DESPERAT i Bergen ! hjelp !! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57
    Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    For en føljetong!! Håper virkelig du fikk prosjektoren hel frem!
    Sikker på at gutta på HiFiklubben i Drammen gremmes over denne historien. Der i gården er de kunnskapsrike og gir god service. Synd med idiotene vi hører om i denne historien som tråkker klubbens rykte ned i søla.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe arig historie. Håper det ender godt!

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får håpe at alt går bra, og at PJèn kommer vel frem !
    Regner med at vi får en tilbakemelding på denne "storyen" til slutt :wink:

Lykke til !

FA
    :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes,jeg er nå den lykkelige eier av en splitteny Toshiba MT200 ! 8)
    Det har ikke vært enkelt å få tak i denne på så kort tid....spesielt ikke når de eneste som fører denne i Bergen er hifiklubben,og de ikke virker noe særlig interessert i å ha meg som kunde.... ,men......

Du får ta deg en tur til Stavanger. Her er servicen hos HiFi-klubben like elendig, faktisk enda litt dårligere når jeg tenker meg om, men jeg er relativt sikker på at jeg så projektoren "din" da jeg var innom i forrige uke
    Takket være dere på dette forumet endte det bra tross alt :P
    Jeg er takknemlig,for uten dere hadde det ikke blitt noen prosjektor på meg før jeg kommer tilbake til Norge i September,og det hadde vært ganske kjiipt ettersom jeg ville ha en NÅ !
    De neste to ukene får jeg nok ikke brukt prosjektoren noe særlig (har tross alt stor eksamen i anatomi om 2 uker) ,men etter det blir det Take-off !
    Så aktiviteten min på dette forumet kommer nok til å eksplodere når jeg først får den oppe og går

Har nettopp kjøpt meg en relativt stor leilighet ,hvor planen var at stuen på 22 kvm skal fikses opp til min egen fine hjemmkino....men det er mye som må gjøres....og jeg har på følelsen at dere vet bedre enn meg hvordan man optimaliserer et rom for prosjektorbruk...... :?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis, bra det ble happy ending

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at det løste seg. Antar at projektoren ble sendt fra Stavanger.

Du får koble deg på nettet fra Ungarn og ta bilder av hjemmekinoen og legge inn på dinHjemmekino.

God reise på fredag

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer

Newcomer Haugesund sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye, hver gang jeg ser en film på min MT200 så blir jeg imponert over bildet. Ikke værst for en såpass rimelig projektor. Og jeg har enda ikke somlet met til å få den koplet opp med DVI ennå ops:

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott projektor - du har noe å glede deg til!
    Er i likhet med andre her inne spent på hvordan problemet løste seg? Har du tid til å utdype - kan være lærerikt for andre seinere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er vel dratt, ettersom avreise var idag. Tror løsningen ble projektor fra Stavanger med Flaggruten. Har ikke hørt noen kontrameldinger på dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan problemet løste seg?
    Jeg fikk kontakt med hifi-klubben i Stavanger,og fikk kjøpt den siste Toshiba mt200 de hadde der :lol:
    Han var grei nok til å ta den med på kaien og sende den med flaggruten,det kostet ikke så mye heller.
    Så den fikk jeg igår og gikk direkte til tollerne på skoltegrunnskaien og fikk stemplet refusjonskjemaene (forunderlig enkelt...de sjekket ikke engang oppholdstillatelsen...),deretter gikk turen til hifi-klubben igjen hvor jeg fikk igjen momsen...så nå er alt i boks !
    Nå skal prosjektoren testes med den nye monster komponent kabelen jeg kjøpte :lol:

Og jeg har enda ikke somlet met til å få den koplet opp med DVI ennå
    jeg håper ikke component er så forferdelig mye dårligere enn dvi,for jeg har lyst på optimalt bilde selvsagt,men tror ikke jeg kan kjøpe meg ny dvd helt enda....

og ta bilder av hjemmekinoen
    Det skal jeg definitvt ! Jeg har no et helt tomt rom som skal gjøres om til det perfekte kinorom (mørke gardiner,male rommet en mørkere farge ,innstallere kabler osv..)

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppdateringen! Lykke til med bygging av kino og studier!

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du igjen MVA før du tok den med ut av landet? Trodde du ikke fikk igjen før du hadde bevist at den var tatt med ut av landet jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du igjen MVA før du tok den med ut av landet? Trodde du ikke fikk igjen før du hadde bevist at den var tatt med ut av landet jeg?
    Tingen er at jeg har flybilett ut av landet på søndags morningen,og da er det ikke tollere på flyplassen,så det måtte gjøres før helgen...men det er ingen som kan sjekke at jeg tar den med eller ikke no,så den kunne liksågodt stått i leiligheten min hjemme....men det er ikke planen 8)
    det gikk som sagt forunderlig enkelt.......

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at alt ordnet seg!

Nå gleder vi oss til videre tilbake meldinger fra deg. God tur!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svar fra Hi-Fi Klubben Bergen,ved Anita Kristensen

Vil gjerne benytte anledningen til å forsvare både meg selv og mine ansatte.Det ser ut til at vi på dette forumet er en utskjelt rase!Dette vil jeg prøve å rette litt på.
    For det første må jeg få understreke at jeg ikke noensinne har vært leder innforbi feltet telefonsalg, dette er urett og ingenting annet.
    At kunnskapsnivået kan variere fra leder til leder (også i Hi-Fi Klubben) kan jeg derimot være enig i.
    Videre når det gjelder mine medarbeideres kompetanse og service innstilling syns jeg kritikken er en ganske annen.
    Fra tid til annen er vi i Hi-Fi Klubben også nødt til å ta inn nye folk,å vi er meget selektive i henhold til hvem vi ansetter.Personen det refereres til i denne sammenheng er sannsynligvis vår nyeste og yngste medarbeider.Heldigvis har han fått mange posetive tilbakemeldinger fra kundene og er en meget dyktig selger,faktisk har han satt seg inn i våre ulike systemer raskere enn forventet og jobber kontinuerlig med å forbedre sine Hi-Fi kunnskaper.Jeg syns det er synd at han skal bli dømt på denne måten fordi han er noe yngre og ny her hos oss!!!
    det stemmer også at vi tar inn elever som ønsker å være på utplassering,men dette er også noe den menige mann har forståelse og tolererer.
    Det er selvsagt beklaglig at dere opplever å ikke få den hjelp dere forventer av oss når dere kommer til butikken vår.At vi bruker mye tid på kunder rundt om i landet per telefon er likevel noe de aller fleste har forståelse for.(har meget vanskelig for å tro at noen har pratet med kjæresten i 20 min, som det her ble sagt!)
    Når det da gjelder denne prosjektoren MT200 som det ble snakket om vil jeg bare si at disse lager vi alltså ikke på bakrommet.Disse blir bestillt av levrandør i Danmark (som får de fra Kina) Hvis levrandøren av en eller annen grunn ikke tar våre bestillinger, går tom for produkter, feilberegner estimert antall solgte osv ja da får vi heller ikke våre varer.
    Dette skjer fra tid til annen og det er helt umulig for våre selgere å vite dette FØR det skjer.
    I Bergen er vi så heldige at vi har to varebestillinger per uke.Vi kan derfor fort se hva som "går" og ta høyde for det i neste bestilling.
    Hvis en kunde ønsker seg noe som vi ikke har i butikken,sender selgeren en mail til meg slik at jeg kan bestille inn fortløpende.Selgeren kan også med de fleste produkt enkelt sjekke at varen er på lager (på vårt intranett) og si til kunden når produktet vil være på plass.MEN i noen tillfeller har kanske hele skandinavia kunder som spør etter dette produktet og da KAN det være at kun de butikkene som har bestilling først får produktet.Da vil det jo selvsagt bli slik at selgeren i Bergen har gitt en frist som ikke kan overholdes.
    Dette er desverre noe vi opplever i varehandelbransjen og selv om vi hele tiden prøver å forbedre oss (og våre leverandøravtaler)er jeg redd det alltid vil finnes i en liten skala. Håper dette kan være med på å hjelpe dere til å forstå opplegget litt bedre,skulle dere likevel ha flere spørsmål eller klager så er dere velkommen til å sende meg en mail.Disse skal jeg besvare etter beste evne.
    Mvh Anita Kristensen,Hi-Fi Klubben Bergen
    [/b]

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere svarte på dette. Jeg er så lei av "sure" kunder som skal overdrive hvor dårlig service man får og det er et tilbakevendende fenomen på slike forum som dette. Jeg har prøvd å forsvare dere så godt jeg kan i denne tråden.

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...&start=120

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at dere tar tid til å svare i slike tråder, sånt liker vi, og det hever definitivt mitt intrykk av butikken.

Dette øker lysten til å ta steget innenfor døren og handle hos dere neste gang det "må" oppgraderes

Beklager feilinformasjon om tidligere stilling tidligere i tråden, husker desverre bare sånn halvveis det jeg leser av fillesaker i avisen :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet, Anita !

Godt å høre at du har registrert kritikk som er kommet mot HFK, spesielt i Bergen. Jeg ønsker ikke å diskutere om kritikken er berettiget eller ei, men som leder for HFK i Bergen bør dette være uinteressant. Det viktigste er hva kundene opplever som god/dårlig service. Jeg selv har vært på HFK i Bergen 3-4 ganger i 2004 og opplevd dårlig/middels service hver gang. På BMH og Musikk Magazinet har jeg opplevd god service hver eneste gang. Det er mulig jeg har hatt uflaks, men det er flere som har opplevd det samme.

Jeg har ingenting imot HFK og har ikke utelukket en handel der i fremtiden. Jeg synes dog at dere har et problem i Bergen som du som leder må ta tak i. Det hjelper ikke bare å skylde på nye medarbeidere. HFK skal være en butikk som skiller seg fra El Kjøp og Expert ved at kompetansen er vesentlig høyere, ettersom det ofte er mennesker med spesiell interesse for musikk og film som handler her. Det nytter ikke da at en støter på ansatte som ikke vet forskjellen på DLP og LCD projektorer og påstår hardnakket at regnbuer kun forekommer på LCD, som for øvrig bare brukes til datapresentasjoner ! Ja, det er en sann historie ! I tillegg bør de ansatte være kjent med priser og produkter i avisen/bladet som sendes ut og som beskrives på hjemmesiden til HFK. Det er litt kjedelig når jeg kommer og spør om en projektor som det reklameres for på internettsiden deres, og den ansatte ikke har hørt om denne. Enig ?

Når det gjelder Toshiba MT200 historien, så forstår jeg at dere kanskje ikke ville selge demo utgaven. Det er dog for galt at denne personen må på egenhånd ta kontakt med HFK i Stavanger og få denne projektoren sendt opp med Flaggruten. Er ikke dette samme kjeden ? Burde vært normal service, spør du meg. Men jeg kjenner bare saken fra det jeg har lest på forumet, slik at jeg kan ta feil (det er alltid 2 sider av en sak !).

Jeg håper at dette ikke bare taes som kritikk mot HFK, men heller som "konstruktiv" tilbakemelding. De fleste her på forumet ønsker jo heller å handle på Hi Fi butikker enn på El Kjøp, for der er jo servicen og kompetansen til å grine av (les annen tråd !).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt som kan hjelpe oss til å bli bedre er posetivt for oss,å jeg syns det er fint å se at så mange mennesker engasjerer seg for vår drift!
    Du har et veldig godt poeng når du viser til kundens viktighet for oss i Hi-Fi Klubben og jeg mener da også at vi har kundene i fokus med så å si alt vi gjør.Vi prøver hele tiden å strekke oss litt lenger for at kunden skal ha en god følelse når han går ut døren.Jeg syns det er svært leit at du har opplevd oss som dårlige service ytere,jeg kan ikke si annet enn at dette er noe vi jobber inntenst med.Vil gjerne også benytte anledningen til å beklage at du ikke har fått den behandlingen du fortjener.

Når det gjelder vår kjennskap til hva som legges ut på våre hjemmesider er situasjonen litt mer kompleks. Hvert land i skandinavia har opprettet en avd som heter web shop,i Norge er vi så heldige å ha webshopen i samme lokaler som Hi-Fi Klubben Bergen.Dette gjør at vi som oftest er litt mer oppdatert på hva som skjer der enn for eks. resten av landet.
    Online butikkene er en "egen" butikk.Hva som måtte settes ut på sidene er ikke noe vi blir oppdatert på.Det hender de får tak i et produkt som vi ikke engang skal få i butikkene og selger det ut med en gang.
    Det er umulig for en ansatt i Hi-Fi Klubben å til enhvertid vite hvilke produkter som ligger ute, så sant det er produkter utenfor våre ordinære varer.
    Når det videre gjelder ansettelse av personer er det mange ulike faktorer som spiller inn.Det er veldig sjelden at de som besitter mest kunnskap for våre produkter også er de som passer til jobben.
    Det finnes mange som ønsker å jobbe på Hi-Fi Klubben pga en brennende interesse for det vi selger,men personene må også besitte evnen til å prate om denne interessen slik at ALLE kunder forstår.De må være utadvendte for at kundene skal føle seg tilpass osv.......listen er lang.

Om du var så uheldig at du møtte på en av våre nye selgere første dagen hans eller uken for den saks skyld, å dette var irriterende på deg, så er selvsagt det også noe jeg beklager.Likefullt trenger vi flere ansatte når kundemassen øker og da kan jo slikt forekomme.

Når det gjelder denne MT200 historien så forstår jeg at det kan se rart ut.Selv om vi er i samme kjede så er vi likevel individuelle butikker med ulike måltall m.m
    Dvs at hvis en kunde spør etter et produkt jeg ikke har i min butikk så sender jeg en mail til alle Hi-Fi Klubb butikker i Norge og spør om de har noe til overs.I dette tilfelle ble kanskje responsen nei, fordi selv om Stavangerbutikken har en liggende så vet jo DL i Stavanger at det kun er snakk om dager så er den solgt.Hvis kunden tar direkte kontakt derimot så får de salget og alle er happy.
    Dette er helt vanlig butikkdrift.Hvis du hadde drevet REMA 1000 på Minde så hadde du villet at folk handlet hos deg, ikke på REMA 1000 i Sandviken? Sånn er det når man skal overleve.......
    Jeg må få tillegge at vi prøver å være så behjelplige som vi bare kan butikkene i mellom,men hvis noen hadde spurt meg om jeg kunne sende ner den eneste MT 200 jeg hadde igjen, så ville jeg heller beholdt den til en av mine kunder i Bergen.Kundene kommer alltid først og i mitt tilfelle kommer bergenseren først.

Håper at dette var til litt hjelp =)

Mvh Anita Kristensen,Hi-Fi Klubben Bergen

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •