlig plass til flerkanalslyd og ønsker derfor heller ikke å påkoste meg dette. Jeg vil bare ha innganger! :wink:

Løsningen ser ut til å være en kurant hjemmekinoreceiver med pre-amp og samtidig få radio. (B-800 koster 9000,- :? )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •