Dumt å kjøpe projektor nå??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er du svært opptatt av sortnivå og plasseringsvennlighet ikke er en issue, samt at regnbuer heller ikke er noe problem, eller at viftestøy ikke skjenerer deg, bør du absolutt gå for BenQ7800.

Send en PM til Bidda da han snart skal selge sin BenQ7800 :wink: (har vel hatt denne i et par mnd nå).

Dersom du har en Z2 med kontrast 2500:1 er jeg meget interessert i å kjøpe denne, Mr Spock :wink:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Er du svært opptatt av sortnivå og plasseringsvennlighet ikke er en issue, samt at regnbuer heller ikke er noe problem, eller at viftestøy ikke skjenerer deg, bør du absolutt gå for BenQ7800.

Send en PM til Bidda da han snart skal selge sin BenQ7800 :wink: (har vel hatt denne i et par mnd nå).

Dersom du har en Z2 med kontrast 2500:1 er jeg meget interessert i å kjøpe denne, Mr Spock :wink:
    Tenkte bare å få litt fart i denne tråden jeg da ! :roll: Det er jo fredag.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Og når hd3 chippene er her så venter vi på hd4 chippene - ikke sant??
    HD3 er rett rundt hjørnet, og hd2 modeller vil vel logisk nok falle en del i pris som følge av dem. HD4 er det vel ikke snakk om enda, så å vente på dem blir vel som å vente på playstation 4.

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som aner hva kastelengden på BenQ 7700 blir? Har målt og flyttet på møbler og malerier, og akkurat tilpasset stua til en 7800...

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen som aner hva kastelengden på BenQ 7700 blir? Har målt og flyttet på møbler og malerier, og akkurat tilpasset stua til en 7800...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erikk
    Blir nok rimelig lik 7800 8)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr_Spock, jeg er uenig i at det ikke fins noe riktig tidspunkt. Et godt tidspunkt for å kjøpe enhver projektor er når neste modell er annonsert eller nettopp kommet. Da faller ofte prisen betraktelig på kort tid. Som med alt annet.

Ellers har jeg lest at PE700 er bra på sortnivå, men har likevel et stykke igjen til DLP-projektorer i samme prisklasse. Jeg er klar over at CRT er det eneste som kan tilfredsstille mine krav til sortnivå, men man må jo gjøre det beste ut av situasjonen etter lommebok og plass.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tildels enig i at det finnes tidspunkt som er bedre enn andre til å kjøpe projektor mhp. nye modeller. Men ofte faller prisen mye på utgående produkter når en etterfølger blir annonsert, og det er da derfor riktig for noen å kjøpe på det tidspunktet. Noen kjøper helst rett etter release for å ha det nyeste, samt at det går lenger tid før man trenger å oppgradere igjen.
    Ellers har jeg lest at PE700 er bra på sortnivå, men har likevel et stykke igjen til DLP-projektorer i samme prisklasse.
    Dette er selvsagt helt umulig å fastslå uten direkte sammenligning, men etter hva jeg husker står ikke AE700 noe særlig tilbake for hverken PE7800 eller MT200 på sortnivå.

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    som å vente på playstation 4.
    Noen som vet spec på PS4?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet spec på PS4?
    Vennligst ta det spørsmålet i Gaming kategorien.

Takk,

Newcomer Gazza sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops:
    Var ment som en kødd, men OK
    Om 4 år poster jeg om Playstation 4 i gaming
    Tulling skal vel foregå i chitchat. Sorry 8)

Gazza

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ment som en kødd, men OK
    Om 4 år poster jeg om Playstation 4 i gaming
    Tulling skal vel foregå i chitchat. Sorry
    Jeg er tydeligvis litt treg i oppfattelsen, men men.
    Uansett, ta de diskusjonene i chitchat ja.

Takk,

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Mr_Spock, jeg er uenig i at det ikke fins noe riktig tidspunkt. Et godt tidspunkt for å kjøpe enhver projektor er når neste modell er annonsert eller nettopp kommet. Da faller ofte prisen betraktelig på kort tid. Som med alt annet.

Ellers har jeg lest at PE700 er bra på sortnivå, men har likevel et stykke igjen til DLP-projektorer i samme prisklasse. Jeg er klar over at CRT er det eneste som kan tilfredsstille mine krav til sortnivå, men man må jo gjøre det beste ut av situasjonen etter lommebok og plass.
    Når det gjelder tidspunkt å kjøpe proj er jeg jo enig i at det lønner seg prismessig å kjøpe når en ny model kommer. Men det er jo ikke bare prisen som ar avgjørende for proj kjøp?

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder DLP chip, så er HD4 ein billigvariant med dårligere specs enn HD2+.. Har og lest test av HD3 vs. HD2+ der dei ikkje klarte å få HD3 til å matche Hd2+, dette uten at eg har sett specs. på HD3 så eg kan seie noke om denne..

Uansett, HD4 er langt dårligere enn HD2+ . Derfor mellom anna Sagem DLP TVene med HD4 (50") er 2/3 av prisen til HD2+ 56" utgava..det er ikkje kun dei 6" i forskjell som gjer at prisen er 10.000,- lavere.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha en projektor med god billedkvalitet så kan du like godt kjøpe den nå og glede deg over å se film på stort lerret. Her er det bare snakk om ditt budsjett og teknologi du foretrekker.

Skal du derimot absolutt ha det siste av det siste og har budsjett til det, er det kanskje lurt og vente, ihvertfall til CES i Las Vegas til helgen er over.

720P projektorer har vel snart nådd sitt maximum forbedrings potensiale, men 1080P???
    Se på dette regnestykket:
    1280x720=**** 921600 Pixler
    1920x1080= 2073600 Pixler
    Dette dobler oppløsning og mer enn det. Med bedre oppskalering og forhåpentligvis filmmateriale og HD TV sendinger i 1080 i eller p snart.

Her er det bare å drømme om hard priskonkurranse så disse PJ'ene raskt kommer ned fra High End prisene til et nivå vi dødelige kan betale.

I mellomtiden får vi sitte å kose oss over imponerende bra bilde fra en 720P PJ. hvis man har valgt riktig og ikke er for pirkete.

Optoma,BenQ,Infocus og Projektiondesign er de som skiller seg ut. Billedkvaliteten mellom disse er ikke så veldig stor i 720P modeller.

Det er ikke bare billedkvalitet som teller. Konstruksjonskvalitet,produksjonskvalitet,servickv alitet,glassoptik,driftsikkerhet er alle stikkord som ofte glemmes i valget av PJ. Prøv å gjør et søk i forumet over hvilke merker hvor folk har klaget mest over tekniske feil og problemer, og dårlig reperasjon service.

Så får man velge om man vil spare noen kroner kontra konstruksjonskvalitet og service. Og ikke glemmeg å ha medfølelse med dem som er delegert ned til en LCD PJ., fordi de har regnbueproblemer, eller er gjerrige og heller vil se et dårlig bilde med screendoor,uskarpe bilder, døde piksler og paneler med "fading color"(sorry, kunne ikke dy meg!)

"The waiting game" er ihvertfall ikke en løsning da problemstillingen vil kontinuere i det uendelige, mens vi med PJ. koser oss med film på store lerreter i time etter time mens andre venter og venter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Nå er jo dette spørsmålet evig aktuelt, men siste innlegg før de to fra i dag er fra 30. januar 2005

Jeg begynte å lure selv når trådstarter lurte på om han skulle investere i en BenQ 7800 til 17K nå....

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    ......Send en PM til Bidda da han snart skal selge sin BenQ7800 :wink: (har vel hatt denne i et par mnd nå)......:
    Hmm......+ ett år ;-) er fremdeles godt fornøyd, ingen feil.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som lurer fikk jeg en ny SP4805 til ca. halv pris som jeg er svært godt fornøyd med og kommer til å ha i lang tid fremover. Skal bygge hjemmekino i ny leilighet snart, så penga får bein å gå på, og ny projektor er laangt ned på prioriteringslista for øyeblikket

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Og når hd3 chippene er her så venter vi på hd4 chippene - ikke sant??
    Nei, for da er en prototyp på hd5-chippene vist på en messe i Korea.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en ganske enkel regel i forhold til utstyr der det er en rivende utvikling: Når man har bruk for et produkt i den kategorien, så kjøper man det som passer best til ens krav i det markedet som er akkurat da, og ser seg ikke tilbake på en stund. Det vil alltid komme noe bedre. Å alltid vente på det som er bedre er det samme som aldri å kjøpe. Eneste grunnen til å vente er hvis det ikke finnes noen produkter som kan leve opp til dine minimumskrav, men her er det lett å gå i fellen ved å kontinuerlig oppgradere minimumskravene til det uoppnåelige.

Mitt råd: Få opplevd noen av de aktuelle projektorene i praksis før du kjøper. Det er forskjell på å lese spesifikasjoner og andres erfaringer og å selv oppleve i praksis.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •