Et X1 spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer oyvindherman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et X1 spørsmål

Jeg har kalibrert min x1 til nesten perfeksjon nå. Alt sitter som støpt - med unntak av en ting: Hudfarge! Samme hva jeg prøver å stille på blir ansiktene - som skulle vært vinterbleke - rød som om de skulle ligget et par timer i sola. Se for eksempel på Titanic, hvor de sitter i den fancy salongen og spiser. Bildet er perfekt med unntak av ansiktene på menneskene. Jeg har prøvd å stille rød fargen men det hjelper svært lite.

Er det noen som har noe tips å komme med? Kanskje jeg bare må leve med det?

Når det gjelder kontrast(hvit) - så syns jeg den også er litt vanskelig. På THX kalibreringen greier jeg å se forskjellen på hvitnyansen helt fra 10 til 100, så det ble mye smak og behag.

Lysstyrke(svart) er veldig lett å stille inn. Sett på en 2,35:1 film i 16:9 modus på proj'en. Da får man svart stripe over og under bildet. Juster lysstyrken slik at det svarte blir identisk med det svarte som ikke er en del av 16:9 bildet. Mange bruker vel maskering, men når man har stilt dette fint inn, så syns ikke jeg at det er behov for maskering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har kanskje fargetemperaturen stilt inn på "varm" ?

Jeg har satt den på kald, og deretter stilt inn resten. Jeg synes alt begynner å bli veldig bra.

Jeg bruker VGA kabel til DVD, men til digital tv/parabol kjører jeg en S-VIDEO kabel, og fytte rakkern og mye bedre det ble etter at min 5 meter med Monster ble byttet ut med en Synergistic Research S-Video til kr. 3.500. Helt utrolig - alle artifakter og nesten all støy er helt borte. Nå er TV1000 til tider på DVD-nivå (ja, nesten ihvertfall). Ok, dette hadde ikke så mye med saken å gjøre, men måtte få utløp :lol:

Mvh
    Thomas

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hudfarge er definitivt den vanskeligste for enhver projektor, så begynn med denne, som Hoium sier.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoium, hvor har du fått den Synergistic fra ??? Kan man også fa kabler fra de til bruk imellom dvd og X1 ?
    Niels.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •