Jpeg bildevisning på X1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jpeg bildevisning på X1

Har en H/K DVD30, den kan vise Jpeg bilder direkte. Har nå brent dem over til 800*600 format, som projektoren skal være. Men jeg føler at bildene blir veldig dårlige i forhold til PC. Vet at dette er en videoprojektor, men allikevel er jeg ganske skuffet over kvaliteten her.
    Noen som har forslag til forbedring, eventuell forklaring på dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at jeg har svart på dette tidligere. Hmmm....

Kanskje lynet tok det.

Grunnen til at bildene blir mye dårligere fra DVD-spilleren, er at denne ikke benytter samme oppløsning som projektoren. Bildene, selv om du har laget dem i oppløsningen 800x600, blir skalert ned til DVD-oppløsning når du benytter deg av en DVD-spiller til bildefremvising. Disse blir deretter skalert opp igjen til 800x600 av projen.

I denne skaleringsprosessen er kvalitetstapet stooort. Det beste om du skal vise bilder er om du kopler PC til projen, og benytter en VGA eller DVI kabel. Da kan du kjøre 1:1 pixelmapping (sette oppløsningen på PC'en din til 800x600), og kvaliteten vil være mye bedre... nesten som en stor PC skjerm.

Å vise bilder med en DVD er sikkert en fancy tilleggsfunksjon, men vil kvalitetsmessig aldri bli det samme som PC. Til det er oppløsningen på en DVD altfor dårlig.

Kan forsåvidt ta noen bilder av forskjellene ved bruk av s-video og VGA, men det rekker jeg ikke før i kveld eller i morgen...

Bruk PC til alt, det er det beste (bortsett fra at dem har en lei tendens til å kræsje i tid og utide).

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitets tapet kan vel sammenlignes om du tar et bilde i 1024x768 gjør om størrelsen til 640x480 og utvider det til 1024x768 igjen. (det blir på pc'en)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jpeg bildevisning på X1

TAkk for svarene..Jeg må nok koble en bærbar PC til X1-en...

Forresten, ja, tror du har svart på dette noen dager tidligere...og ja, hele greiene forsvant med lynet...derfor klarte jeg aldri lese svaret og måtte nå spørre igjen....

:roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •