Sanyo Z2 og valg av riktige kabler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sanyo Z2 og valg av riktige kabler

Hei

Jeg har en Sanyo Z2 med følgende innganger:
    * D4 component inngang. Dette er en "japansk" component-inngang. Har en D4 til 3*rca overgang tilkoblet her.
    * DVI-I (RGB/Component)
    * S-video
    * Video (phono)

I dag så har jeg en 8 meter lang Supra komponent kabel inn på D4-inngangen, via overgangen. Dette fungerer utmerket med min H/K DVD30 med progressive scan.
    Når jeg bruker xboxen så bruker jeg også samme inngangen, slik at dette fører til en del bytting av kabler.

Jeg har nå planer om å kjøpe en 10 meter lang "Supra component til vga kabel", og koble denne inn på DVI inngangen på projektoren. Jeg har forøvrig en DVI/VGA overgang liggende. Tror dere dette vil føre til en redusert bilde kvalitet fra min H/K DVD30, og vil det eventuelt føre til noen problemer med tanke på progressive scan ?

Fordeler for min del er at jeg får koblet xboxen opp via D4 inngangen, uten at jeg må bytte kabler. Jeg får også en noe lengre component kabel, noe jeg trenger med tanke på riktig kabelstrekk.

Høres dette ut som den beste måten å løse problemet på ?

mrmattis

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde funke bra det hvis Z2'en får signalene riktig på den måten du skisserer. I manualen så står det delenr for original DVI-I til komponent adapter, men hvis DVI-I -> VGA -> komponent er likt koblet i praksis så er det jo greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at dvi inngangen skal takle component, så jeg tror det skal fungere. Får bare ikke håpe det blir en nedgradering av bildekvaliteten.

mrmattis

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •