DVI eller progressiv skan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI eller progressiv skan?

Hei

Jeg er nokså ny her, men skal snart kjøpe meg projektor. I denne forbindelse har jeg lest meg forvirret og grønn her på forumet. Hvis det er noen der ute som vil forbarme seg over meg og svare på noen enkle(?) spørsmål, ville jeg blitt glad

Jeg har bestilt en Toshiba MT200-projektor og en Denon 1910 dvd-spiller hos Hifi-klubben. Dem har jeg tenkt å kople sammen med en Real Cable EVOLUTION-series DVI (10 m). Høres dette greit ut? Er ledningen for lang? Ville jeg være tjent med en annen kopling (analog)?

Nå leste jeg nettopp en tråd der alskens problemer med Denon-spilleren. Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen, og har software-oppgraderingene fungert? Er det noe jeg må stille inn på den ene eller den andre (eller begge) for å få dem til å fungere optimalt i forhold til hverandre?

Er det andre dvd-spillere i samme prisklasse (ca) som har dvi-utgang og som er å anbefale?

Jeg vil også ha tv-signaler til projektoren, og jeg har sett denne har s-video-inngang. Jeg har en gammel super-vhs (jvc) videomaskin som jeg tenkte jeg skulle bruke som tv-tuner. Den har super vhs utgang. Vil det fungere, tror dere?
    Om et par måneders tid får jeg digital tuner fra LYSE (fiberoptisk internett, tv og telefon). Boksen fra dem har s-video-utgang også.

Jeg har også bestilt Grandview Rammelerret m. ALU-RAMME 16:9 200 cm. Hva er avstanden mellom projektor og lerret (hvis det er noen som har dette oppsettet)? Hvor høyt oppe skal lerretet henge (jeg har 240 cm takhøyde)?

Mange og varierte spørsmål. Det er ikke sikkert de passer i denne tråden, men det får så være.

Eito

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan plassere projektoren mellom 3,8 og 4,6m fra lerrettet (med henholdsvis maks og minimum zoom). Bildet havner sannsynligvis rundt 55~65cm nedenfor senterlinja på linsa (avstand mellom øvre kant av lerretet til senterlinja på projektorens linse).

Har kun brukt Toshiba's program samt brukermanual til å gjette ut dette. Får min MT200 først til uka

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lagt merke til at mt200 har mye offset, det lønner seg da å finne et oppheng som bygger minst mulig ned fra taket (slikt som Tiger sitt?)

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste ville kanskje være å lage seg oppheng av en aluminumsplate. Det eneste man trenger å gjøre er å borre hull til festeskruer. Bygger maks 5mm ned fra taket

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Netopp det Tiger'n har. :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt en Toshiba MT200-projektor og en Denon 1910 dvd-spiller hos Hifi-klubben. Dem har jeg tenkt å kople sammen med en Real Cable EVOLUTION-series DVI (10 m). Høres dette greit ut? Er ledningen for lang? Ville jeg være tjent med en annen kopling (analog)?
    Det burde gå helt greit, men 10m kan vel i noen få tilfeller være i grenseland.

Nå leste jeg nettopp en tråd der alskens problemer med Denon-spilleren. Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen, og har software-oppgraderingene fungert? Er det noe jeg må stille inn på den ene eller den andre (eller begge) for å få dem til å fungere optimalt i forhold til hverandre?
    Er det andre dvd-spillere i samme prisklasse (ca) som har dvi-utgang og som er å anbefale?
    Du kan med fordel stille spørsmål om dvd spillere i "Stasjonære DVD spillere" kategorien.

Jeg vil også ha tv-signaler til projektoren, og jeg har sett denne har s-video-inngang. Jeg har en gammel super-vhs (jvc) videomaskin som jeg tenkte jeg skulle bruke som tv-tuner. Den har super vhs utgang. Vil det fungere, tror dere?
    Det vil fungere.

Om et par måneders tid får jeg digital tuner fra LYSE (fiberoptisk internett, tv og telefon). Boksen fra dem har s-video-utgang også.
    Ja. Men det finnes 2 versjoner av denne boksen. En med 1xScart + 1xSvideo og en med 2xScart. Sistnevnte er "eldre", og leveres vanligvis ikke lenger.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: DVI eller progressiv skan?

Sitat Opprinnelig postet av eito
    Hei

Nå leste jeg nettopp en tråd der alskens problemer med Denon-spilleren. Er det noen som har erfaringer med denne kombinasjonen, og har software-oppgraderingene fungert? Er det noe jeg må stille inn på den ene eller den andre (eller begge) for å få dem til å fungere optimalt i forhold til hverandre
    Eito
    Heisan og gratulerer med et godt valg!!
    Jeg kjører 12m DVI-kabel. Helt super kvalitet. Ser ingen grunn til å kjøre analogt!

Denon 1910 funker helt flott hos meg. Har ikke opplevd noen som helst problemer. Men husk å stille om 1910 til å sende 16:9, den er standard satt til 4:3.
    Jeg kjøpte dette utstyret hos HFK og fikk den gjort sonefri gratis på kjøpet. (Sparte 300,- der)

Jeg prøvde Benq 5120 først, men den var håpløs på regnbuer!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •