Er det kommet noe info til Panasonic PT AE900 ....? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg spår at det kommer en ny modell i løpet av høsten ja. Om den vil hete PTA-E900 blir bare gjetting. Tipper jeg begynte å prate om PTA-E900 før ingeniørene hos PAnasonic gjorde det.
    Dersom Panasonic fortsetter som før er det logisk at neste modell heter PT-AE900. Hva spesifikasjoner anngår tror jeg bare vi må sitte pent og vente

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette burde jo være en egnet spørsmålsstilling i en IQ-test. Feks:

"Hva blir neste tall i følgende tallrekke: 100, 200, 300, 500, 700...

a. 701
    b. 800
    c. 900
    d. 927

eller:

"Når modul 2 lanseres før produkt Y, blir produkt X med modul 1 erstattet med...

a. Produkt 1 med modul Y
    b. Produkt Y med modul 2
    c. Produkt Y med modul 1
    d. Produkt X med modul 2

Hverken sannsynlige eller korrekte svar premieres :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper den vil hete AE1000!

Det hadde iallefall jeg kalt den når jeg alikevel er så nærme tusen.

Tenk på rema 1000. Hette ikke den rema 100 først? Og så rema 500.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer sikker til å hete AE 750, oppgradert AE 700 med D5 panel.

Så om ett år etter der igjen kommer AE 950.....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den kommer sikker til å hete AE 750, oppgradert AE 700 med D5 panel.
    Regner med det er spekulasjoner? Jeg har også hørt at det skulle komme en oppgradert versjon med D5 paneler, men det er jo bare synsing.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Jeg tipper den vil hete AE1000!

Det hadde iallefall jeg kalt den når jeg alikevel er så nærme tusen.

Tenk på rema 1000. Hette ikke den rema 100 først? Og så rema 500.
    Jeg trodde at 1000 i Rema1000 opprinnelig sto for antall artikler/produkter i butikkene. Det skulle være et begrenset utvalg og prisen skulle være lavest mulig. :shock:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår at man kaller den opp etter antall solgte modeller. Dvs at den første fra produksjonslinja heter a1. I tillegg bør man drive konstant utvikling av produktet, slik at f. eks. C45000 er et langt bedre produkt. De norske modellene bør rosemales.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvordan markedsfolkene hos Panny tenker, men "1000" er jo godt innarbeidet i veldig mange andre sammenhenger. Tror det er rimelig safe å tippe 900 med D5, men kanskje er det lov å håpe på noe som i større grad symboliserer gleden ved hjemmekino.... feks 1001? Det hadde ihvertfall vært en bra match med D"6" :wink:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper den kommer til og hete AE 1080

Litt mere info:

News Release
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Epson Announces True-HD 1080p LCD Panels for 3LCD Projection Systems

- TOKYO, Japan, October 18, 2004 –

Seiko Epson Corporation ("Epson") today announced that it has completed development work on its D5 series of true-HD-ready high-temperature polysilicon (HTPS) TFT liquid crystal panels for 3LCD-type front-projectors and large-screen HDTV LCD projection televisions for the home. Epson will start shipping development samples of the new panels in October 2004 and plans to begin shipping the panels in production quantities in May 2005.

Epson, which developed the new D5 series expressly for consumer markets, sought to enhance brightness by increasing the aperture ratio and also to maximize contrast and resolution. Responding to demands from the consumer market for even better picture quality and lower prices, Epson announced in June that it had developed its first panel in the D5 series: a 0.7-inch, 720p model. Now joining the D5 series lineup is a 0.9-inch, 1080p model designed for true-HDTV systems. This latest addition to the lineup will allow users to enjoy true-HDTV picture quality on projection systems employing the 3LCD design, which uses three HTPS panels.

Features of the newly developed panel in the D5 series

High resolution
    A 10-micron pixel pitch in a 0.9-inch, 1080p panel enabled by high pixel density fabrication technology
    • The same resolution as the earlier 1.3-inch, 1080p liquid crystal panels in the D4 series, but in an even smaller-size (0.9 inch)

High contrast
    The higher contrast was achieved by using a new addressing scheme
    • 20% higher contrast than our earlier 1.3-inch, 1080p panels

The panels in the D5 series offer enhanced brightness at the same lamp power and the same resolution in a smaller form factor than earlier D4 series panels, thus enabling bright, compact projection systems that are easier on the environment and provide outstanding picture quality at a high performance-to-cost ratio.

Sample specifications
    Comparison of the D5 series panels to earlier D4 series 1080p panels

Previously developed D5 panel Newly developed D5 panel Earlier 1080p panel (L3D13U)
    Technology D5 D5 D4
    Effective pixels 1284 x 724 (720p) 1920 x 1080 (1080p) 1920 x 1080 (1080p)
    Screen size (diagonal) 0.7 inch (1.8 cm) 0.9 inch (2.3 cm) 1.3 inch (3.3 cm)
    Pixel pitch 12 microns 10 microns 15 microns
    Aperture ratio 60% 51% 58%
    Contrast 750 : 1 600 : 1 500 : 1

Details about the technology used in the new D5 series will be presented at FPD International 2004, which will be held at the Pacifico Yokohama convention center from October 20 - 22.

.

Enda mere info på denne: http://www.epson.co.jp/e/newsroom/newsroom_index.htm

Kanskje det kommer to nye modeler: AE 720 og AE1080

Epson leverte prøver på D5 panelene til produsentene i Okt/Nov 2004, men først i april/mai 2005 er de klare til og levere ordrer.

Da kan det hende vi må vente til høsten ja.......

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dt er jo ikke sikkert at Panasonic kommer med 2 modeller selv om Epson kommer med 2 nye paneler. Samt at en eventuell 1080p versjon nok vil bli for dyr for de fleste, ihvertfall i starten.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Dt er jo ikke sikkert at Panasonic kommer med 2 modeller selv om Epson kommer med 2 nye paneler. Samt at en eventuell 1080p versjon nok vil bli for dyr for de fleste, ihvertfall i starten.
    Det har du helt rett i, for de har jo hatt D4 1080p paneler ganske lenge, mens de fleste produsentene har brukt D4 720p paneler.
    Men det er jo en morsom gjettekonkuranse det her da

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å gjette og drømme er halve gleden ved denne hobbyen Jeg tror forøvrig at produsentene fortsatt vil utvikle modellene for ofte til at oppløsningen blir egnet som betegnelse. Det måtte isåfall bli i kombinasjon med noe annet, i likhet med biler der motorvolum eller effekt ofte brukes som skrytefaktor etter modellebetegnelsen. Hva med f.eks "Panasonic Model VI 720 "?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med f.eks "Panasonic Model VI 720 "?
    Tviler på at det kommer til å skjer, det er vel heller ingen idag som navngir projektorene sine på den måten?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om det ikke kan utelukkes at noen vil bryte mønsteret, er jeg enig i at det er lite sannsynlig at oppløsningen innføres som en del av modellbetegnelsen. Hvis dette hadde vært ansett som salgsfremmende, ville det nok vært innført allerede. Med tanke på at AE700 selger så bra, tror jeg at neste modell vil komme tidligst i oktober, at den vil få D5-paneler, 2.generasjons dynamisk iris, og at den vil hete AE 900 eller AE 1000. Forhåpentligvis vil den nye modellen i motsetning til forgjengeren ikke være så mye plaget av konvergensfeil eller andre kvalitetsproblemer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forhåpentligvis vil den nye modellen i motsetning til forgjengeren ikke være så mye plaget av konvergensfeil eller andre kvalitetsproblemer.
    La oss håpe det, men det er slettes ikke sikkert. En evt. AE900 må konkurrere i en prisklasse som er full av gode produkter, og da kan det nok skje at noen kompromier må gjøres. La oss bare håpe at det ikke er i kvalitetskontrollen. Pr. idag tror jeg grunnen til at noen får produkter som ikke er 100%, er at "slingringsmonnet" til produsentene er for stort. F.eks godtar de konvergensfeil på 1 pixel.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •